Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kateellinen lapsellesi?

Vierailija
28.12.2019 |

Ja mistä, jos olet?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kateellinen (?) kai mutta joskus mietin että hän on saanut kyllä kaiken mistä minä Lapsena vain haaveilin. Ja ihan tarkoituksella olen hänelle sen kaiken antanutkin.

Vierailija
2/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kateellinen (?) kai mutta joskus mietin että hän on saanut kyllä kaiken mistä minä Lapsena vain haaveilin. Ja ihan tarkoituksella olen hänelle sen kaiken antanutkin.

Onko hän siitä kiitollinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, taapero saa mieheltäni enemmän huomiota kuin minä.

Vierailija
4/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan joskus sanonut, että lapsellamme on kadehdittavan hyvä kielipää. Lukee tai kuulee sanan kerran ja muistaa sen. Itse tankkasin koulussa sanoja tunti tolkukulla. Lapsi lukaisee sanaston läpi ja varmasti osaa kaiken.

Vierailija
5/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuheasta tukasta olen pikkasen kade.

Vierailija
6/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, taapero saa mieheltäni enemmän huomiota kuin minä.

Voi pientä:(

Vierailija
7/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tyttäret ovat ”paranneltu versio” itsestäni. Niin ulkonäön kuin älynsä puolesta, lisäksi ovat saaneet kaikkea mihin minulla ei ollut koskaan mahdollisuuksia nuoruudessani, kuten matkoja, harrastuksia ym.

Tämän lisäksi osaavat ymmärtää näiden asioiden arvon elämässään.

Vierailija
8/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia olla kateellinen lapsille. Silloin ei ole aikuistunut itse.

Vierailija
9/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kadehtiminen on "parempaa" jos kohdistuu aikuisiin? Kaikki tuntee välillä kateutta toisia kohtaan. Eihän se tarkoita, että yrittäisi mitenkään sabotoida toista.

Vierailija
10/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tässä miettiä, että olenko kateellinen, mutta enpä ole. Lähinnä tunnen ylpeyttä, kun lapsia miettii.

Oma äiti sen sijaan on kateellinen yhdestä ja toisesta asiasta. Jatkuvaa kiukuttelua ja kilpailua meidän lasten kanssa.

Vierailija
11/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kadehtiminen on "parempaa" jos kohdistuu aikuisiin? Kaikki tuntee välillä kateutta toisia kohtaan. Eihän se tarkoita, että yrittäisi mitenkään sabotoida toista.

Sanoinko viestissäni että parempi jos kohdistuu aikuisiin. Omien lasten kadehtiminen on hölmöä.

Vierailija
12/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, siitä ettei hänen tarvitse kasvaa rasistisesta perheessä

Vierailija
13/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole. Itse hän on opiskelunsa hoitanut ja päässyt pidemmälle kuin kukaan muu lähisuvuissa. En ole kade, vaikka minun vanhempani eivät työläiskodeissa itsekin kasvaneina mitenkään kannustaneet opiskeluun. Vaikka olin yksinhuoltaja,  yritin kuitenkin, ettei hänen elämänsä olisi lapsena ja nuorena kovin erilaista kuin kavereiden. Joissa ei muuten ollut montaakaan yksinhuoltajaa. Rahaa meillä ei tietenkään samalla tavalla ollut, ei autoa, mökkiä jne.

Vasta aika vanhana tajusin, että oma äitini oli oikeasti meille sisaruksille kateellinen, jo pelkästään siitä, että olimme nuoria. Kehtasi kehuskellä KOMEALLA aviomiehellään, meillä kun ei niin komeita ollut ollut. Vaikka he eivät mitään muuta tehneetkään kotona kuin riitelivät ja haukkuivat toisiaan. Isä vielä välivaltainenkin, mutta olihan se KOMEE!

Vierailija
14/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ajattelet nyt "venäläistä kateutta", ei "amerkkalaista". Minun kateuteni on oikeastaan aina "vau, olisipa minullakin asiat noin" -kateutta. Voin siis aivan avoimesti sanoa, että kadehdin lapseni kielipäätä (kuten aiemmin ketjussa aimemmin kirjoitin). Se vaan tarkoittaa, että ihailen sitä ja toivon, että itselläni olisi sama kyky.

Vierailija
15/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän eri asia.

Vierailija
16/16 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole. Itse hän on opiskelunsa hoitanut ja päässyt pidemmälle kuin kukaan muu lähisuvuissa. En ole kade, vaikka minun vanhempani eivät työläiskodeissa itsekin kasvaneina mitenkään kannustaneet opiskeluun. Vaikka olin yksinhuoltaja,  yritin kuitenkin, ettei hänen elämänsä olisi lapsena ja nuorena kovin erilaista kuin kavereiden. Joissa ei muuten ollut montaakaan yksinhuoltajaa. Rahaa meillä ei tietenkään samalla tavalla ollut, ei autoa, mökkiä jne.

Vasta aika vanhana tajusin, että oma äitini oli oikeasti meille sisaruksille kateellinen, jo pelkästään siitä, että olimme nuoria. Kehtasi kehuskellä KOMEALLA aviomiehellään, meillä kun ei niin komeita ollut ollut. Vaikka he eivät mitään muuta tehneetkään kotona kuin riitelivät ja haukkuivat toisiaan. Isä vielä välivaltainenkin, mutta olihan se KOMEE!

Elämänmittainen saavutus tavisnaiselta jossain entisajan yhteisössä. Mahdollisuus saada vaikutusvaltaa ja hyvinmuodostuneita lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan