Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat turhakkeet, joita ilman ylpeänä olet?

Vierailija
28.12.2019 |

Omalla kohdalla elokuvat. Elokuvien tekeminen on ihan turhaa ja epäekologista, puhumattakaan kaikista elokuviin liittyvistä sivubisneksistä.
En katsele elokuvia teattereissa, en vuokraa niitä, en striimaa. Dokumentteja katselen silloin tällöin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu ulkomaille.

Vierailija
22/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti!

En osta yhtäkään vaatetta, jota en kipeästi tarvitse. Silloin pyrin valitsemaan mahdollisimman laadukkaan materiaalin ja ajattoman mallin. Näin se kestää vuodesta toiseen. 

Tavaroiden kanssa sama juttu. Minulta puuttuu maidonvaahdotuskoneet ja muut mielestäni täysin turhat härpäkkeet. 

Elokuvia kyllä katson. Kummallinen linjaus turhuudesta tämä. Kulttuuri edes kevyenä viihteenä ei ole turhaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali.

Vierailija
24/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some

Vierailija
25/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset.

Vierailija
26/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallohan ei pelastu kuin säästämällä ja kulutusta ja haluamista pienentämällä.

Vierailija
27/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilotulitteet, tupakka, alkoholi, älykello, auto (asun kaupungissa, maalla eri asia), blogit (siis niiden seuraaminen sekä pitäminen), realitysarjat, juorulehdet (eli kaikki iltapäivälehdet, seiska, hymy, mitänäitänyton), "suunniteltu Suomessa"- Kiinakipot ja -kupit tuli nyt ekana mieleen. En nyt tiedä oonko varsinaisesti ylpeä ettei mulla näitä oo. Itse oon kokenut turhaksi. Voisin kuvitella että moni kaupunkilainen kuitenkin tuntee tarvitsevansa esim auton ja joillain on tottakai erityistarpeita kulkemiseen liittyen. Mulla on lapsen päivähoitopaikka ja iso ruokakauppa vajaan 2km päässä kotoa, joten hoitopaikkakuskaamiset hoituu helposti jalkaisin ja jatkan itse bussilla töihin päiväkodilta. Samoin kuntosali on kodin lähellä ja lapsen harrastuspaikoista toinen. Kaikilla nämä ei mee näin :)

Vierailija
28/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos listaan muutamia yleisiä kalliita turhakkeita:

-uusi/kallis auto, 4 tonnin auto ollut 4 vuotta ja erinomaisesti toimii, kaikki tärkeimmät varusteet kuten automaatti-ilmastoinit, vakkari jne löytyy

-renkaiden vaihdosta maksaminen, ei ehkä hirveän kallista mutta älytön turhake kun vaihtaa niin helposti itsekin, jo ala-asteikäisenä vaihdoin vanhempien autoihin

-iso/kallis asunto (asun yksin), 400e vuokra tällä hetkellä ja jää hyvin rahaa sijoituksiin, 200-300e/kk menee osakkeisiin/rahastoihin joiden kasvupotentiaali paljon suurempi kuin sijoitusasunnon

-ravintoiloissa käynti, viimeisen 5v aikana ehkä 2 kertaa olen käynyt Suomessa ravintolassa, kallista rahanhaaskausta

Vierailija
29/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttina muiden mainitsemiin:

-Älykello on loistava apu/kannuste liikunnassa, laihtuu ja kunto paranee

-tupakka rentouttaa ja vie ruokahalua, keskityn paremmin, rahaa säästyy kun ei syö yhtä paljon, laihtuu

-ilotulitteet tekee uudesta vuodesta hauskan juhlan, ainakin kerran vuodessa voi pitää hauskaa ja ilotulitteet kuuluu ehdottomasti uuteen vuoteen, muuten 31.12 olisi vain tylsä arki-ilta

Vierailija
30/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosali.

Sama täällä, 90% liikkeistä voi tehdä kotonakin parilla käsipainoilla/kehonpainolla

Vierailija
31/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasebook, tvitter, tiktop, instagram, periskope, jne...

Vierailija
32/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtoperse ja tekoripset.

Vierailija
33/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistykset ja tatuoinnit.

Vierailija
34/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunto

Vierailija
35/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentorahtina tuodut avokadot.

Syön nauttien avokadoja joka päivä.

Mulle on sama miten ne on rahdattu.

Ehkä ne on kävelleet.

Vierailija
36/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvien boikotointia en voi kuin ihmetellä. Elokuvathan myös sivistävät ja viihdyttävät, ja voivat olla taidetta. Oikein hyvän ja omaan elämäntilanteeseen sopivan elokuvan katsominen voi olla kuin terapiaa ja auttaa näkemään oma elämä uudessa valossa. Ne voivat tuoda lohtua tai auttaa yksinäisyydessä. Kun olin lapsena hyvin sairas, elokuvien katsominen auttoi unohtamaan huonon olon.

Sitäpaitsi, parhaat elokuvat elävät vuosikymmeniä.

Nykyään elokuvien tekemisessä huomioidaan jo tuotannon suunnitteluvaiheessa ympäristönäkökulma. Tuotannoissa suositaan paikallisia resursseja, ja tehosteet toteutetaan useimmiten tietokoneella, jolloin kuljetetaan lähinnä dataa verkossa.

Nykyään on vieläpä entistä helpompaa katsoa elokuvia lähtemättä kotoa ja siten olla esimerkiksi kuluttamatta polttoainetta.

Elokuvien välttäminen ympäristösyistä on täysin turhaa. Kannattaisi mieluummin jättää vaikkapa se halpisketjun t-paita ostamatta.

Vierailija
37/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha googlaaminen ja älylaitteiden käyttö. It-teollisuuden CO2-pääatöt ylittävät jo liikenteen päästöt.

Vierailija
38/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääsän tilaaminen kiinasta.

Vierailija
39/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 prosenttia kaupoissa myytävistä tavaroista ja tuotteista on turhia.

Vierailija
40/41 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisiomainokset. Joulupäivänä se alkoi, alemainokset, uudenvuodenmainokset jne.