Miks monesti semmoset vanhemmat naiset ottaa nuorempia naisia silmätikukseen työelämässä?
Ihan ihme touhua. Miehillä ei esiinny vastaavaa.
Kommentit (53)
Oma lukunsa nämä mahkunsa ja elämänsä ihan itse ryssineet happamat sisältä rumat kalkkunat,
jotka itsensä kehittämisen asemesta kulkee kateellisina muiden naisten perässä, tunnollisen työntekijän naamio kasvoilla, etsien heistä virheitä ja valitettavaa esimiehille.
Kolmikantakeskustelut ovat näiden kotkojen märkä unelma, missä saavat sadistisen omahyväisinä todistaa suurta tyydytystä tuntien, kuinka ammattitaitoista ja aina sitä pidettyä kollegaa grillataan (heidän takia) täysin syyttä.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma myös naapureiden suhteen. Terveisiä Siilinjärvelle!
Kertoo vain rouvanaapurin kateellisuudesta, pahasta olosta, katkeruudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en mä ole huomannut, en nuorempana enkä vanhempana. 20 vuotta naisvaltaisilla työpaikoilla. Hoida hommasi, minä hoidan omani, elämä on muualla.
Nåin. On yllättävän yleistä sekin, että omaan epäonnistumiseen työpaikalla, haetaan syytä työkavereista. Huvittavan yleinen on tämä, että ne on mulle kateellisia, kun olen nuorempi ja kauniimpi ym, asiaankuulumatonta hopinää, kun henkilön pitäisi vain katsoa peiliin ja miettiä onko saatu kritiikki aiheellista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma myös naapureiden suhteen. Terveisiä Siilinjärvelle!
Mitä oikein odotit kun menit asumaan Kuopioon tai muualle Pohjois-Savoon?
Suomi on täynnä isompia ja pienempiä paikkakuntia. Mikään pakko ei ole asua juuri tuolla, kun jokainen kyllä tietää millaista se siellä on.
Näitä "myrkynnielijöitä" on kyllä kaikkialla. Muuttakoon rouvanaapuri muualle, minä asun siellä missä huvittaa.
Koska luulevat olevansa parempia, kokeneempia ja siis oikeutettuja v ittuiluun.
Olen tehnyt aina miesvaltaisella alalla miesten kanssa töitä ja kyllä hekin ottavat silmätikuksi nuoremman naisen. Se on usein tosi tyhmää mollaamista ja kokeilua pärjääkö samalla tavalla kuin lihavat keski-ikäiset äijät.
Ihannoivat mielikuvat miesten reiluudesta on klisee. Sen näytti myös armeija, jossa tein useamman vuoden siviilinä töitä.
Kannattaa hankkiutua työpaikkaan jossa tuloksilla on merkitys. Sellaisiakin on. Arvostetaan oman ruutunsa luotettavasti hoitavia sekä muita kannustavia. Riidat kuuluvat parisuhteeseen eivätkä työelämään.
Appajee kun työpaikalle alkaa virtaamaan näitä hyvännäköisiä ja älykkäitä sorjia naisia joiden elämän sisältö ei olekaan lapset ja mies. Nämä vapaaehtoisesti-lapsettomat.
Aijai.
Ristus sentään sitä nokkimisen ja vettuilun määrää ( kyllä äitiys vasta tekee naisen, ei tiedä mistä jää paitsi kun ei ole lapsia, miksikähän se ei lisäänny onko sillä joku sairaus, mahoa naista ei mies ota vakavasti, jne,jne , jne) kaikkea tuota mitä ne niskaansa saa,
ennen kuin yleensä ylenevät johtoportaaseen niin korkealle ettei kukaan uskalla enää länkyttää tippaakaan. Ympäröivät siellä itsensä sitten pätevillä mieskollegoilla naisten asemesta. Miksiköhän?
Muistan aina kuinka työkaverini pimahti, kun Anne Kukkohovi oli käynyt meillä työtehtävissään (oli silloin mainostoimistossa töissä) ja pyörittänyt ilmeisesti firman setiä oikein kunnolla. Harmi etten ollut näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt aina miesvaltaisella alalla miesten kanssa töitä ja kyllä hekin ottavat silmätikuksi nuoremman naisen. Se on usein tosi tyhmää mollaamista ja kokeilua pärjääkö samalla tavalla kuin lihavat keski-ikäiset äijät.
Ihannoivat mielikuvat miesten reiluudesta on klisee. Sen näytti myös armeija, jossa tein useamman vuoden siviilinä töitä.
Totta. Miehet miesvaltaisella alalla ovat ihan yhtä akkamaisia kuin naiset naisvaltaisella alalla.
Jotkut naiset vain haluavat ihannoida noita miehiä samoin kuin jotkut miehet haluavat ihannoida naisvaltaisten alojen naisia (hoitsuja). Sillä on yhtä paljon tekemistä todellisuuden kanssa kuin muillakin seksuaalifantasioilla.
Tein keikan erääseen kauppaan ja vanha kurppa härnäsi minua siellä koko työpäivän ajan. Koko ajan käveli perässä ja kyttäsi jostain.
Missään muussa keikkapaikassa en ole moista kohtelua tavannut. On selvää, etten mene enää IKINÄ tuonne kauppaan keikalle ja levitä myös muille keikkalaisille ettei sinne kannata mennä.
Olen varmaan ap:n halveksumaa kurppasukupolvea joten voinen kommentoida. Nuoremmassa polvessa on nykyään paljon niin sanottuja freeloadereita eli tyyppejä joiden työpäivän aikanen suurin, jos ei ainoa, on pazkalla käynti. Isoa meteliä pidetään osaamisesta ja omasta erinomaisuudesta, tulosta vaan ei näy.
Sitten on se porukka joka ei vaivaudu kuuntelemaan ohjeita ja suosituksia hommien hoitamisesta. Ainahan nuoriso on tiennyt paremmin, omasta mielestään 😆. Silti joka hommaa joutuu paikkaamaan ja käymään taas kerran läpi vastuut jne.
Itse teen mielelläni töitä kaiken ikäisten kanssa, koska jokaisella on jotain uutta annettavaa. Ja yllä mainittuja tyyppejä löytyy sekä nuorista että varttuneemmista.
Jotkut laitaa pahan kiertämään. Kokeneet saman itse nuorena joten kosto on suloista, vaikka se kosto meneekin viattomille kohteille. Jotkut ei kestä sitä että oma nuoruus on takana joten haluava vaan olla veemäisiä ihan ilkeyttään. Onhan näitä.
Ei ole mitään muuta elämää niin pakko sitten härnätä tuntemattomia ihmisiä työpaikalla.
Ei ota! Sä kuvittelet vaan. Älä mieti liikaa tollasia. Toi on ”kipeetä”.
Olen pistänyt merkille yhden yhdistävän tekijän näissä työpaikkahyppyyttäjä- ja ilkeilijänaisissa. Mitä enemmän joku korostaa empaattisuuttaan, ihmisläheisyyttään ja sosiaalisuuttaan, sitä koppavampi ja alentuvampi hän on. "Empaattinen" tuntuu erityisesti olevan uusi muotiadjektiivi, jolla toisten asioihin puuttuvat, pomottavat ja omia ongelmiaan toisiin projisoivat naiset tykkäävät kuvailla itseään. Vähän niin kuin nämä itseään kiltiksi kuvailevat miehet, jotka eivät kilttiä ole nähneetkään kuin korkeintaan skottimiehen päällä :D
Empatiakyky sinänsä on ehdottoman tärkeä piirre myös työpaikalla mutta ne oikeasti empaattiset eivät alleviivaa tätä puolta itsessään. Ehkä siksi, että empatian soisi olevan osa perusihmisyyttä eikä jokin mainostamisen arvoinen erityistaito.
Vierailija kirjoitti:
Tein keikan erääseen kauppaan ja vanha kurppa härnäsi minua siellä koko työpäivän ajan. Koko ajan käveli perässä ja kyttäsi jostain.
Missään muussa keikkapaikassa en ole moista kohtelua tavannut. On selvää, etten mene enää IKINÄ tuonne kauppaan keikalle ja levitä myös muille keikkalaisille ettei sinne kannata mennä.
Joo se on hyvä kun keikkalaisten kesken aina leviää, että mihin ei kannata mennä 😂
Sitten ihmetellään kun ei saada ollenkaan keikkalaisia. Katsokaa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esiintyy miehilläkin.
Ei muuten esiinny.
Ja joka vitun kerta kun puhutaan naisista, niin ensimmäinen kommentti on "kyllä miehetkin".
Onko naisille noin vaikeaa tosiaan katsoa sinne peiliin?
Aha vai niin. Oletko ollut kaikissa Suomen työpaikoissa töissä jotta voit sanoa noin? Itse jouduin 18 vuotiaana ensimmäisessä työpaikassa keski-ikäisen työukon silmätikuksi ilman syytä. Sain aina vihaisia mulkaisuja, ei neuvonut jos kysyin, ei tervehtinyt takaisin, puhui paskaa selän takana, antoi huomautuksia aiheetta ja saattoi huutaa ja nimitellä. Tilanne meni sen verran pahaksi, että esimies joutui puuttumaan ja antoi huomautuksen tolle ukolle. Muu työyhteisö oli asiallinen mua kohtaan ja pitivät minusta.
Mitä oikein odotit kun menit asumaan Kuopioon tai muualle Pohjois-Savoon?
Suomi on täynnä isompia ja pienempiä paikkakuntia. Mikään pakko ei ole asua juuri tuolla, kun jokainen kyllä tietää millaista se siellä on.