Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Xanor tappaa mut

Helvetti irti
29.12.2019 |

Sain masennuslääkkeen aloitukseen xanor 3x1mg päivässä. Oon syöny niitä kuukauden mut en joka päivä noin paljon. Nyt lopetin ne kun tuntuu ettei ne enää oikein auttaneet. Nyt en saa unta ja olo on aivan järkyttävä. Voiko noin lyhyestä käytöstä ja seinään lopetuksesta saada aivan jäätävän tappo olon

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei xanor sinua tapa, vaan idiotismisi.

Itselle tuli syöpä näistä kommenteista.

Vierailija
22/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvisin kuitenkin. Onneksi olkoon. Minä taidan menehtyä opamox vieroitukseen. Selvisin eturauhassyövästä mutta en rauhoittavien lopetuksesta. Kiitos lääkäri JS terveystalo Jyväskylä, ei niistä ollut mitään mahdollisuutta päästä eroon. Korvat suhisten totaalisen unettomana kipuineen kuolema taitaa korjata. 

Mene nyt jo hoitoon spämmäämästä.

Lopetin (taas) viime kuussa opamoxin, kun ainainen vääntäminen reseptistä. Pari kolme päivää väsyneitä ja hyvin vähillä unilla, nyt jo lienee semmonen olo kun normaaleilla ihmisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä se Xanor kannattaa lopettaa ihan lääkärin ohjeiden mukaan, muuten tulee vieroitusoireet. 

Vierailija
24/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetti ihan omalla päätöksellä ja ilman lääkärin ohjeita? No miten meni niinkuin omasta mielestä? Pelkkään asennukseen ei kyllä bentsoja määrätä. 

Mihin sitä lääkäriä tarvitsee kaikkeen?

Mulla ne meinaa "ajaa alas" sen satunnaisen opamoxin, olen kuulema riippuvainen (kerran tässä kuussa ottanut, edellisestä aikaa niin etten muista) 🤦

Eli lääkärin mukaan mun pitäis eka alkaa syömään niitä tasaisesti päivittäin, ja siitä laskea. 🤣 Voi elämä.

No en todellakaan ala popsimaan päivittäin.

Vierailija
25/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetti ihan omalla päätöksellä ja ilman lääkärin ohjeita? No miten meni niinkuin omasta mielestä? Pelkkään asennukseen ei kyllä bentsoja määrätä. 

Mulla ne meinaa "ajaa alas" sen satunnaisen opamoxin, olen kuulema riippuvainen (kerran tässä kuussa ottanut, edellisestä aikaa niin etten muista) 🤦

Eli lääkärin mukaan mun pitäis eka alkaa syömään niitä tasaisesti päivittäin, ja siitä laskea. 🤣 Voi elämä.

Näkeehän ne paljonko niitä on määrätty, jos käytät niitä harvoin niin mistä ne veti päätelmän, että olet riippuvainen?

Vierailija
26/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala lääkkeitä ei ikinä, edes lyhyen käytön jälkeen lopeteta kuin seinään. 

Vierailija
27/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohda lääkäri ja opamoxit. Et sinä niitä tarvitse.

Vierailija
28/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieliala lääkkeitä ei ikinä, edes lyhyen käytön jälkeen lopeteta kuin seinään. 

Niitä mömmöjä ei pidä edes aloittaa. Enemmän haittoja kuin hyötyä.

Vierailija
29/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor on kuokuttavin bentso ja sen viekkarit ovat aivan kamalat, myös kohtuullisen lyhyellä käytöllä. Itse koin tämän myös nuoruudessa. Vieroitukseen määrättiin diapam ja löi viekkarit läpi silti. Aivan jäätävää. Lopulta heitin nekin pois ja isosta annoksesta lopetin. Tärisin kolme päivää vaatehuoneessa kun mihinkään muualle en uskaltanut mennä. Rauhoittaviin en ole tämän jälkeen koskenut, enkä koske. Saatanasta seuraava lääke. 

Vierailija
30/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetat vähitellen, puolitat tabletin ensin.

Kyseisellä lääkkeellä pelotellaan paljon ja se on Suomessa pannaan julistettu. Itse olen syönyt joitain pillereitä elämässäni, en säännöllisesti, eikä tullut tottumusta, eikä vaikeutta olla ilman. Se on yksilöllistä. Ongelma varmaan tuo että otit säännöllisesti. Nyt vaan tosiaan vähennät annosta, vaikka neljäsosaan, kyllä se siitä. Myös mielialalääkkeen aloituksesta voi oireet johtua.

Pitkävaikutteista ei saa puolittaa.

Vierailija
31/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse mielipidettäsi.

Vierailija
32/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xsanorista kokemusta 90-luvulla. Yhdessä Auririxin kanssa tuli tosi hyvöt fibat. Ei viekkareita, mutta ei mulla oo tullu muista bentsoista, röökistä, viinasta tai oikein muustakaan.

Vierailija
33/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle idiootti psykiatri määräsi 16-vuotiaana ahdistukseen Xanoria 2 kertaa päivässä. Aika pian olin helvetinmoisessa koukussa. Parasta oli kun olin (somaattisella)osastolla hoidossa anoreksian vuoksi, ja osastolle tilattiin 100pack Xanoria. Kun lähdin osastolta pois, vielä tyhmempi hoitaja sanoi että "meillä ei kukaan muu näitä syö niin vieppä nämä kotiin". No, sain sitten kotia viemiseksi lähemmäs 80 Xanoria, mitä sitten napsin kourakaupalla. Apteekista saa ehkä 10 kappaletta kerralla.

Lopulta lopetin lääkkeen seinään, kärsin kamalat vieroitusoireet, mutta pääsin kuitenkin eroon. Nykyisin mietin että miten vajaa täytyy psykiatrin olla, kun määrää alaikäiselle noin pahaa riippuvuutta aiheuttavaa lääkettä. Ja miten paha hoitovirhe on antaa riippuvuuspotilaalle, joka on erittäin itsetuhoinen, tukkupakkaus Xanoria kotiin. 

Miksi käytit jos et tarvinnut? Olisit valehdellut että käytät ja heittänyt menemään, jos syy käyttöön oli lääkärin mielipide.

Vierailija
34/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xanor on kuokuttavin bentso ja sen viekkarit ovat aivan kamalat, myös kohtuullisen lyhyellä käytöllä. Itse koin tämän myös nuoruudessa. Vieroitukseen määrättiin diapam ja löi viekkarit läpi silti. Aivan jäätävää. Lopulta heitin nekin pois ja isosta annoksesta lopetin. Tärisin kolme päivää vaatehuoneessa kun mihinkään muualle en uskaltanut mennä. Rauhoittaviin en ole tämän jälkeen koskenut, enkä koske. Saatanasta seuraava lääke. 

Ja siis tarkoitan vain, että stemppiä vieroitukseen. Olo on kauhea, enkä minäkään sinuna ihan seinään tiputtaisi, vaikka loppu viimein itse tein niin. Ja vielä sekin, että ne rauhattavat ylläpitävät ahdistusta. Tämä monilta unohtuu, koska vieroitusoireet ahdistavat ja aivakemia heittelee koko ajan, jos yhtään säännöllisemmin syö tai on syönyt. 

Vierailija
35/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan. On oma asia asentaako ilman vai niiden kanssa.

Vierailija
36/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanoria on mennyt yhdessä muiden kipulääkkeiden kanssa. Kumma juttu, että kun kipu lievittää niin ei ole mitään vaikeutta lopetaa, Tosin bakteeri yritti aktiivisesti siirtää minut kuoroon laulamaan. 2 rööriä  pitkin meni jalan laskimoon. 

Ihmeesti nuo arvetkin hiipailee pois. 

Tietääkö kukaan tuleeko isojen ihosiirteiden mukana ihon kantasoluja ihan ihon omaa taLIKERROSTA VARTEN? Kaamee kasa Canoderrmia resepteillä. Pirun hyvä rasva. Toimii jopa kipuun eli haavakipuun. Oletan jonkun lääkärin nostavan täällä älläkän, mutta Neoamiseptillä kädet puhtaaksi ja jätä Neoamisepti märäksi käteen ja levitä Canodermi haavaan. Toimii morfiinia paremmin - saa väittää vastaan juu. Morfiini ja morfiinijohdanaiset ei ole hyviä pieninä määrinä. Suurempia määriä nukutuslääkärin valvonassa ja Epipen vieressä. Piuhat tietty kiinni. 

Vierailija
37/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaksi rööiä laskimoon olivat antibiootia ja/tai vararööri jos tilanne menisi kriittiseksi. 

Uskokaa tai älkää, mutta minä olin kuin Liisa ihmemäässa silloin kuin olin hetken hereillä. 

Vierailija
38/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse mielipidettäsi.

No et tietenkään. Ethän sinä lääkärinkään mielipiteeseen ollut tyytyväinen. Jostain syystä sinulla on kova huoli lääkkeen alasajosta mitä käytät "satunnaisesti".

Vierailija
39/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit voivat kirjoittaa xanoreita tai diapameja jotka ovat voimakkaasti riippuvuutta aiheuttavia. Kannabista ne eivät kirjoita koska se on heidän mielestä niin huumetta. En oikeasti ymmärrä tuota lääkärien logiikkaa.

Vierailija
40/48 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän ne paljonko niitä on määrätty, jos käytät niitä harvoin niin mistä ne veti päätelmän, että olet riippuvainen?

Ja upsista, tuli hiljaisuus. Lienee juuri nyt satunnaisesti sillä pilleripurkilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi