Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää oma seksuaalisuus?

Vierailija
28.12.2019 |

En ole ikinä ollut pidemmässä parisuhteessa, seksikumppaneita on kyllä ollut.

Nyt en ole harrastanut seksiä pariin vuoteen.

Luotto miehiin (ja ihmisiin ylipäätään) on heikko, enkä pysty rentoutumaan sängyssä. Se on minulle enemmänkin suorittamista ja stressaavaa, haluan olla hyvä ja pelkään epäonnistumista. Muistan kyllä aiemmin nauttineeni ja halunneeni itsekin ja siitä on tullut hyvä olo. Tällä hetkellä tuntuu, että tekisin sen vain miehen mieliksi.

Miten päästä taas siihen tilaan, että nauttii ja haluaa? Minulla kyllä on haluja ja itsetyydytän, mutta en enää uskaltaisi hypätä jonkun kanssa sänkyyn vaikka haluaisinkin pystyä siihen.

Tätä on hankalaa selittää, kun en oikein itsekään tiedä mikä on vialla. Kyse ei ole siitä, että oikean kumppanin löydettyäni halut palaisivat, vaan enemmänkin siitä, että pelkään ja ahdistun liikaa.

Miten saada päähän taas se ajatus, että se on hauskaa, mukavaa ja kyse ei ole mistään suorituksesta?

Olen miettinyt terapeutilla käymistä tämän asian suhteen, mutta halusin vielä kysellä josko voisin "hoitaa" tämän ihan itseksenikin?

Minua on käytetty hyväksi ja sen jälkeen nämä ongelmat ovat alkaneet, olen vain vuosia sivuuttanut nämä ajatukset.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suorittamista naisella on?

Vierailija
2/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kiinni siitä, että löydät oikean miehen.

Oikea mies saa sinut rentoutumaan.

En tykännyt seksistä, enkä saanut toisen läsnäollessa. Kunnes tapasin eksäni. Minusta tuli nymfomaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen terapeutilla käymistä.

Myös romanttista tai ystävyyssuhdetta, jossa voit puhua seksistä avoimesti, ilman että tarkoitus on päätyä varsinaiseen seksiin.

Mielellään myös paljon läheisyyttä kumppanin kanssa, ilman että tarkoitus on päätyä varsinaiseen seksiin.

Sitten vasta ehkä seksiä, JOS haluat.

Vierailija
4/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea mies saa sinut rentoutumaan.

En tykännyt seksistä, enkä saanut toisen läsnäollessa. Kunnes tapasin eksäni. Minusta tuli nymfomaani.

Nyt vasta luin tuon viimeisen kappaleen tekstistäsi.

Minulla sama tausta.

Kuten useimmille vakavasti traumatisoitubeille, minullekin parisuhteet on pitemmän päälle ongelmallisia. En pysty yhdistämään seksiä ja läheistä ihmissuhdetta.

Vierailija
5/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy keskustelemassa seksuaaliterapeutin kanssa seksuaalisuuteesi liittyvistä suorituspaineista. Ei tarvitse olla parisuhteessa tai seksisuhteessa sen tehdäkseen.

Vierailija
6/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlainen tausta kuin ap,mutta ajattelin että mennyt on mennyttä nyt kun kaikki menee hyvin muuten niin miksei miestenkin kanssa no eipä mennyt päädyin seksuaaliterapeutille tuumasi että se (seksuaaliluus/himotus) tulee jos tullakseen riippuu itsestä ja kuinka muuten elämä menee ja millainen mies (tätä hän korosti) ja nykyisin onkin mies jonka kanssa sujuu hyvin kun ollaan molemmat tietoisia taustastani ja mies on hyväksynyt asian ettei aina sujukaa ja mikä tärkeintä saanut minutkin hyväksymään.

Joten tsemppiä vaan! Älä lannistu kyllä sinullekin se oikea löytyy ja onhan se sooloseksikin kivaa kumppanin kanssa kokrmusta on ;)

Vierailija
7/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista! Luulen kanssa, että tuo terapia on minulle oikea paikka.

Kiva kuitenkin kuulla, että muut ovat onnistuneet löytämään hyvän ymmärtäväisen kumppanin traumoista huolimatta. Kyllä itsekin uskon löytäväni joskus jonkun, kun olen valmis siihen. Tällä hetkellä tuntuu mukavammalta käsitellä näitä asioita yksin ja oppia hyväksymään menneet sekä itsensä.

Vierailija
8/8 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin myös, että tällä on todella suuri merkitys. Että löydät miehen, jonka kanssa sinulla on sataprosenttisen hyvä olo, jonka kanssa pystyt puhmaan kaikesta ja johon voit luottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme