Palomies
Onko ok termi? Olisiko esim. palopelastaja parempi?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Miten hlvetissä niillä on aikaa pohtia noin turhanpäiväsiä kun vanhuksilla on asiat päin prsettä. Ihme touhuu taas. Kohta varmaan ole edes Suomi-neitoa vaan joku kaksneuvonen eloveena marjamatti
Niillä on kuule monta kovapalkkaista avustajaa miettimässä. Ministeri vaan huikkasee sen ilmoille.
Kyllä niitä vanhuksiakin jotku avustajat miettivät, se ei vaan ole niin nopeasti mietitty, on hieman vaikeampi juttu.
Minua harmittaa kovasti, kun ei voida puhua enää terveyssisarista, ilotytöistä tai piioista, vaan pitää puhua "terveydenhoitajasta", "prostituoidusta" tai "siivoajasta". Miesammatit ihan sama juttu. Onneksi ei ole enää tukkijätkiä, kun pitäisi varmaan nykyään puhua jostain "tukkihenkilöstä". Raamattuakin varmaan pian korjataan niin, että "kaksi X-kromosomia omaava henkilö vaietkoon seurakunnassa" jne.
M38
Ei Ohisalolla työt paina, kun on aikaa tollaseen typeryyteen. Todellakin pitäisi jo pikkuhiljaa tarttua oikeisiin töihin, vai jääkö hänellä luppoaikaa, kun avustajia on massiiviset määrät. Noiden kuuden tai seitsemän tyypin lisäksi ministeriössä on satamäärin porukkaa, luulisi, että jotain saataisiin aikaan. Hörhöilylle ei pitäisi olla aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää se, että PELASTUSopistossa tai PELASTUSkoulussa opiskelleet PELASTAJAoppilaat valmistuessaan PELASTAJAKSI eivät valmistumisensa jälkeen halua itseään kutsuttavan pelastajiksi. Varsinkin kun työhön kuuluu niin paljon muutakin kuin tulipalojen sammuttamista.
Hyss. Tämä on liian vaikeaa yksinkertaisten ymmärtää.
Minä olen ihminen ja olen nykyisessä työpaikassani pääluottamushenkilö, olen ammatiltani rakennushenkilö mutta haluaisin palohenkilöksi.
Lensin lomamatkalle lentokoneella ja siinä lentokoneessa oli mukava lentohenkilö ja perähenkilö oli myös pätevä.
Kun tulin takaisin suomeen niin kiitin lentokoneen henkilöstöä mutta tullihenkilö pysäytti minut ja kysyi henkilöpapereitani, kävi siinä myös poliisihenkilökin juttelemassa minulle.
Minä olen vanhempi, minulla on siis lapsi joka on menossa varushenkilöpalvelukseen, hän on varussotilas ja hän erikoistui tykkihenkilöksi.
Haluatteko te palstahenkilöt sukupuolineutraalisuutta?
Monen nuoren sukupuoli identiteetti on kadoksissa ja nuorilla on todella paljon mielenterveysongelmia nykyään ja me haluamme sekoittaa nuorten(miksi ei aikuistenkin) päitä lisää tällä sukupuolineutraalisuus hömpällä.
Ohisalon seuraava murhe on, kun naiset eivät voi ryhtyä panomiehiksi.
Ohisalo voi miettiä tätä virkamiesten kanssa.
fire fighter = tulitaistelija
builder = rakentaja
Kansalaisten ja poliitikkojen suussa kaikki, joilla on poliisin logo paidassa on poliiseja. Samoin kaikki, joilla on pelastuslaitoksen logo takissa on palomiehiä. Kyseisillä logoilla varustettuja henkilöitä on tuhansittain erilaisissa työsuhteissa, joilla ei ole kyseisen alan ammattitutkintoa. (Onnistuinko tiivistämään tarpeeksi?)