Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohdunlaskeumasta jotain tietävät

19.06.2006 |

Odotan toista lasta rv 26. Jo raskauden alussa ekassa lääkärintarkastuksessa lääkäri mainitsi, että kohtuni on tavallista alempana, mutta ei syytä huoleen. Kuulemma voi joskus 50-60 vuotiaana joutua korjaamaan tms. Asia jäi kuitenkin vaivaamaan, varsinkin kun oireita on ollut. Heti alkuviikkoina pidempään käveltyäni paineen tunnetta ja kipua alapäässä, keskiraskaudessa oli parempi kausi mutta nyt parin viikon aikana on taas alkanut oireilemaan, ilmeisesti vauva jo sen verran painaa. En ikinä kuvitellut että yhden lapsen synnyttäneelle, alle 30-vuotiaalle voisi tulla tälläinen vaiva. Nyt pelottaa tuleva synnytyskin, miten se onnistuu ja paheneeko tilanne entisestään?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa, tuolla vauvapuolella on ollut ketju tasta asiasta, kayn nostamassa sen sinulle.

en jaksa kirjoittaa tahan sen pidempaan juuri nyt, mutta kylla, tama ilmio on, valitettavasti!, PALJON YLEISEMPI kuin uskotaan. Kohdunlaskumaa, johon usein liittyy myos virtsarakon ja perasuolen laskeumaa (puhutaan lantionpohjan laskumasta (LPL) - pelvic floor prolapse), pidetaan usein vanhojen naisten ongelmana, mutta jostain syyta sita esiintyy nykyaan paljon myos nuorilla naisilla (itse uskon myos, etta nykyaan naiset puhuvat aroistakin ongelmista ja asioista enemman kuin aikaisemmin ja hakevat niihin apua). Olen tormannyt nyt viimeisen vuoden aikana (siita lahtien kun minulla todettiin laskeuma toisen lapsen syntyman jalkeen) muutamiin samaa vaivaa poteviin naisiin, nimenomaan nailla sivuilla. Olen ajatellut jonkun pienen tukiverkon perustamista. Miksi? Siksi kun tasta asiasta on vaikea loytaa kunnon tietoa eika monet laakarit edes osaa kunnolla auttaa naista. Asun ulkomailla ja olen kerannyt asiasta aika paljon tietoa. Jos haluat olla yhteydessa, niin laita minulle emailia:

mayakhandro@yahoo.com

toivon, etta otat yhteytta. Ongelmasta voi kehittya varsin ikava (hengenvaarallinen se ei ole!) myohemmin, mutta JOS otat asioista nyt selvaa ja yritat vaikuttaa tilanteen kehittymiseen (varsinkin siihen, miten synnytat), voit paasta tasta hyvinkin vahalla! Voi jopa olla, etta laskeuma korjaantuu ihan itsekseen synnytyksen jalkeen. Mutta VOIT VAIKUTTAA asioihin monella tapaa...

Ja niin, kylla kuvaamasi oireet kuulostavat kovasti laskeumalta...

ota yhteytta!

tsemmppia,

maya

Vierailija
2/2 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kohdunlaskeuma. Kolmatta lasta odotan nyt raskausviikolla 36 ja olen 23-vuotias. Kohdunlaskeuma tuntui minulla ihan selvästi kun tämä kolmas lapsi oli tuloillaan. siis näkyi kohdunsuu ihan selvästi kun oli seisonut jonkun aikaan. Nyt pelottaa synnytys tosi paljon, että mitenköhän tälle laskeumalle käy kohdun poistulo synnytyksessä pelottaa ihan tosissaan, mutta jos sinulla on enemmänkin tietoa tästä kyseisestä vaivasta niin ottaisin mielelläni sitä vastaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla