Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kauheampaa sisustusmuotia kuin musta keittiö?

Vierailija
28.12.2019 |

Järkyttäviä ja ankeita tiloja. Niin luotaantyöntäviä, että sopivat laihdutusdieetiksi. Ei sellaisessa viihdy niin kauaa, että saisi ruokaa laitetuksi. Täysin no no!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakatkaa miettimästä mitä muut teidän sisutuksesta ajattelee, sisustakaa rohkeasti itseänne miellyttävillä elementeillä ja nauttikaa elämästä. Mielestäni surullista että ostaa asunnon ja sisustaa sitten sen mukaan että se miellyttää seuraavaa ostajaa. Oikeasti mitä helkkaria, eletään omistusasunnoissa kuin vuokralla.

En usko, että kovinkaan moni ajattelee pelkästään seuraavaa asukasta. Sen verran ehkä kuitenkin, ettei laita räikeän väristä keittiötä, vaikka saattaisi itse siitä tykätä. Värejä voi tuoda kotiin muullakin tavalla. Eli pientä kompromissia siellä täällä, jotta asunto miellyttäisi isompaa joukkoa ihmisiä, jos sen joutuukin myymään nopeammin kuin ajatteli.

Uskaltaisin väittää, että valkoinen keittiö on ajattomin, vaikkei siitäkään kaikki tykkää. Seinät voi kuitenkin maalata ja tuoda kalusteilla väriä. Enemmän niitä ihmisiä löytyy, jotka maalaavat valkoisen kuin mustan keittiön seinät punaiseksi.

Vierailija
62/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisen keittiön ottaisitte nyt? Jotta se olisi ns ajaton. Olen juuri keittiöremppaamassa ja ajattelin valkoiset yläkaapit ja mustat alakaapit. Onko liian levoton?

Ei, älä laita. Niitä on nyt paljon ja ne eivät ole kutsuvia. Sitäpaitsi edustavat juuri tätä yhtä, ohimenevää aikaa.

No mitä sitten vaihtoehdoksi? Tuo on se mitä parissakin eri keittiöfirmassa suositeltiin.

Katsele vaihtoehtoja vaikka maailmalta. Mustia keittiöitä, enempää kuin mustia vauvanvaunuja sieltä et löydä. Eri värejä ja tyylejä kyllä. Ota rouva Google avuksi.

Mitä hyötyä katsoa maailman trendejä, ellei sitten ole mahdollisuutta ostaa keittiötä muualta kuin Suomesta? Ei meidän keittiöliikkeistä löydä kuitenkaan niitä juttuja. Minä olen uusimassa keittiötä ja olen tosi pettynyt mm. pöytätasovalikoimaan. Harmaata, harmaata ja harmaata. Seassa joku pyökki tai koivu ja kirjavia kivitasoja. Mutta ei auta, kun en voi rahdata tasoa mistään meren takaa. On vain valittava vähiten huono. 

Tuossa edellä joku epäili, että asunnon ostajat eivät välitä keittiöstä. Varmasti välittävät. Jos keittiö on suht uusi, se näkyy hinnassa, eikä monikaan halua maksaa sellaisesta, jonka joutuu heti hävittämään. Tietenkään kaikille rahalla ei ole väliä, mutta jos yhtään ajattelee ekologisesti, niin ei tee mieli kipata uutta keittiötä roskalavalle. Keittiö on kuitenkin kodin kallein huone. Minä ostin rempattavan asunnon tosi halvalla, mutta moni muu asunto jäi pois vaihtoehdoista, koska en pitänyt keittiöstä. Uusi keittiö taas olisi nostanut kokonaishinnan liian korkeaksi. Ihan varmasti muutkin ajattelevat näin. 

Siis millä lailla ei ole mahdollista saada Suomesta? Ihan varmasti kiviliike ja puuseppä valmistavat juuri sellaiset kuin haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olemme kierrelleet katsomassa asuntoja ja yksi olisi ollut meille sopiva ja kiva, mutta olivat hitsi vieköön tehneet juuri keittiörempan, täysmustan. Ei ollut enää tämä asunto vaihtoehtona meille. On muuten edelleen myytävänä.

Keittiön takia muuten hyvä, kivalla sijainnilla oleva, terve, sopivan hintainen asunto jäi ostamatta? :D

Niin varmaan. 🙄

Onko vaikea ymmärtää, että keittiö maksaa? Hinta siis saattaa olla sopiva ilman keittiöremppaa. Ei kaikilla ole varaa kaikkeen, vaikka sinulla ehkä onkin. Tai halua remontointiin. 

Vierailija
64/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta ihminen saa sisustaa keittiönsä mustaksi jos itse tykkää.

Kun viimeksi haettiin asuntoa (myytiin ok-talo, muutettiin kerrostaloon), jäi meiltä kyllä muutamakin asunto kalkkiviivoille ihan mustan sisustuksen vuoksi. Joku kämppä oli jopa juuri myyntiä varten ilmeisesti pinnoitettu uudestaan, ja eikö juurikin ollut keittiö wt-tyylisesti musta, ja mustia "tehosteseiniä" löytyi myös makkarista ja olohuoneesta. Kaikki jollain halvalla materiaalilla tapetoitu ja maalattu. 

Itse en pidä mustasta sisustusvärinä. Meillä löytyy mustaa metalliesineistä, raamittamasta ja jäsentämässä. Meillä on luunvalkoiset seinät (tekstuuritapetit, pintakuviot vaihtelee eri huoneissa), koivuparkettilattia, keittiön täyspuupovet tummaa kirsikkaa. Sohvaryhmä on vaaleaa harmaata ja mattojen väri luonnonvalko-sini-harmaa. Seinillä olevat taulut ja tekstiilitaide on värikästä, syvät ja osin tummatkin värit. 

Mutta vielä värejäkin enemmän sisustuksen tunnelmaan vaikuttavat mittasuhteet, kolmiuloitteisuus, hengittävyys, ilmavuus, valaistus ja näkymät. Ettei ole toisaalta tyhjää ja latteaa mutta ei myöskään täyttä ja tunkkaista. 

Mutta joo, mustaakin kauheampi asia minulle itselleni ovat tekstitaulut. Kaikki höpinä seinillä, oli suomeksi ruotsiksi englanniksi tai latinaksi.

Vierailija
65/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta ihminen saa sisustaa keittiönsä mustaksi jos itse tykkää.

Kun viimeksi haettiin asuntoa (myytiin ok-talo, muutettiin kerrostaloon), jäi meiltä kyllä muutamakin asunto kalkkiviivoille ihan mustan sisustuksen vuoksi. Joku kämppä oli jopa juuri myyntiä varten ilmeisesti pinnoitettu uudestaan, ja eikö juurikin ollut keittiö wt-tyylisesti musta, ja mustia "tehosteseiniä" löytyi myös makkarista ja olohuoneesta. Kaikki jollain halvalla materiaalilla tapetoitu ja maalattu. 

Itse en pidä mustasta sisustusvärinä. Meillä löytyy mustaa metalliesineistä, raamittamasta ja jäsentämässä. Meillä on luunvalkoiset seinät (tekstuuritapetit, pintakuviot vaihtelee eri huoneissa), koivuparkettilattia, keittiön täyspuupovet tummaa kirsikkaa. Sohvaryhmä on vaaleaa harmaata ja mattojen väri luonnonvalko-sini-harmaa. Seinillä olevat taulut ja tekstiilitaide on värikästä, syvät ja osin tummatkin värit. 

Mutta vielä värejäkin enemmän sisustuksen tunnelmaan vaikuttavat mittasuhteet, kolmiuloitteisuus, hengittävyys, ilmavuus, valaistus ja näkymät. Ettei ole toisaalta tyhjää ja latteaa mutta ei myöskään täyttä ja tunkkaista. 

Mutta joo, mustaakin kauheampi asia minulle itselleni ovat tekstitaulut. Kaikki höpinä seinillä, oli suomeksi ruotsiksi englanniksi tai latinaksi.

Itselleni taas nuo kirsikkaiset täyspuuovet olisi aivan kauhistus, ylittäisi tekstitarratkin!

Vierailija
66/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisen keittiön ottaisitte nyt? Jotta se olisi ns ajaton. Olen juuri keittiöremppaamassa ja ajattelin valkoiset yläkaapit ja mustat alakaapit. Onko liian levoton?

Ei, älä laita. Niitä on nyt paljon ja ne eivät ole kutsuvia. Sitäpaitsi edustavat juuri tätä yhtä, ohimenevää aikaa.

No mitä sitten vaihtoehdoksi? Tuo on se mitä parissakin eri keittiöfirmassa suositeltiin.

Katsele vaihtoehtoja vaikka maailmalta. Mustia keittiöitä, enempää kuin mustia vauvanvaunuja sieltä et löydä. Eri värejä ja tyylejä kyllä. Ota rouva Google avuksi.

Mitä hyötyä katsoa maailman trendejä, ellei sitten ole mahdollisuutta ostaa keittiötä muualta kuin Suomesta? Ei meidän keittiöliikkeistä löydä kuitenkaan niitä juttuja. Minä olen uusimassa keittiötä ja olen tosi pettynyt mm. pöytätasovalikoimaan. Harmaata, harmaata ja harmaata. Seassa joku pyökki tai koivu ja kirjavia kivitasoja. Mutta ei auta, kun en voi rahdata tasoa mistään meren takaa. On vain valittava vähiten huono. 

Tuossa edellä joku epäili, että asunnon ostajat eivät välitä keittiöstä. Varmasti välittävät. Jos keittiö on suht uusi, se näkyy hinnassa, eikä monikaan halua maksaa sellaisesta, jonka joutuu heti hävittämään. Tietenkään kaikille rahalla ei ole väliä, mutta jos yhtään ajattelee ekologisesti, niin ei tee mieli kipata uutta keittiötä roskalavalle. Keittiö on kuitenkin kodin kallein huone. Minä ostin rempattavan asunnon tosi halvalla, mutta moni muu asunto jäi pois vaihtoehdoista, koska en pitänyt keittiöstä. Uusi keittiö taas olisi nostanut kokonaishinnan liian korkeaksi. Ihan varmasti muutkin ajattelevat näin. 

Siis millä lailla ei ole mahdollista saada Suomesta? Ihan varmasti kiviliike ja puuseppä valmistavat juuri sellaiset kuin haluat.

Valitettavasti en tykkää puusta enkä kivestä, enkä niiden jäljitelmistä. Haluan laminaattitason. Jos sinulla on tiedossa firma, joka tekee yksilöllisen kuvion kohtuuhintaan, niin laita linkki. 

Viimeeksi uusin keittiön 20 vuotta sitten. Silloin laminaateissa oli enemmän vaihtoehtoja. Keittiöfirmatkin ovat tämän myöntäneet, kun olen niissä viime aikoina käynyt juttelemassa. 

Vierailija
67/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en tykkää puusta enkä kivestä, enkä niiden jäljitelmistä. Haluan laminaattitason. Jos sinulla on tiedossa firma, joka tekee yksilöllisen kuvion kohtuuhintaan, niin laita linkki. 

Viimeeksi uusin keittiön 20 vuotta sitten. Silloin laminaateissa oli enemmän vaihtoehtoja. Keittiöfirmatkin ovat tämän myöntäneet, kun olen niissä viime aikoina käynyt juttelemassa. 

Tämä voi olla hyvinkin mahdollista, en tiedä laminaateista paljonkaan. Oletko koittanut katsoa Viron tarjontaa? Moni käy siellä kuulemma ostamassa kun on halvempaa, mutta voisiko siellä olla laajempaa tai erilaista tarjontaa? Myös Saksasta saa edullisesti.

Vierailija
68/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi olla hyvinkin mahdollista, en tiedä laminaateista paljonkaan. Oletko koittanut katsoa Viron tarjontaa? Moni käy siellä kuulemma ostamassa kun on halvempaa, mutta voisiko siellä olla laajempaa tai erilaista tarjontaa? Myös Saksasta saa edullisesti.

Okei, kiitos tiedosta. Tämän keittiön kohdalla en ehkä viitsi nähdä enempää vaivaa. Löydän kyllä jonkun laminaatin, vaikken ihan supermieleistä. Hyväksyn sen, että joissain asioissa tulee kompromisseja eikä tämä kuitenkaan ole loppuelämän koti. Seuraavaan panostan enemmän. Tiedän kyllä yhden yrityksen, joka valmistaa mieleisiäni tasoja Suomessa, mutta hinta on minulle liikaa tällä hetkellä.

Vierailija
69/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta keittiö on kyllä niin karsea. Mutta sopiihan sen kanssa sisustukseen nämä halpaketjun mustat metallihuonekalut jotka maksaa muutaman kympin. Ja väriruiskeeksi Peikonlehti. :D

Vierailija
70/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvun keittiöissä oli vielä hirveämmät värit. Kun katselee lapsuusajan asuntojen valokuvia niin löytyy vauvanripulin ruskeankellertävää, räikeän oranssia ja tummanruskeita suurikuvioisia laattoja.

Arvelen, että nämä nyt niin trendikkäät mustan ja ruosteenpunaisen yhdistelmät keittiössä näyttävät kymmenen vuoden kuluttua yhtä kauheilta ja synkiltä kuin nuo tummanruskeat, tummanvihreät ja oranssit nyt.

Vierailija
71/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto, jossa on musta keittiö, on vaikea saada kaupaksi. Miettikääpä sitä.

Tulevat asukkaat laittavat kuitenkin kaiken uusiksi, joten ei mitään väliä.

Keittiöremontti on vähän eri asia kuin joku seinien maalaus...

Vierailija
72/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee samoihin korkeakiiltoisen valkoisen keittiön kanssa.

Vierailija
73/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti muuttuu ja kaikki keittiöt vanhenee väreistä riippumatta. Suositaan erilaisia kaappeja, erilaisia ovia, on erilaiset vetimet jne. Ei se valkoinen väri pelasta keittiötä ikääntymiseltä.

Vierailija
74/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvun keittiöissä oli vielä hirveämmät värit. Kun katselee lapsuusajan asuntojen valokuvia niin löytyy vauvanripulin ruskeankellertävää, räikeän oranssia ja tummanruskeita suurikuvioisia laattoja.

Arvelen, että nämä nyt niin trendikkäät mustan ja ruosteenpunaisen yhdistelmät keittiössä näyttävät kymmenen vuoden kuluttua yhtä kauheilta ja synkiltä kuin nuo tummanruskeat, tummanvihreät ja oranssit nyt.

Musta ja ruosteenpunainen keittiö trendikäs? En ole nähnyt missään. Kuulostaa hienolta, kuvia olisi mielenkiintoista nähdä.

Vierailija
75/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, se on kauhein.

Vierailija
76/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta voisi luulla, ettei teidän mielestä ole muita värejä kuin musta, valkoinen ja kaikista räikeimmät värit mitä on olemassa. Keittiöön sopisi oikein hyvin murretut ja taitetut sävyt. Esim. vihreä tai sininen murrettuna tai taitettuna. Jos tykkää neutraalista väri voi olla jopa harmaa tai valkoinen sävytettynä vihertäväksi tai sinertäväksi. Värejä on miljoonia erilaisia, ei pelkästään valkoinen, musta ja harmaa sekä räikeimmät päävärit.

Vierailija
77/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin se virhe, että laitettiin musta keittiö, kun mies sitä niin halusi, itse olin vähän kiikunkaakun..

Pimentää paljon, kun tilaa ja valoa ei ole normaalia enempää. Sormenjäljet näkyvät, vaikka kuinka pyyhkisi. Tietenkään miestä ei haittaa jäljet samalla tavalla kuin minua, arrgh. Itse pyyhin kaapinovia joka päivä ja ärsyttää kun sitä on tehtävä jatkuvasti.

Kyllä sormenjäljet näkyvät tietysti korkeakiiltovalkoisessakin, mutta tässä mustassa jäljet iskevät ainakin silmiin.

Vierailija
78/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta voisi luulla, ettei teidän mielestä ole muita värejä kuin musta, valkoinen ja kaikista räikeimmät värit mitä on olemassa. Keittiöön sopisi oikein hyvin murretut ja taitetut sävyt. Esim. vihreä tai sininen murrettuna tai taitettuna. Jos tykkää neutraalista väri voi olla jopa harmaa tai valkoinen sävytettynä vihertäväksi tai sinertäväksi. Värejä on miljoonia erilaisia, ei pelkästään valkoinen, musta ja harmaa sekä räikeimmät päävärit.

Juuri näin!

Vierailija
79/81 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta musta keittiö on hieno, miläli keittiö on tilava ja sinne tulee luonnonvaloa paljon, ja koko keittiö ei ole kauttaaltaan musta. En itsekään pidä siitä, että seinät ovat katosta lattiaan mustaa kaappia ja vielä ilman vetimiä, se on jotenkin hautajaistimiston näköistä. Mutta kun jättää seinää näkyviin eikä laita yläkaappeja ihan joka puolelle ja keitiössä on isoja ikkunoita, niin musta väri on mielestäni hieno. Mutta tuo puhtaanapito on syynä siihen, miksi en ehkä haluaisi itselleni mustaa keittiötä. En ole kovin innokas luutuamaan kaapinovia, ja mustassa näkyy kaikki sormenjäljet ja pöly pahemmin kuin valkoisessa. Valkoisessahan pöly ei juuri näy ellei sitä ole todella paljon tai katso juuri oikeasta kulmasta.

Vierailija
80/81 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laittaisin nyt mattavalkoiset kaapit ja tammitasot.

Varma, mutta  mielikuvitukseton ratkaisu. Suomalaisille kaikki pitää olla sellaista, ettei vaan "hyppää silmille".

Jos on iso keittiö, voi se olla vaikka kokomusta (en kyllä itse tykkäisi, mieluummin eri väriset alakaapit ja yläkaapit). Pienessä keittiössäkin olisi hyvä olla jotain väriä  ja kontrastia, vaikka sitten laatoituksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi