Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yh:t pääsette ikinä pakollisille asioille?

Vierailija
27.12.2019 |

Mulla ollut monta kk tarve päästä lääkärille erään asian vuoksi. Lasten isä katsoo lapsia silloin kun itseään huvittaa. Tänään sain sen katsomaan lapsia ja ennätin puoli tuntia odottaa päivystyksessä niin isä alkoi laittamaan vihaista viestiä että hänellä on omiakin menoja.
En siis pääse lääkärille tämän asian vuoksi kuin jonottamalla päivystyksessä. Olen koittanut soittaa suoraa aikaa mutta ei saa. Noh minun oli pakkoa lähteä kotiin ja asia jäi taas hoitamatta. Tukiverkostoa on vähän ja ne aina töissä eikä kerkeä lapsia katsomaan. Pienten lasten kanssa hankala odottaa päivystyksessä sekä vielä pitäisi hoitaa minun vaiva kun ne riehuu jaloissa.
Eikä tarvitse valittaa että itse olen lapseni tehnyt huonolle miehelle, wt menoa tms vastaavaa vaan kaipaisin vinkkejä mistä saisi apua tällaisiin asioihin.

Lapsen isä tekee selvästi kiusallaan tämän mutta en halua laittaa välejä kokonaan poikki koska lapsille isä on tärkeä ja odottavat aina että milloin näkee isää. Isä ei ymmärrä että tekee lapsille todella törkeästi kun haluaa vaan olla mulle ilkeä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä juuri niin, että otan sen lapsen mukaan. Minulla on myös muutama tuttava joiden kanssa hoidamme lapsia vuorotellen.

Se on ensiarvoisen tärkeää, koska lapsellani ei ole isää, ja sukukin kaukana.

Vierailija
2/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten lapsi kulki mukana, mutta päivystykseen en ottaisi. Siinä on pakko olla kovana miehelle ja sanoa, ettei ole vaihtoehtoa kuin vahtia lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ilmoituksen faceen puskaradioon ja nyt meillä on toimiva yh-rinki. Hoidamme vuorotellen.

Vierailija
4/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole päivystysasia.

Varaa se aika ja palkkaa mll lastenhoitaja siksi ajaksi.

Vierailija
5/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miset saa aikaa terveyskeskuksesta?

Vierailija
6/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu varmaan Helsingissä. Täällä ei pääse terveysasemille.

Vierailija
7/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä niille kuri niin eivät riehu.

Vierailija
8/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on saattanut naapurilta saada hetkellistä apua, mutta kyllä mä lääkärissä ja muuallekin olen lapset mukaan joutunut ottamaan yleensä aina mukaan. Ja kyllä, se saattaa olla hankalaa, mutta ei mahdotonta, ja mä kyllä uskallan ja pärjään näiden kanssa.

Vierailija
9/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaamalla lastenhoitajan tai menemällä työpäivän keskellä.

Vierailija
10/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin jokapaikassa lapset mukana aina mutta juuri tämä päivystys asia niin ei onnistuisi niiden kanssa. Isälle ei auta olla kovana kun se olis tuonut lapset väkisin mulle sinne päivystykseen. Isä ei ole edes töissä vaan aina tekee mitä haluaa ja auttaa kavereitaan joka asiassa ilmaiseksi mutta omia lapsiaan ei voi katsoa koska siitä olisi mulle hyötyä.

Yksi kaveri oli ennen joka katsoi mutta muutti eri paikkakunnalle töiden takia.

En keksi mitään keinoa tähän. Rahaa ei ole palkata hoitajaa.

Ap

Vierailija
11/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te sitten käytte, jos lääkäriä tarvitaan?

Vierailija
12/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pääsee. Vaikka sitten saisi ajan 3 kk päähän. Jos siis on jokin oikea vaiva. Ei päivystyksessä hoideta vanhoja vaivoja.

Vierailija
13/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapset mukaan! Minä olen ollut samassa tilanteessa. Ja lapset ovat olleet mukana jopa kampaajalla! Kyllä se ajan kanssa helpottaa, sitten kun lapset menevät kouluun. 

Vierailija
14/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko jäädä YH:ksi? Senkin olisi voinut välttää väistämällä j ä n n ä m i e h e n houkutuksen! Tyhmyydestä ja vastuuttomasta pariutumisesta sakotetaan, sori vaan :D

Vierailija
15/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät tuollaista ”miestä” kuvioissa? Eikö tuosta ole enemmän haittaa kuin hyötyä?

Vierailija
16/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin hoitovapaalla, ja jos hoitopaikkaa ei saanut,  lapsi sidottiin rattaisiin kiinni, käteen naksuja, keksi/rusinapaketti/jopa xylitolkarkkipaketti. Vähän isompana lapselle tarjottiin uusi( kirpparilta ostettu, kaapissa piilossa pidetty)  kirja, lelu, palapeli. Lääkärissä saatettiin välillä käyttää toista kotimaista/englantia, jotta lapsi ei olisi ymmärtänyt mistä puhuttiin. Näillä mentiin lääkärikäynnit yms.

Monella MLl:n paikallisjärjestöllä, seurakunnilla ja ammattikouluilla, jotka kouluttavat lähihoitajia on lapsiparkkitoimintaa. Paikallinen ensi- ja turvakotijärjestön toiminta kannaattaa tarkistaa: joillakin on lastenhoitopalvelua.

MLL:n lastenhoitopalvelu. Jos saat kotihoidontukea, niin saatat saada lisäksi toimeentulotukea. Kysy sosiaalitoimistosta, maksaisivatko muutaman tunnin kuukaudessa lastenhoitopalvelua täydentävänä yms. toimeentulotukena.

Kauppakeskuksissa on lapsiparkkitoimintaa. Joillain seurakunnilla ( ainakin Turku ja Helsinki) voi olla myös erilaisia muutaman tunnin pikkuapuja.

Olenpa joskus kuullut, että jossain seurakunnassa on seurakunnan diakoni mennyt perheen kanssa lääkäriin, jotta lapsilla on hoitaja mukana.

Toisen /toisien yh:n kanssa tutustuminen ja vastavuoroisuus. Perheasioissa yh:n paras kaveri on toinen yh. 

Mene paikalliseen/ naapurikunnan yksinhuoltajien kokoontumisiin, leireille yms.

Ja nykyään: jokaisen kunnan olis tarjottava kotiapua perheen sitä tarvitessa! Ilman, että tehdään mitään lastensuojelupäätöstä!

Tärkeintä on, että jos lasten isä on ajattelematon, kykenemätön tai totaalisen ilkeä mulkero, niin älä luota häneen ollenkaan. Elä ja suunnittele elämäsi siten, että exällä ei ole sinuun mitään valtaa. Älä siis odota minkäänlaista apua häneltä. 

Vierailija
17/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä vaiva on?

Vierailija
18/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin terveyskeskukseen parikin kertaa ja molemmilla kerroilla vastasi sama nainen joka sanoi että ei tähän asiaan mitään aikoja saa että päivystyksen kautta asia hoitoon. Toisella kerralla vielä mainitsin että minun on hankala lähteä sinne jonottamaan kun en saa lapsille hoitajaa niin sanoi että sille ei hän mahda mitään kun sellainen käytäntö on.

Täytyy kokeilla saisko itsekkin tollaista hoitaja rinkiä kasaan, kuulostaa kivalle ja toimivalle. Kiitos.

Ap

Vierailija
19/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kotona lapsen kanssa, oli hän kyllä mukanani kaikkialla pankista lääkäriin ja kampaajalle. Kehuttiin, miten hyvin jaksaa olla, ja se oli ihan normi, kun oli vauvasta alkaen tottunut.

Espoossa ainakin sain aikaa terveyskeskukseen tarvittaessa, ei toki seuraavalle päivälle ei-akuuteissa, mutta ihan hyvin kuitenkin. Nyt taas työterveys käytössä ja sielläkin on kyllä lapsi ollut mukanani. Varmasti myös ymmärretään, kun selittää, että lapset on pakko olla mukana, joten olisi pakko olla aika.

Vierailija
20/58 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne ei kehtais riehua terveyskeskuksessa, kun vielä etukäteen muistuttaa käyttäytymään. Joku pikku palkinnon tapainenkin voi toimia kannustimena.

Taitaa olla tyypillinen suomipoika kyseessä.