Inhoan Frozenia, taidan olla yksi miljoonasta
Ihan hirveää kuraa. Onhan se lapsille suotava kun selkeästi suurin osa siitä tykkää, mutta kamala musiikki, ärsyttävät dubbaukset, en tiedä sisällöstä paljoa kun en voinut katsoa ensimmäistäkään osaa alkua pidemmälle, mutta käsittääkseni aika heikot juonetkin. Nykyään kyllä tuntuu, että suurin osa lastenleffoista ja lastenohjelmista varsinkin on tällaisia
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Osa Frozenin suosiosta on ihan siinä, että se on poikkeuksellisesti prinsessatarina sisarusten välisestä rakkaudesta romanttisen rakkauden sijaan. Se on tarina ennakkoluulojen tuhoavasta voimasta ja sisällä pidetyn pelon kasvamisesta hirviöksi. Tarina ei alleviivaa näitä kaikkia, joten voivat tietysti jäädä katsojilta huomaamatta. Tarina on poikkeuksellisen hyvä disney-elokuvaksi, mutta vaatii katsojalta muutakin kuin sokerikoomassa tuijottamista.
Ihan hyvä pointti, mutta näistäkään huolimatta en kokonaisuutena ollut Frozenista niin vaikuttunut mitä moni muu. Sen sijaan olen aina pitänyt erittäin paljon Mulanista, mikä ei myöskään ole tavanomainen prinsessasatu.
Mua aina ihmetyttää, kun aikuinen ihminen jaksaa inhota jotain lapsille suunnattua elokuvaa tai artistia. Mä en 37-vuotiaana ja lapsettomana pysty edes kuvitella, että tutustuisin Frozeniin tai vaikka johonkin K-pop -ryhmään niin paljon, että päätyisin inhoamaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kyllä tästä rainasta täytyy nyt pitää. Täytyy ja on ihan pakko. Ihmiset ei kestä massahysteriansa kyseenalaistamista. :(
No ei selkeästi😂 itse rakastin ja edelleen rakastan esim. Leijonakuningasta, en kuitenkaan ihmettele jos jollekin muulle ei kelpaa. Huhhuh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka Frozen oli ainakin ihan turha, en tiedä miksi uusi olisi parempi.
Suosio kertoo, että lapset on keskimäärin pirun yksinkertaisia ja niiden vanhemmat myös kun eivät opeta jälkikasvulleen, ettei paskasta tarvitse pitää vaikka kaikki muut kärpäset siitä tykkäisikin.
Mikä siitä niin paskan tekee verrattuna muihin animaatioihin? Perus-Disneyähän se vain on.
Disneyllä kusee käsikirjoitus nykyään. Ei osata tai haluta tai uskalleta enä kirjoittaa kunnon tarinoita. Leijonakuninkaan jälkeen on tullut pelkkää sontaa.
Disney-yhtiöt on suoltanut sontaa siitä saakka, kun se siirtyi juutalaisomistukseen 80-luvulla. Leijonakuningas ehkä yksittäisenä poikkeuksena.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Disney_theatrical_animated_featur…
The Hunchback of Notre Dame 1996 oli viimeinen kunnollinen Disney-animaatio.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina ihmetyttää, kun aikuinen ihminen jaksaa inhota jotain lapsille suunnattua elokuvaa tai artistia. Mä en 37-vuotiaana ja lapsettomana pysty edes kuvitella, että tutustuisin Frozeniin tai vaikka johonkin K-pop -ryhmään niin paljon, että päätyisin inhoamaan niitä.
Kyllä mä aikuisena pystyn nauttimaan lastenohjelmista ja -elokuvista, en tietenkään samalla tavalla kuin lapsena, mutta silti.
Käytiin 8-vuotiaan kanssa katsomassa II. Aikanaan piti hyvinkin paljon ykkösestä, mutta ei ollut nyt kovin innoissaan tästä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, so? On paljon ohjelmia ja asioita mistä en pidä, itse en kyllä yleensä silti sano "inhoavani" niitä, en vain pidä, vaikka kuinka moni muu pitäisi, yksi tällainen asia on jääkiekko, ei herätä oikein mitään tunteita, tai korkeintaan tylsistymistä jos on pakko olla sellaisten seurassa jotka sitä katsoo.
Ahdistaako aloittajaa jostain syystä poiketa valtavirrasta frozenista tykkäämisen osalta?
Ei ahdista, kiitos huolenpidosta.:) näitä nyt vaan sattuu tulemaan joka tuutista, frozenia annaa ja elsaa, itse en pidä enkä ymmärrä sen suosiota, ja harva on kanssani samaa mieltä. Eikö aiheesta saa puhua?
Moni ihmettelee, että ahdistaako tai miksi pitää julistaa inhoa jotain suosittua kohtaan. Miksi itse koette, että pitää heti olla sarkastisesti vastaamassa ja inttämässä vastaan? Asioista voi olla eri mieltä, niistä mielipiteistä on ok keskustella ja suosittuja asioita on lupa vaikka vihata;)
On hyväksyttyä tykätä, rakastaa, inhota tai vihata frozenia ja vaikka nalle luppakorvaa
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä taas tykkään jätskistä.
Mäki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä kehtaisi julistaa koko juttua paskaksi vain kuulopuheen perusteella. Minusta ainakin ykkösessä oli kiva juoni ja hyvät opetukset, se kertoi aikuiseksi kasvamisesta, sisaruudesta, puberteetista, rakkaudesta, itsensä löytämisestä ja etenkin siitä että tarinan prinssi ei suinkaan aina ole se, no, prinssi vaan että tytöt ei tarvitse sitä prinssi uljasta pelastamaan päivää. Lapset tykkäsivät ja itse jaksoin katsoa sen läpi. Olen nähnyt huomattavasti heikompitasoista kuraa lastenohjelmissa, kyllä tuossa minusta oli panostettu ihan juonesta lähtien hyvin.
Ymmärtäisin jos olisit sen katsonut, mutta minusta on vain ylipäätään mautonta julistaa joku asia paskaksi edes katsomatta (juonen kannalta).Luitko kommenttini? Sanoin, että yritin katsoa, kaikki mielestäni tökki, juonesta kuulun myöhemmin. Juonesta saa kyllä kiinni katsomattakin, olet varmaan kirjoja lukenut ja iltasatuja kuullut? Ei ollut minun juttuni, ärsyttävä vain mielestäni. MINUN MIELESTÄNI, sinä saat tykätä mistä haluat, ei kutkuta peppuani. Olen vaan ihmetellyt, kun harvemmin tästä kuulee negatiivista, kun oma mielipiteeni ei ole myönteinen, ei sen kummempaa.
Luin, ymmärsin kyllä että olet kuullut juonesta. Siitä huolimatta se ei ole sama asia kuin nähdä juonen aukeavan ja kehittyvän siinä elokuvan aikana. Minua ei kiinnosta mielipiteesi, otin kantaa ainoastaan siihen että MINUN MIELESTÄNI juonta ei voi tuomita jos ei ole sitä katsonut, ihan sama mitä olet kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä kehtaisi julistaa koko juttua paskaksi vain kuulopuheen perusteella. Minusta ainakin ykkösessä oli kiva juoni ja hyvät opetukset, se kertoi aikuiseksi kasvamisesta, sisaruudesta, puberteetista, rakkaudesta, itsensä löytämisestä ja etenkin siitä että tarinan prinssi ei suinkaan aina ole se, no, prinssi vaan että tytöt ei tarvitse sitä prinssi uljasta pelastamaan päivää. Lapset tykkäsivät ja itse jaksoin katsoa sen läpi. Olen nähnyt huomattavasti heikompitasoista kuraa lastenohjelmissa, kyllä tuossa minusta oli panostettu ihan juonesta lähtien hyvin.
Ymmärtäisin jos olisit sen katsonut, mutta minusta on vain ylipäätään mautonta julistaa joku asia paskaksi edes katsomatta (juonen kannalta).Luitko kommenttini? Sanoin, että yritin katsoa, kaikki mielestäni tökki, juonesta kuulun myöhemmin. Juonesta saa kyllä kiinni katsomattakin, olet varmaan kirjoja lukenut ja iltasatuja kuullut? Ei ollut minun juttuni, ärsyttävä vain mielestäni. MINUN MIELESTÄNI, sinä saat tykätä mistä haluat, ei kutkuta peppuani. Olen vaan ihmetellyt, kun harvemmin tästä kuulee negatiivista, kun oma mielipiteeni ei ole myönteinen, ei sen kummempaa.
Luin, ymmärsin kyllä että olet kuullut juonesta. Siitä huolimatta se ei ole sama asia kuin nähdä juonen aukeavan ja kehittyvän siinä elokuvan aikana. Minua ei kiinnosta mielipiteesi, otin kantaa ainoastaan siihen että MINUN MIELESTÄNI juonta ei voi tuomita jos ei ole sitä katsonut, ihan sama mitä olet kuullut.
Jaa tarkoitit niin, noh, olen tästäkin eri mieltä, mutta ollaan vaan.:) kiva jos moni muu siitä saa iloa, se ei mua haittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kyllä tästä rainasta täytyy nyt pitää. Täytyy ja on ihan pakko. Ihmiset ei kestä massahysteriansa kyseenalaistamista. :(
No ei selkeästi😂 itse rakastin ja edelleen rakastan esim. Leijonakuningasta, en kuitenkaan ihmettele jos jollekin muulle ei kelpaa. Huhhuh
Osalle on varmasti sen takia vaikeaa, että se (Frozenista pitämättömyys, arvosteleminen) tuntuu omien lasten arvostelulta. Koska meidän Naapukka-Nattani tykkää ja tulee iloiseksi kys. elokuvasta, niin onhan se paras. 😑
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä ehkä liikaa lapsille suunnattua huttua. Kyllä vanhat Disneyn animaatiot hakkaa Frozenin 6-0 esim. Aladdin, Herkules tai Mulan 👍
Frozen on kuraa, kuten suurin osa CGI animaatioista. Hyvää Disney-leffaa ei ole tullut sitten 90-luvun, lukuunottamatta ehkä uusista Vaianaa, joka oli hieman parempi. CGI-hahmot näyttävät kaikki samalta ja niistä puuttuu perinteisen animaation charmi. Lisäksi Disney on oksettavan kaupallinen sekä juuriltaan rasistinen sekä seksistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosio kertoo, että lapset on keskimäärin pirun yksinkertaisia ja niiden vanhemmat myös kun eivät opeta jälkikasvulleen, ettei paskasta tarvitse pitää vaikka kaikki muut kärpäset siitä tykkäisikin.
Mikä siitä niin paskan tekee verrattuna muihin animaatioihin? Perus-Disneyähän se vain on.
Disneyllä kusee käsikirjoitus nykyään. Ei osata tai haluta tai uskalleta enä kirjoittaa kunnon tarinoita. Leijonakuninkaan jälkeen on tullut pelkkää sontaa.
Disney-yhtiöt on suoltanut sontaa siitä saakka, kun se siirtyi juutalaisomistukseen 80-luvulla. Leijonakuningas ehkä yksittäisenä poikkeuksena.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Disney_theatrical_animated_featur…
The Hunchback of Notre Dame 1996 oli viimeinen kunnollinen Disney-animaatio.
Mulan oli myös hyvä.
Uutena oksetuksenaiheena disneyn kaupallisuuden suhteen ovat nämä live filmatisoinnit. Kun vanhat klassikot eivät enää riitä tahkoamaan rahaa, ne filmatisoinnin uudestaan. Typerää touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä ehkä liikaa lapsille suunnattua huttua. Kyllä vanhat Disneyn animaatiot hakkaa Frozenin 6-0 esim. Aladdin, Herkules tai Mulan 👍
Frozen on kuraa, kuten suurin osa CGI animaatioista. Hyvää Disney-leffaa ei ole tullut sitten 90-luvun, lukuunottamatta ehkä uusista Vaianaa, joka oli hieman parempi. CGI-hahmot näyttävät kaikki samalta ja niistä puuttuu perinteisen animaation charmi. Lisäksi Disney on oksettavan kaupallinen sekä juuriltaan rasistinen sekä seksistinen.
Tää on kyllä totta. Itse tykkään vanhoista disney-leffoista edelleen, mutta nyt kun asiasta on noussut keskustelua, niin onhan ne aika rasistisia ja seksistisiä olleet aikoinaan. Se oli tosin sitä aikaa, hienoa, että nykyään nämä asiat osataan ottaa eri tavalla huomioon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leijonakuningaskin on kopioitu Japanista. Ei niiden 90-luvun elokuvien tarinat Disneyn käsialaa ole.
Minä on frozen? Onko se se raukka jäätynyt kissa?
Luitko kommenttini? Sanoin, että yritin katsoa, kaikki mielestäni tökki, juonesta kuulun myöhemmin. Juonesta saa kyllä kiinni katsomattakin, olet varmaan kirjoja lukenut ja iltasatuja kuullut? Ei ollut minun juttuni, ärsyttävä vain mielestäni. MINUN MIELESTÄNI, sinä saat tykätä mistä haluat, ei kutkuta peppuani. Olen vaan ihmetellyt, kun harvemmin tästä kuulee negatiivista, kun oma mielipiteeni ei ole myönteinen, ei sen kummempaa.