Miten yh:t pääsette ikinä pakollisille asioille?
Mulla ollut monta kk tarve päästä lääkärille erään asian vuoksi. Lasten isä katsoo lapsia silloin kun itseään huvittaa. Tänään sain sen katsomaan lapsia ja ennätin puoli tuntia odottaa päivystyksessä niin isä alkoi laittamaan vihaista viestiä että hänellä on omiakin menoja.
En siis pääse lääkärille tämän asian vuoksi kuin jonottamalla päivystyksessä. Olen koittanut soittaa suoraa aikaa mutta ei saa. Noh minun oli pakkoa lähteä kotiin ja asia jäi taas hoitamatta. Tukiverkostoa on vähän ja ne aina töissä eikä kerkeä lapsia katsomaan. Pienten lasten kanssa hankala odottaa päivystyksessä sekä vielä pitäisi hoitaa minun vaiva kun ne riehuu jaloissa.
Eikä tarvitse valittaa että itse olen lapseni tehnyt huonolle miehelle, wt menoa tms vastaavaa vaan kaipaisin vinkkejä mistä saisi apua tällaisiin asioihin.
Lapsen isä tekee selvästi kiusallaan tämän mutta en halua laittaa välejä kokonaan poikki koska lapsille isä on tärkeä ja odottavat aina että milloin näkee isää. Isä ei ymmärrä että tekee lapsille todella törkeästi kun haluaa vaan olla mulle ilkeä.
Kommentit (58)
16 jatkaa: jos sillä lasten isällä on luotettavia kavereita, niin heihin voi olla myös yhteydessä, ja pyytää apua, sen jälkeen kun lasten isä on kieltäytynyt. Muutama ex-vaimolleen kettuillut ( lue lapset siitä eniten kärsivät) on jopa mennyt itseensä, kun on saanut esim. naamakirjasta lukea, että ne hänen lapsensa ovatkin hoidossa kaverillaan, silloin kun itse on viihteellä.
Ystävälläni kävi jopa niin, että hänen ex-miehensä kaveri perui risteilyn, jolla oli myös tuo ex-mies mukana, koska ystäväni oli sairaalassa, ja lapsi tarvitsi hoitajaa. Näin tämä kunnollinen perheenisä, jolla oli yksi vapaa viikonloppu vuodessa ottikin sen vapaansa sijaan ylimääräisiä lapsia kotiinsa. Voit uskoa, että kaverini ex-mies ei ollut kovin hyvässä maineessa enää tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yh:na on helppo tehdä mitä tahansa, milloin tahansa. Jopa virastoaikoina voi käydä joka puolella, kun työnteko ei häiritse. Toista on työssäkäyvillä, jotka maksavat yh:n elämän. Työssäkäyvät eivät pääse virastoaikaan mihinkään.
Sori, mutta tämä yh on siellä virastossa töissä. Saanko ihan vain lähteä hoitamaan asioitani koska olen yh? En tiennytkään. Täytyypä ilmoittaa pomolle asiasta ja alaisilleni. Heissä on aika paljon yksinhuoltajia.
Mene töihin, niin voit käydä työterveydessä työajalla. Kätevää.
Isompiin tepsii se, että kotona on jälkikäteen tiedossa tupenrapinat (kirvelevät sellaiset) jos alkaa riehumaan.
Tuo isän kaverin pyytäminen on muuten hyvä idea, sellaisia löytyis kyllä jotka varmaan katsoisi. Kiitos 😄
Ja joo yhden lapsen kanssa varmaan menis mutta mulla on 4v 3v ja 1v lapset niin ei ole niin helppoa. Enkä meinannut riehumisella sellaista hirveää showta mutta kolme tuon ikäistä lasta nyt vaan ei osaa istua nätisti paikallaan vaikka kuinka hokee ennen lähtöä että olkaa kunnolla.
Eikä tarvitse saarnata miksi tein tuollaisen isän kanssa monta lasta. Asiat vaan muuttuu enkä voi näitä enää palauttaa enkä haluaisikaan. Tarvitsin vain apua tähän hoito asiaan joita jotkin osasi asiallisesti antaa. Kiitos teille! 😊
Vierailija kirjoitti:
Soitin terveyskeskukseen parikin kertaa ja molemmilla kerroilla vastasi sama nainen joka sanoi että ei tähän asiaan mitään aikoja saa että päivystyksen kautta asia hoitoon. Toisella kerralla vielä mainitsin että minun on hankala lähteä sinne jonottamaan kun en saa lapsille hoitajaa niin sanoi että sille ei hän mahda mitään kun sellainen käytäntö on.
Täytyy kokeilla saisko itsekkin tollaista hoitaja rinkiä kasaan, kuulostaa kivalle ja toimivalle. Kiitos.Ap
Eli ei ole mitään hoidontarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin terveyskeskukseen parikin kertaa ja molemmilla kerroilla vastasi sama nainen joka sanoi että ei tähän asiaan mitään aikoja saa että päivystyksen kautta asia hoitoon. Toisella kerralla vielä mainitsin että minun on hankala lähteä sinne jonottamaan kun en saa lapsille hoitajaa niin sanoi että sille ei hän mahda mitään kun sellainen käytäntö on.
Täytyy kokeilla saisko itsekkin tollaista hoitaja rinkiä kasaan, kuulostaa kivalle ja toimivalle. Kiitos.Ap
Eli ei ole mitään hoidontarvetta.
No sinähän sen tiedät. 😂
Ap
Tuo on vielä erittäin helppo tilanne. Lapsille saa halvan hoitajan mll:stä tai voi ottaa mukaan.
Aikuisten omaishoitajana oleminen se vasta raskasta on!!!!
Vaivaista aikuista, esim vanhusta ei voi kuljettaa mukana asioilla. Hoitajakin maksaa paljon enemmän kuin mll.
En oo ite, mutta yhden tuttuni vanhemmat jaksoi olla omaishoitajina vain 1-vuotiaan lapsen tasolle jääneelle pojalleen 40 vuotta. Huh, huh. Heitä oli onnekseen 2 hoitamassa. Töissä olivat vuoron perään.
Sitten on itsekin iäkkäitä puolisonsa omaishoitajina. Miten he jaksavat. (vapaapäiviä on hyvin vähän. Onko se jotain 2 kuussa. Miten saavat levätä ja hoitaa asioita)
Vierailija kirjoitti:
Tuo isän kaverin pyytäminen on muuten hyvä idea, sellaisia löytyis kyllä jotka varmaan katsoisi. Kiitos 😄
Ja joo yhden lapsen kanssa varmaan menis mutta mulla on 4v 3v ja 1v lapset niin ei ole niin helppoa. Enkä meinannut riehumisella sellaista hirveää showta mutta kolme tuon ikäistä lasta nyt vaan ei osaa istua nätisti paikallaan vaikka kuinka hokee ennen lähtöä että olkaa kunnolla.
Eikä tarvitse saarnata miksi tein tuollaisen isän kanssa monta lasta. Asiat vaan muuttuu enkä voi näitä enää palauttaa enkä haluaisikaan. Tarvitsin vain apua tähän hoito asiaan joita jotkin osasi asiallisesti antaa. Kiitos teille! 😊
Eipä kestä! tuon katraan kanssa on toisiaan hieman vaikea kulkea. Sinulla tuskin edes on rattaita, joihin istuttaa heidät kaikki?
Sitten kun pyydät niitä lasten isän kavereita, niin sanot vain, että lasten isälle ei sovi. He kun kuitenkin pitävät siitä ex-miehestäsi, ja eivät pidä siitä, että heidän kaveriaan haukkuu. Jos kysyvät, niin sitten voit kertoa, että ex- mies ei oikein hoida lapsi puolta tuntia pidempään. Ihan itsesi takia ole valittamatta, jotta saisit apua seuraavallakin kerralla. Jos ihminen on normaalin rajoissa, niin hän pystyy lukemaan rivien välistä, että todellakin apua tarvitset.
Toivottavasti asiasi lutviutuvat.
Suomessa on hoitotakuu eli aika hoitotarpeen arviointiin on saatava 3 vrk sisällä ja hoito on saatava 3 kk sisällä. Jos terveyskeskus ei tätä kykene järjestämään, niin sen on annettava maksusitoumus yksityiselle.
Soita ap sinne ajanvaraukseen, muistuta hoitotakuusta ja kysy, mistä sen maksusitoumuksen saa. Sinulla on oikeus saada apua, vaikka terveysneuvonnassa vastaan intettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvitse saarnata miksi tein tuollaisen isän kanssa monta lasta. Asiat vaan muuttuu enkä voi näitä enää palauttaa enkä haluaisikaan. Tarvitsin vain apua tähän hoito asiaan joita jotkin osasi asiallisesti antaa. Kiitos teille! 😊Eipä kestä! tuon katraan kanssa on toisiaan hieman vaikea kulkea. Sinulla tuskin edes on rattaita, joihin istuttaa heidät kaikki?
Sitten kun pyydät niitä lasten isän kavereita, niin sanot vain, että lasten isälle ei sovi. He kun kuitenkin pitävät siitä ex-miehestäsi, ja eivät pidä siitä, että heidän kaveriaan haukkuu. Jos kysyvät, niin sitten voit kertoa, että ex- mies ei oikein hoida lapsi puolta tuntia pidempään. Ihan itsesi takia ole valittamatta, jotta saisit apua seuraavallakin kerralla. Jos ihminen on normaalin rajoissa, niin hän pystyy lukemaan rivien välistä, että todellakin apua tarvitset.
Toivottavasti asiasi lutviutuvat.
Niin en ala haukkumaan siitä se sota vasta syntyisi 😄
Toivotaan 😊
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä vaiva on?
Johonakin PilluHommiin™ liittyvä juttu.
Mukana kulkee minulla lapset joka paikkaan, vaikka mies samassa taloudessa asuukin, mutta ei ikimaailmassa laittaisi minun menoja omiensa edelle.
Lapset mukana lääkärissä, kampaajalla, hierojalla, harrastuksissa jne. Hyvin on onnistunut 👍
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hoitotakuu eli aika hoitotarpeen arviointiin on saatava 3 vrk sisällä ja hoito on saatava 3 kk sisällä. Jos terveyskeskus ei tätä kykene järjestämään, niin sen on annettava maksusitoumus yksityiselle.
Soita ap sinne ajanvaraukseen, muistuta hoitotakuusta ja kysy, mistä sen maksusitoumuksen saa. Sinulla on oikeus saada apua, vaikka terveysneuvonnassa vastaan intettäisiin.
Tätä en tiennytkään, kiitos neuvoista. Soittelen sinne uudestaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Isompiin tepsii se, että kotona on jälkikäteen tiedossa tupenrapinat (kirvelevät sellaiset) jos alkaa riehumaan.
Ei tarvi noin julma olla, riittää kun niistä kakaroista vanhimmalle työntää pikku kossun kouraan ja käskee tehdä kristillisen tasajaon sen kanssa. Ovat rentoja ja rauhallisia koko loppupäivän, salettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miset saa aikaa terveyskeskuksesta?
Asuu varmaan Helsingissä. Täällä ei pääse terveysasemille.
Miksi ihmiset haluavat moiseen käpykylään, jossa ei ole edes peruspalveluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se hoidontarpeenarviointi tehdään puhelimrssa, kun koitat varata aikaa.
Tulos voi olla, ettei tarvetta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Googlaa asia ensin, koska kun soitat sinne terveyskeskukseen, niin ne väittävät, että sitä ei tarvitse ottaa huomioon. Ovat väärässä, hoidon tarpeen arvioksi ei riitä puhelinkeskustelu, jos asiakas katsoo, että vaiva on selvitettävä henkilökohtaisella käynnillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSe hoidontarpeenarviointi tehdään puhelimrssa, kun koitat varata aikaa.
Tulos voi olla, ettei tarvetta ole.
Ei riitä, jos asiakas ilmoittaa, että tähän tarvitaan lääkäriä. Silloin on saatava aika sairaanhoitajalle, koska asiakkaalta ei voi puhelinkeskustelun perusteella evätä pääsyä asiantuntijalle. Jos ap:n vaiva edellyttää lääkärin tekemää tutkimusta, sairaanhoitaja antaa ajan.
Ei pidä hyväksyä sitä, että saa terveyskeskuksesta vääriä vastauksia! Jos asiakas ja terveyskeskus ovat eri mieltä hoitotarpeesta (puhelimessa), vaatii hoitotarpeen arviointi aina käyntiä terveyskeskuksessa.
Yh:na on helppo tehdä mitä tahansa, milloin tahansa. Jopa virastoaikoina voi käydä joka puolella, kun työnteko ei häiritse. Toista on työssäkäyvillä, jotka maksavat yh:n elämän. Työssäkäyvät eivät pääse virastoaikaan mihinkään.