Sattuuko synnytys?
Mulle on sanottu, että ei satu, vähän vaan tuntuu. Onko täyttö p*skapuhetta?
Kommentit (27)
Siis ensin on kipuja kuten kovat kuukautiskivut ja sitten kun ne kivut loppuu, voi saada puudutteen vauvan ulostuloa varten.
Ei se satu jos taju ehtii lähteä ennen tuskakliimaksia.
Synnytyskipu on yleensä pahin kipu jota nainen elämänsä aikana kokee. Jollain käy hyvä tuuri ja epiduraali vaikuttaa juuri täydellisimpään aikaan, mutta sitten on heitä jotka kärvistelevät kohdunsuun aukeamisen viimeisimmät sentit ilman kivunlievitystä ja se kipu on aivan epäinhimillisen järkyttävää.
Yksilöllisiä juttuja. Toisilla ei ole ollenkaan paha kokemus ja toisilla taas traumaattinen kokemus.
Kokeile työntää muutaman tunnin aikana vesimeloni sisääsi ja tunnustele, sattuuko.
Mitä ap luulet, kun oma kudos venyy äärimmilleen ja osittain repeilee, mahtaako sattua? Jos olet mies, mieti, miksi miehet pyörtyvät rokottaessa, vaikka se neula on todella pieni ja kipu hyttysenpiston luokkaa.
Toki nykyään synnytykseen saa hyvän kivunlievityksen, ellei ole idiootti.
Riippuu monesta asiasta. Minua on sattunut joka kerta vaikka oli puudutteet (avautuminen ei sattunut enää pudutteiden aikana, mutta vaikutus lakkasi ponnistusvaiheessa). Kipu usein kuitenkin unohtuu jos kokemus loppuu miellyttävästi ja useimmilla terveen vauvan syntymä johtaa siihen varsinkin jos koko alakerta ei ole revennyt (eli hyvä kudostyyppi, normikokoinen vauva oikeinpäin fiksussa ponnistusasennossa auttaa paljon). Mutta en kyllä kestäisi sitä kidutusta oikein millään muulla motiivilla kuin oman lapsen vuoksi. Ei se mitään hauskaa ole kuitenkaan.
Jotkut naiset sanoo että kierukan laitto sattuu enemmän kuin synnytys ja se on kyllä aika mielenkiintoista 😂
Ei voi mitenkään olla mahdollista.
Niinpä. Nämä ovat yksilöllisiä. Itse selvisin kivusta vain huutamalla tuskan ulos. Mutta kyllä se sattui. Mutta esim. hermokivut välilevynpullistumassa sattuivat minulla enemmän. Niistä en selvinnyt ilman lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile työntää muutaman tunnin aikana vesimeloni sisääsi ja tunnustele, sattuuko.
Mitä ap luulet, kun oma kudos venyy äärimmilleen ja osittain repeilee, mahtaako sattua? Jos olet mies, mieti, miksi miehet pyörtyvät rokottaessa, vaikka se neula on todella pieni ja kipu hyttysenpiston luokkaa.
Monet sanoo ettei se ponnistusvaihe edes ole paha. Nimenomaan pahinta on kohdunsuun aukeaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet sanoo ettei se ponnistusvaihe edes ole paha. Nimenomaan pahinta on kohdunsuun aukeaminen.
Jep, varsinkin kun kohdunkaula on jo kadonnut ja koko putki lyhentynyt, ne muutokset tapahtuvat sektiomammoillakin ja kroppa siitä vain kummasti palautuu useimmilla. Synnytyksessä ei survota palavaa vesimelonia kuiviltaan toosasta läpi vaan elin muuttuu sen ajaksi aika paljon. Mutta sattuu tietty silti, ei vain niin paljon kuin normaalitilassa sattuisi, silloinhan siihen kuolisi kaikki.
Viisaudenhampaan poiston aiheuttamat hermokivut sattuivat enemmän kuin synnytys, vaikka esikoinen painoi 4,5kg ja päänympäryskin oli 38cm. Ylhäällä olevat viisaudenhampaat pitäisi vielä poistaa mutta olen ihan kauhusta kankeana pelkästä ajatuksestakin. Mieluummin synnytän vaikka kerran viikossa kun menen siihen kidutukseen uudestaan.
Kovat kuukautiskivut. Hengitellen selviää. T: endometrioosipotilas
Veikkaan halkaistun rintalastan parantumisen koskevan enemmän kun synnytys. Tai noidannuoli missä makaat lattialla ja tunnet miten kuumia terästankoja työnnetään lantiosta kohti polvia. Sitten kun pääset kävelemään niin et voi kävellä suorassa kun kivun takia kylmä hiki virtaa.
Mulla oli loppuraskaudessa hermokipuja lantiossa kävellessä. Jalka petti alta kivun vuoksi. Ajattelin että jos nuo ovat niitä supistuksia, niin en kestä synnytystä.
Lopulta supistuskipu olikin ihan erilaista ja aivan siedettävää.
Vierailija kirjoitti:
Viisaudenhampaan poiston aiheuttamat hermokivut sattuivat enemmän kuin synnytys, vaikka esikoinen painoi 4,5kg ja päänympäryskin oli 38cm. Ylhäällä olevat viisaudenhampaat pitäisi vielä poistaa mutta olen ihan kauhusta kankeana pelkästä ajatuksestakin. Mieluummin synnytän vaikka kerran viikossa kun menen siihen kidutukseen uudestaan.
Mulla oli esikoisella samat mitat. Ja pelkään edelleen hammaslääkäriä enemmän kuin synnytystä. Kaikki neljä viisuria tallella...
No horton on kovempi ja kova migreeni on lievempi. Lähempänä hortonia kuin migreeniä.
Ei tietenkään, haikaralla on vahvat jalat.
Äidin ja siskon mukaan synnytys oli aivan kauheaa. Siksi en uskalla itse synnyttää.
T: myös nainen
Mun mummo on sanonut, että oli lähes tulkoon valmis hyppäämään parvekkeelta esikoisensa (isäni) synnytyksen aikana...Että siitä voit kuvitella sattuuko.