Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätän alkoholin ja tupakan

Aapee
29.12.2019 |

Eli vertaistukea tähän ketjuun. Jätän alkoholin ja tupakan, kun vuosi vaihtuu. Tarkoitus on olla jo aatto ilman ja aloittaa vuosi 2020 raittiina. Nyt se päätös on tehty. Mitkälaisia kokemuksia teillä? Miten onnistuit tai mikä johti epäonnistumiseen? Oliko repsahdus vain paluu vanhaan vai kertaluonteinen? Kokemuksia, kokemuksia....

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sulle! Itse en ajatellut näin tehdä, vaikka toisaalta syytä olisi. En kylläkään tupakoi, mut alkoa menee silloin tällöin liikakin.

Vierailija
2/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ton päätöksen 12 vuotta sitten. Ei kylläkään ollut mikään uuden vuoden lupaus, mut päivääkään en ole katunut. Tsemppiä sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeko vähän liikaa molempia, jos tollasia päätöksiä täytyy tehdä?

Vierailija
4/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vakaa päätös aloittaa tipaton vuosi 2020. Alkoholin käyttöni ei ole lähtenyt sillälailla käsistä, mutta olen huomannut sen laukaisevan alakulon/depression. Lisäksi olen kyllästynyt huonoihin uniin ja jo parin viinilasin jälkeiseen ”turvotukseen”.

Vierailija
5/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän savuttomuudessa ja raittiudessa hyviä puolia on. Rahaa ja terveyttä säästyy. 

Vierailija
6/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo menee. Ja siks tää päätös. Vertaistukea haen.

Aapee

Vierailija
7/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös vakaa päätös aloittaa tipaton vuosi 2020. Alkoholin käyttöni ei ole lähtenyt sillälailla käsistä, mutta olen huomannut sen laukaisevan alakulon/depression. Lisäksi olen kyllästynyt huonoihin uniin ja jo parin viinilasin jälkeiseen ”turvotukseen”.

Hyvä juttu! Miten ajattelit toimia, jos tulee ns. Tarve lipsua?

Vierailija
8/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No v..tu DAAAAH!!!! Sen takia niitä tehdään!!URPO!

Vierailija
9/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nii meneekö? Mieti sitä!

Vierailija
10/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No v..tu DAAAAH!!!! Sen takia niitä tehdään!!URPO!

Olin tulos saman kommentoimaan, mut ehdit ensin. Hyvä sinä.

Vierailija
11/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Jos tekee mieli lipsua niin vahvasti vaan pidät pääsi ja olet iloinen, että pääsit moisista myrkyistä eroon.

Vierailija
12/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tehty sama päätös. Omat syyni on että ei pysy homma hallussa ja ajatukset on todella masentuneita ja itseinhoisia. Pelottaa vaan kun olen lukenut esim(päihdelinkki)neuvoja niin siellä kehoitetaan pysymään ainakin alussa erossa paikoista,porukoista,kavereista eli siis kaikista tilanteista  voi syntyä ajatus että "no jos mä nyt yhen ottaisin" ja tää kuulostaa kamalan yksinäiseltä ja pelottavalta,mutta siis järkevältä. Itse ajattelin muistuttaa itseäni päivittäin miksi olen näin päättänyt ja kaunistelematta mietiskellä miten tähän on jouduttu. Päivä kerrallaan on loisto ohje. Tsemppiä ap sulle paljon ja muista että et ole yksin.

Vierailija
13/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa itseänikin kiinnostaa tää. Aina on hyvä juttu, jos joku luopuu alkoholista tai tupakasta. Ja aina löytyy niitä, jotka ei ymmärrä sitä, että jonkun näin täytyy tehdä. Ja siis todella hienoa, että tämä päätös on syntynyt siellä omassa mielessä. Joillekkin se päätös ei tule, vaikka koko lähipiirikin sitä vaatisi. Oikeesti onnea sulle valitsemallasi tiellä! Se on varmasti kaikinpuolin hyvä tie ap.

Vierailija
14/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä elämä on kivampaa alkon ja tupakan kanssa.

Vierailija
15/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin alkoholin jo pari kuukautta sitten, ei siis varsinaisesti uuden vuoden lupaus. Aloin huomaamaan, että kun ikää tulee lisää, unen laatu kärsii todella paljon, jos on juonut jotain. Olin seuraavan päivän ihan väsymyksestä tokkurassa, vaikken olisi juonut kuin lasillisen viiniä. Päätin että hyvät yöunet on tärkeämmät kuin se viinilasillinen.

Alkoholin käyttöni oli varmasti sellaista normaalia keskitasoa, ei vielä riskirajoilla. Eli viiniä ruuan kanssa tai illalla telkkaria katsoessa. Saunan jälkeen pari siideriä tai lonkeroa. Ehkä 3-4xviikossa.

Nyt parin kuukauden jälkeen suurin yllätys on, että paino on pudonnut 2 kiloa. Yöunet on hyvät, olen pirteämpi ja energisempi. Olen alkanut syömäänkin terveellisemmin.

En nyt tiedä, onko tulevaisuteni täysin alkoholiton, mutta hyvin tarkkaan harkitsen jatkossa, juonko sen lasillisen juhlissa vai en.

Vierailija
16/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se pidemmän päälle oo. Mä en ainakaan kaipaa niitä krapula-aamuja ja kissan💩 maistuvaa suuta

Vierailija
17/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo munkii mielestä oli sen parikyt vuotta, mut kun ei enää ole. Siksi

ajattelin molemmat jättää.

Aapee

Vierailija
18/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselllä samoja ajatuksia. On vaan niin hirveä elämäntilanne ja ainoa turrutus on viina. Näin kirjoitettuna näyttää kauhealta tämä totuus. 

Vierailija
19/21 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat suunnitelmat täällä, joten tsemppiä onnistumiseen ap:lle.

Vierailija
20/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös ja tsemppiä! Ite lopetin joka viikonloppuisen tissuttelun ja kännäämisen joku pari vuotta sitten. Tuli aina riitaa, tai muuten vain morkkis ja kauhea kankkunen juomisesta. Nykyään juon joskus jos on joku tyttöjen ilta tms. mutta harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Elämän laatu on parantunut tosi paljon, ihanaa herätä viikonloppuisin pirteänä ja iloisena eikä kankkusessa tietäen sen päivän olevan menetetty.

Tupakoimatta olin kuusi vuotta kunnes tyhmänä retkahdin uudestaan. Nyt olisi tarkoitus lopettaa vuodenvaihteessa taas, se on paljon haasteellisempi homma kuin alkoholin lopettaminen, mun mielestä siis. Mutta eikö se siitä, sekin, kun ei ota turhaa stressiä asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi