Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kauheampaa sisustusmuotia kuin musta keittiö?

Vierailija
28.12.2019 |

Järkyttäviä ja ankeita tiloja. Niin luotaantyöntäviä, että sopivat laihdutusdieetiksi. Ei sellaisessa viihdy niin kauaa, että saisi ruokaa laitetuksi. Täysin no no!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin pesin lattian päivittäin keittiössä kun näkyi varpaanjäljetkin, nykyään riittää pari kertaa viikossa pesu.

😀😂

Vierailija
42/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt laittaisin keittiön, niin laittaisin saarekkeeseen paksun betonisen tason johon korotetun täyspuisen aamiaisosuuden. Takaseinän keittiössä laittaisin ns umpeen ja varmaan sellaisella kuultomustalla puulla, että syyt näkyy, mutta muuten mattamusta. Mustat kodinkoneet ja älyjääkaappi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto, jossa on musta keittiö, on vaikea saada kaupaksi. Miettikääpä sitä.

Tulevat asukkaat laittavat kuitenkin kaiken uusiksi, joten ei mitään väliä.

Ei laita uusiksi. Moni haluaa ostaa valmiin kodin ja silloin tuollainen ääriväri on hankala myydessä.

Itse olemme kierrelleet katsomassa asuntoja ja yksi olisi ollut meille sopiva ja kiva, mutta olivat hitsi vieköön tehneet juuri keittiörempan, täysmustan. Ei ollut enää tämä asunto vaihtoehtona meille. On muuten edelleen myytävänä.

Vierailija
44/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisen keittiön ottaisitte nyt? Jotta se olisi ns ajaton. Olen juuri keittiöremppaamassa ja ajattelin valkoiset yläkaapit ja mustat alakaapit. Onko liian levoton?

Ei, älä laita. Niitä on nyt paljon ja ne eivät ole kutsuvia. Sitäpaitsi edustavat juuri tätä yhtä, ohimenevää aikaa.

Mikä on kutsuva? Mummo-pyökki? Pissankeltainen vanilja?

Sulla ne on vaihtoehdot vähissä kuin neukkukolhoosissa.

Vierailija
45/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ne 90-luvun pyökkihirvitykset sinisellä ja mintunvihreällä oli tuhat kertaa karmeampia. Jo silloin kun ne oli muotia.

Jep, rumia nekin olivat. Silti täysmusta keittiö tuo mieleen hautajaiset.

Tai paholaisen palvonta -riitit.

Vierailija
46/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisen keittiön ottaisitte nyt? Jotta se olisi ns ajaton. Olen juuri keittiöremppaamassa ja ajattelin valkoiset yläkaapit ja mustat alakaapit. Onko liian levoton?

Ei, älä laita. Niitä on nyt paljon ja ne eivät ole kutsuvia. Sitäpaitsi edustavat juuri tätä yhtä, ohimenevää aikaa.

Mikä on kutsuva? Mummo-pyökki? Pissankeltainen vanilja?

Sulla ne on vaihtoehdot vähissä kuin neukkukolhoosissa.

Kerro sitten ihmeessä mitä sinä laittaisit, joka olisi ”kutsuva”. Itse en haluaisi kenenkään kuvaavan keittiötäni sanalla ”kutsuva” koska siitä tulee ainakin itselleni mielikuva jostain kämäsestä pirttikalustosta ja pitsiliinoista. Ilmeisesti lainaamallasi kirjoittajalla on vähän samanlainen mielikuva?

Vierailija
47/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko musta violetti vielä pahempi 🤢

Vierailija
48/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin pesin lattian päivittäin keittiössä kun näkyi varpaanjäljetkin, nykyään riittää pari kertaa viikossa pesu.

😀😂

Mikä naurattaa?

Vierailija
49/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen varmaan outo mutta mieluummin ottaisin mustan kun vitivalkoisen. Kun kaikki suomessa ainakin kerrostaloissa on perus valkoista. Ihanaa pitää siistinä ja kaikki täplät, roiskeet näkyy(niitä tulee ajan kanssa vaikka kuinka hinkkaisi). Sen takia en ymmärräkkään miksi täällä keittiöt vedetään valkoisella. 

Vierailija
50/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mattamustasta, betonista ja tammesta. Niistä saa omaan makuuni oikein kivan keittiön, toki silloin pitää keittiöllä olla kokoakin. Pieneen keittokomeroon en tummia kaapinovia laittaisi, kokemusta on. Vaalea puu sen sijaan toimii hyvin pienissä keittiöissä. Valkoista kammoksun, etenkin kiiltävää valkoista. Epäkäytännöllinen ja kylmä.

Vierailija
51/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten vaihtoehdoksi? Tuo on se mitä parissakin eri keittiöfirmassa suositeltiin.

Katsele vaihtoehtoja vaikka maailmalta. Mustia keittiöitä, enempää kuin mustia vauvanvaunuja sieltä et löydä. Eri värejä ja tyylejä kyllä. Ota rouva Google avuksi.

Ai ei löydy maailmalta mustia keittiöitä googlesta? Oletko nyt ihan varma?

Lakatkaa miettimästä mitä muut teidän sisutuksesta ajattelee, sisustakaa rohkeasti itseänne miellyttävillä elementeillä ja nauttikaa elämästä. Mielestäni surullista että ostaa asunnon ja sisustaa sitten sen mukaan että se miellyttää seuraavaa ostajaa. Oikeasti mitä helkkaria, eletään omistusasunnoissa kuin vuokralla.

No oon se remontoija ja en edes tiedä mikä miellyttää, en juuri kokkaa itse. Aino mistä EN tykkää on maalaistomantiikka. Joten mulle on merkitystä mistä muut tykkää kun myyn -asunnon noin 5v päästä.

Vierailija
52/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko asunto on mustalla tervalla käsitelty lattiasta kattoon ja olen kyllä tyytyväinen.

Ei ole ollut loisia ja nukuttaa hyvin kesälläkin kun on pimeää sisällä.

Vierailija
53/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten vaihtoehdoksi? Tuo on se mitä parissakin eri keittiöfirmassa suositeltiin.

Katsele vaihtoehtoja vaikka maailmalta. Mustia keittiöitä, enempää kuin mustia vauvanvaunuja sieltä et löydä. Eri värejä ja tyylejä kyllä. Ota rouva Google avuksi.

Ai ei löydy maailmalta mustia keittiöitä googlesta? Oletko nyt ihan varma?

Lakatkaa miettimästä mitä muut teidän sisutuksesta ajattelee, sisustakaa rohkeasti itseänne miellyttävillä elementeillä ja nauttikaa elämästä. Mielestäni surullista että ostaa asunnon ja sisustaa sitten sen mukaan että se miellyttää seuraavaa ostajaa. Oikeasti mitä helkkaria, eletään omistusasunnoissa kuin vuokralla.

Toki maailmalta löytyy mustia keittiöitä, mutta ne ovat sitten isoissa tiloissa olevia jättikeittiöitä, joissa valoa tulee runsaasti koko seinän kokoisista ikkunoista.

Ei Suomessa talot yleensä ole niin isoja, eikä keittiötkään. Eipä sikseen, ei musta isossakaan keittiössä ole kiva väri.

Vierailija
54/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä sit on kiva väri isossa keittiössä? Kertokaa?

Vierailija
55/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto, jossa on musta keittiö, on vaikea saada kaupaksi. Miettikääpä sitä.

Tulevat asukkaat laittavat kuitenkin kaiken uusiksi, joten ei mitään väliä.

Ei laita uusiksi. Moni haluaa ostaa valmiin kodin ja silloin tuollainen ääriväri on hankala myydessä.

Itse olemme kierrelleet katsomassa asuntoja ja yksi olisi ollut meille sopiva ja kiva, mutta olivat hitsi vieköön tehneet juuri keittiörempan, täysmustan. Ei ollut enää tämä asunto vaihtoehtona meille. On muuten edelleen myytävänä.

Heh. Juuri sen takia, kun ihmiset laittavat paljon uusiksi, eivät välittäjätkään suosittele hirveästi remppaamaan eli käyttämään rahaa.

Ja ”omissa piireissä” jokainen on kyllä laittanut ostamansa kodin oman näköiseksi, vaikka entinen asukas olisi juuri rempannut keittiön, olkkarin etc.

Toiset kyllä etsivät valmiiksi täydellistä, nirsouttaan, piheyttään, laiskuuttaan tai persaukisuuttaan tai.. mitä näitä nyt onkaan.

Vierailija
56/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön takia muuten hyvä, kivalla sijainnilla oleva, terve, sopivan hintainen asunto jäi ostamatta? :D

Niin varmaan. 🙄

Vierailija
57/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiön takia muuten hyvä, kivalla sijainnilla oleva, terve, sopivan hintainen asunto jäi ostamatta? :D

Niin varmaan. 🙄

Näin on. Etsimme valmista kotia ja tässä kyseisessä asunnossa olisi ollut iso remppa edessä. Olemme kyllä vuosien varrella remontoineet paljon, mutta nyt ei sellainen kiinnosta. Sijoitamme ne rahat asuntoon, joka miellyttää. Kiirettä ei ole.

Vierailija
58/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on musta keittiö; onko helppo pitää siistinä? Näkyykö pöly ja rasva helposti?

Kaikki näkyy. Itsellä ei ole, enkä ikinä laittaisi. Onhan ne hienon näköisiä sisustuslehdissä, mutta katsokaapa etuovesta myynti-ilmoituksia ja niiden kuvia, joissa on musta keittiö. Niistä kuvista näkee sen, miltä musta keittiö näyttää reaalimaailmassa.  Satavarmasti näkyy vähintään luutuamisen jäljet, hyvin usein ovet ovat täynnä sormenjälkiä ja pölyhiukkasia. Viime tai toissakesänä käytiin asuntomessuilla ja siellä yhdessä kohteessa oli musta keittiö, joka oli naruaidalla eristetty yleisöstä, mutta just meidän edessä joku kurottautui aukomaan kaapin ovia ja heti oli sormenjäljet ovessa. Kun sitä sitten sanoin miehelle, että aika arka sormenjäljille tuo musta, niin siihen hyökkäsi heti se keittiön myyntitykki ja alkoi selittää, miten ovat on käsitelty siten, ettei sormenjälkiä tule. Oli kuullut mitä sanoin, muttei ollut hoksannut sitä meidän edellä kulkenutta rähmäkäpälää. Me miehen kanssa vain katsottiin toisia ja todettiin myyntitykille että "aha, vai niin" ja ajateltiin että hyvin näyttää toimivan.  

Vierailija
59/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ovet on käsitelty.. t. 58

Vierailija
60/81 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä katsoa maailman trendejä, ellei sitten ole mahdollisuutta ostaa keittiötä muualta kuin Suomesta? Ei meidän keittiöliikkeistä löydä kuitenkaan niitä juttuja. Minä olen uusimassa keittiötä ja olen tosi pettynyt mm. pöytätasovalikoimaan. Harmaata, harmaata ja harmaata. Seassa joku pyökki tai koivu ja kirjavia kivitasoja. Mutta ei auta, kun en voi rahdata tasoa mistään meren takaa. On vain valittava vähiten huono. 

Tuossa edellä joku epäili, että asunnon ostajat eivät välitä keittiöstä. Varmasti välittävät. Jos keittiö on suht uusi, se näkyy hinnassa, eikä monikaan halua maksaa sellaisesta, jonka joutuu heti hävittämään. Tietenkään kaikille rahalla ei ole väliä, mutta jos yhtään ajattelee ekologisesti, niin ei tee mieli kipata uutta keittiötä roskalavalle. Keittiö on kuitenkin kodin kallein huone. Minä ostin rempattavan asunnon tosi halvalla, mutta moni muu asunto jäi pois vaihtoehdoista, koska en pitänyt keittiöstä. Uusi keittiö taas olisi nostanut kokonaishinnan liian korkeaksi. Ihan varmasti muutkin ajattelevat näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän