Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka päällepäsmäröit usein, miten olet onnistunut vähentämään sitä?

Vierailija
27.12.2019 |

En kaipaa nyt kommentteja, että olen ikävä ihminen.
Myöskään "yritä ottaa rennommin" yms. kommentit eivät auta. Samoin ajattelevien kommentit kiinnostavat!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin panostamaan omaan uraani. Pääsen pätemään töissä, niin ei jaksa enää kiinnostaa päsmäröidä muualla.

Vierailija
2/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi sitä pitäisi vähentää? 90%:lle ihmisistä nyt vaan pitää kertoa miten ja milloin asioita pitää tehdä. Se on vaan hyvä, että me päsmärit ollaan se tekemässä. Eihän muuten kukaan osaisi mitään tai saisi mitään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero auttoi exää vähentämään päällepäsmäröintiään rutkasti.

Vierailija
4/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea olla päsmäröimättä koska se kuuluu työhön ja vanhemmuuteen. Sekä töissä että kotona minä olen yleensä se, joka kantaa vastuun siitä että hommat tulee hoidettua. Olen myös reserviupseeri, jonka sodan ajan tehtävä on johtaa joukkoja ja sekin homma sisältää päsmäröintiä.

Vierailija
5/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyy omiin asioihin ja kohdistaa kunnianhimonsa niihin niin kuin tuolla sanottiin ja sitten hankkia henkiset korvatulpat kun nämä oman elämänsä sössiät aloittaa avunhuudot kun ei pärjääkään kun päsmäri ei ole sanomassa mitä kuuluu tehdä.

Vierailija
6/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin päsmäröinnin vasta, kun tajusin, kuinka inhottavalta se tuntuu lapsieni mielestä, mutta voin sanoa, ettei tämä helppoa ole!

Vierailija
7/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päsmäröinti on tyhmää, pohjautuu omaan epävarmuuteen. Se on muitten ihmisten kontrollointia ja aliarviointia. Päsmäröijä ei osaa nähdä muita omina erillisinä persooninaan, vaan näkee muut itsensä kautta. Se on painostavaa, orjuuttavaa. Tällaisen ihmisen tulisi mennä itseensä, että millä oikeudella hän holhoaa muita. Itse en ole ikinä päsmäröinyt ketään, enkä tule sitä ikinä harrastamaankaan. En anna myöskään itseäni holhota, se on sama ku pidettäisiin tyhmänä.

Vierailija
8/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi sitä pitäisi vähentää? 90%:lle ihmisistä nyt vaan pitää kertoa miten ja milloin asioita pitää tehdä. Se on vaan hyvä, että me päsmärit ollaan se tekemässä. Eihän muuten kukaan osaisi mitään tai saisi mitään aikaan.

Taidat olla tyhmä.

Vierailija
9/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjuus on kielletty lailla. Päsmäröijä on pelkkä orjuuttaja.

Vierailija
10/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä omaa päsmäröintiään saattaa joskus liioitellakin? Ei kannata luottaa muutamaan palautteeseen ja silloinkin voi vähän avata asiaa, missä tilanteissa ja miksi se koetaan päsmäröinniksi. Joskus muilla voi olla ongelmana se, että hekin haluavat päsmäröidä ja tietää parhaiten mkun iten homma hoidettaisiin.

Päsmäreillä on usein myös aika voimakas vastuuntunto ja täydellisyyden tavoite.Voi miettiä onko kyseessä ihan niin tärkeä juttu, että juuri minun täytyy saada kaikki täydelliseksi minun tavallani.

Muille voi myös sanoa, että sori, mutta olen kova päsmäröimään. Älkää ottako sitä liian henkilökohtaisesti, vaan jutellaan kuitenkin miten homma hoidetaan. Se voi vähän lieventää joidenkin ärtymystä.

Paras on ottaa itsensä ja tilanne huumorilla. Ettäjoo, tässä taas seudun tietäjä pääsee neuvomaan miten asiat tehdään oikein. Tai sit ei oikein. Pääasia on osoittaa olevansa tietoinen ominaisuudestaan.

Ja usein jonkun täytyy oikeasti ottaa vastuu ja päättää, miten homma hoituu. Kaikenlaisia hiplaajia ja ideanikkareita tursuaa joka nurkasta, mutta auta armias kun pitää tehdä jotakin ja organisoida, Silloin moni hiippailee ihan muualle. Kannattaa siis suhteuttaa päsmäröintinsä tilanteen mukaisesti-

Vierailija
11/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysäsin pipoa, lakkasin välittämästä eli paskan hailee kun ei näytä muitakaan kiinnostavan ja olen vaan laiskana hyvällä omalla tunnolla. Ihan sama...mutta turha tulla sitten minulle valittamaan kun kaikki on hanurista...en vaan enää välitä. Että aha!

Omat hommat hoidan yhä 100% ja hyvin.

Vierailija
12/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päsmäröinti on törkeetä. Se on tilan viemistä muilta ihmisiltä. Se on tilan ottamista itselleen muita painostamalla. Päsmäröijä hakee itselleen hyvää oloa ja ei osaa ajatella että samalla omalla ohjailullaan, jankuttamisellaan vain vähättelee muita. Itse en ikinä haluais mitään seuraa semmosen ihmisen kanssa joka painostaa muita.

Vierailija
13/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me 90% haluttaisiin tehdä ne asiat omassa tahdissa annetun ajan sisään, mutta kun se ei teille päsmäröijille käy.

Vierailija
14/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä ja kenelle päsmäröit? Ei kaikki päsmäröinti ole samanlaista, tai huonoa - tai hyvää.

Vierailija
15/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen projektipäällikkö, mikä käytännössä tarkoittaa kokopäiväistä päsmäröintiä. Minulle siis maksetaan päsmäröinnistä, ja päsmäröintitarve muualla on tämän myötä pienempää - ihanaa kun ei vapaalla tarvitse organisoida, huolehtia ja päättää koko ajan.

16/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onnistunut lopettamaan, mutta olen vähentänyt aika tehokkaasti.

Parhaiten toimii itsellä niin, että teen taustalle omat itsenäiset kuvioni, jolloin ei haittaa onnistuuko toisten idea vai ei. Minulla kun päsmäröinti kohdistuu vain niihin sukulaisiin, joilla on enemmän intoa kuin loppuunsaattamiskykyä yhteisissä hankkeissa.

Kun minulla on oma kuvioni siellä vaivihkaa jo olemassa, voin antaa vapauden näillekin: jos heidän suunnitelmansa menee putkeen, niin mahtavaa. Jos ei, niin minulla on kuitenkin toimiva konsepti omalle perheelle ja muut voivat osallistua halutessaan.

Töissä ja kavereiden kesken minulla ei ole päsmäröintitaipumusta.

Vierailija
17/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysäsin pipoa, lakkasin välittämästä eli paskan hailee kun ei näytä muitakaan kiinnostavan ja olen vaan laiskana hyvällä omalla tunnolla. Ihan sama...mutta turha tulla sitten minulle valittamaan kun kaikki on hanurista...en vaan enää välitä. Että aha!

Omat hommat hoidan yhä 100% ja hyvin.

Väärin. Päsmäröinti ja välittäminen ovat eri asioita. Viestilläsi viittaat siihen että mikäli et ole määräilemässä tai päsmäröimässä niin kaikki on "hanurista". Noin ajattelee tyypillineb päsmäröijä. Aliarvioi muitten älykkyyttä ja kykyjä. Pohjimmiltaan kyse on omasta epävarmuuden tunteesta jota yritetään kompensoida muitten holhoamisella. Välittäminen on eri asia. Se on tilan antamista muille, muitten pitämistä samanarvoisena.

Vierailija
18/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen projektipäällikkö, mikä käytännössä tarkoittaa kokopäiväistä päsmäröintiä. Minulle siis maksetaan päsmäröinnistä, ja päsmäröintitarve muualla on tämän myötä pienempää - ihanaa kun ei vapaalla tarvitse organisoida, huolehtia ja päättää koko ajan.

Olet käsittänyt väärin työsi. Projektipäällikön tehtävä ei ole varsinainen päsmäröinti. Hän on yksi tiimissä, samalla hänen tehtävänsä on kannustaa ja antaa muitten tehdä omat tehtävänsä suunnitelman mukaisesti.

Vierailija
19/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole lempeä itsellesi! Päsmäröinti on ruma sana - olet välittävä, osallistuva, tunnollinen, sinulla on hyvät organisointitaidot.. ei niistä tarvitsekaan päästä eroon. Ei tämä maailma pyörisi, jos ei aina olisi ne jotkut jotka johtaa, huolehtii ja järjestää.

Vierailija
20/32 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päsmäröijä vie muilta niin tilaa kuin itsemääräämisoikeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän