Oikeasti prinsessa Peach himoitsee jännää Bowseria, mutta kílttimies Mario pilaa aina kaiken
Miettikää nyt vähän itsekin. Joutuisiko prinsessa jatkuvasti kidnapatuksi, jos hän ei vähintään edistäisi sitä hankkiutumalla vaarallisen lähelle Bowseria??? Tosiasia on, että hän tuntee olevansa elossa vain saadessaan olla Bowserin vankina.
Mario taas on tyypillinen "valkoinen ritari", joka kokee tarpeelliseksi tunkea nenänsä joka asiaan. Marion passiivis-aggressiivisessa maailmankuvassa naiset mukamas jatkuvasti tarvitsevat hänen huolenpitoaan ja vartiointiaan, samalla kun Mario kuitenkin pyrkii suhtautumaan heihin toverillisesti ja tasa-arvoisesti.
Prinsessa kiroaa hiljaa ja kiristelee hampaitaan joka kerta, kun Mario ilmestyy pilaamaan kaiken. Koska Mario on kuitenkin juhlittu sankari Sienivaltakunnassa, ja koska kaikki olettavat prinsessan oikeasti inhoavan ja pelkäävän Bowseria, joutuu prinsessa vetämään naamalleen tekohymyn kerta toisensa jälkeen ja esittämään olevansa kiitollinen Mariolle.
Siksi tämä patologinen kolmiodraama ei ikinä pääse korjautumaan.
Kommentit (5)
Hmm... Mario-parka ja Bowser molemmat jo kosikin mutta prinsessa ei suostunut. Lähti vaan matkustelemaan ympäri maailmaa. Liehittelee molempia mies/lohikäärme-parkoja mutta ei ole kummankaan kanssa tosissaan.
Mario on kyllä japanilaisten valkoritarinörttien tekemä klassinen damsel in distress-peli, en kiistä sitä.
Kuitenkin niin iso osa lapsuuttani että pelaan oikein mielellään. Luigi on myös mainio hahmo. Pelaan edelleen niin 8-bittisiä kuin Wii U:n ja Switchin versioita.
No vaikka siinä onkin vähän vanhoillinen maailmankuva (Peach on vain avuton nössö paska joka tarvitsee jatkuvaa pelastamista) niin se ei ole pelien pääpointti vaan mitätön sivujuoni.
Lähes kaikki pelin käänteet ja ominaisuudet liittyvät Marioon tai Luigiin oli kyseessä sitten N64 versio, Snes versio tai vaikka Wii-versio. Peach on aivan sivuseikka ja sellainen etäinen pelin lopussa odotteleva tyyppi.
Itse olen nainen ja rakastan tätä pelisarjaa. Pelasin ensimmäisen kerran Nintendolla kun olin joku 4-vuotias ja sain sen lahjaksi. Se oli se Mario missä voi muuttua mm. pesukarhuksi tai saada siivet jolla voi lentää koko tason ajan.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka siinä onkin vähän vanhoillinen maailmankuva (Peach on vain avuton nössö paska joka tarvitsee jatkuvaa pelastamista) niin se ei ole pelien pääpointti vaan mitätön sivujuoni.
Lähes kaikki pelin käänteet ja ominaisuudet liittyvät Marioon tai Luigiin oli kyseessä sitten N64 versio, Snes versio tai vaikka Wii-versio. Peach on aivan sivuseikka ja sellainen etäinen pelin lopussa odotteleva tyyppi.
Itse olen nainen ja rakastan tätä pelisarjaa. Pelasin ensimmäisen kerran Nintendolla kun olin joku 4-vuotias ja sain sen lahjaksi. Se oli se Mario missä voi muuttua mm. pesukarhuksi tai saada siivet jolla voi lentää koko tason ajan.
Se oli Mario 3