Miks monesti semmoset vanhemmat naiset ottaa nuorempia naisia silmätikukseen työelämässä?
Ihan ihme touhua. Miehillä ei esiinny vastaavaa.
Kommentit (53)
Semmoiset vanhemmat naiset ottavat nuorempia naisia silmätikuikseeen, jotka ovat itse saaneet ylimääräisiä etuisuuksia juuri naisellisella avuillaan. Sitten, kun tämä ei enää toimi, niin...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esiintyy miehilläkin.
No ei esiinny. Miehet on yleisesti ottaenkin huomattavan paljon rennompia toisiaan kohtaan, kuin mitä naiset.
Kyllä joskus vanhemmilla miehillä on ikävä tapa lytätä nuorempia miehiä. Kyselevät ilkeämielisesti mm. siitä, onko poika jo naista saanut ja koko ajan kyseenalaistavat toisen miehuutta. Kaikki tämä tehdään tietenkin huumorin varjolla, jotta pilkan kohde ei uskalla sanoa vastaan. Tosikoksi siinä leimautuu.
Tämä ei tietenkään mitätöi sitä, mistä aloituksessa puhuttiin. Yleensä nuorempia naisia kyykyttävät ja vähättelevät vanhemmat naiset ovat kovin ulkonäkökeskeisiä ja sellaisia, joille miesten huomio on aina ollut tärkeää. Nuorempi ja perinteisen mittapuun mukaan kauniimpi nainen ärsyttää heitä. Erityisesti perheelliset naiset voivat olla lisäksi muuten vaan alentuvia, tytöttelevät, muruttelevat ja kohtelevat kaikkia nuorempia (ja perheettömiä) naisia kuin pikkulapsia.
Normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen ei harrasta minkään ikäisten ihmisten silmätikkuna pitämistä. Valitettavasti tässä maassa vaan on paljon elämäänsä pettyneitä rikkinäisiä aikuisia, joilla ainoa keino kohottaa omaa itsetuntoa on mollata muita milloin iän, milloin jonkin muun seikan perusteella.
Mä olen yhden vanhan kurpan silmätikkuna työpaikalla. Ilmenee siten, että kaikessa mahdollisessa yritetään vähätellä mun ammattitaitoa ja vihjailla etten osaa hommiani.
Vähän raskasta on koko ajan olla tulilinjalla mutta tllä kurpalla on tosi kurja elämä, ei ystäviä juurikaan ja miehensä kanssa riitelee jatkuvasti. Purkaa sen sitten ilmeisesti minuun. Säälin häntä..
Jos esimes ei toisi esiin sitä kuinka hän arvostaa työpanostani nostaisin kytkintä. Minua myös lohduttaa se, että vaikka teemme samaa työtä saan huomattavasti parempaa palkkaa kuin hän.
Esiintyy miehilläkin mutta se ilmenee huumoriin verhottuna viattomana läpänheittona ja kukas siitä nyt suuttuis... Naiset tykkää enemmän juoruta selän takana, punoa verkkojaan. Iällä ei oikeastaan ole väliä, kaikenikäisistä niitä löytyy jotka eivät itse tee virheitä ja ovat valmiita heittämään sen ensimmäisen kiven kunhan toisella on vähemmän työelämää takana.
Niitä vituttaa kun ne nuoret naiset on viisaampia ja kauniimpia, ei siinä muuta ole. T. Vanha äijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten esiinny.
Ja joka vitun kerta kun puhutaan naisista, niin ensimmäinen kommentti on "kyllä miehetkin".
Onko naisille noin vaikeaa tosiaan katsoa sinne peiliin?
Olen nuori nainen, ja kyllä minua ja ammattitaitoani nimenomaan lyttäävät keski-ikäiset ja sitä vanhemmat miehet. Olen heille osaamaton bimbo, kunnes toisin todistan, ja usein vielä sen jälkeenkin yritetään meriitit napsia omiin taskuihin tai siirtää jonkun muun tilille.
Jaa, en mä ole huomannut, en nuorempana enkä vanhempana. 20 vuotta naisvaltaisilla työpaikoilla. Hoida hommasi, minä hoidan omani, elämä on muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei esiinny. Miehet on yleisesti ottaenkin huomattavan paljon rennompia toisiaan kohtaan, kuin mitä naiset.
Joo. Huomattavan rennon oloisia on miehet toisiaan kohtaan, juu. Tosiaan.
Rakennustyömaan ohi kulkiessani aamu seiskalta kuului hirevä karjuminen kun työnjohtaja karjuu "POIKA SAA---TANA EI OLE LAITTANU PORTTIA KIINNI !!!". Per-KE-LEEN POIKA SAA-TA-NA!!!"
Muut äijät siinä ringissä tuijottamassa syyttävänä , keskellä hontelo poika naamalla niin hätääntynyt ja pelokas ilme etten ennen ole nähnyt.
Sama mulkkero karjuu joka jumalan aamu jostain jollekin, aina nuorelle.
Jonku naaman edessä ja täysillä. Muut luumuilee ympärillä että ööö juuuhhh.
Jonain päivänä, näin toivon, karjuu väärälle jannulle ja saa äijä nokkaansa niin, että tärähtää sen verran kiinni naama, että on edes 1 hiljainen aamu .
Oppii opettamaan ja jakamaan sitä ammattitaitoaan asiallisesti, niin ei tarvitse räyhätä jälistäpäin, vaikka pascamaha siitä niin nauttiikin, kun saa nuoria miehiä nöyryyttää.
Vanhemmat naiset, jotka ovat entisiä juoppoja jotka ovat raitistuneet, ovat pahimpia tapauksia, silloin kun saavat niitä "kuiva humala" fläshpäkkejään ja pinna kiristyy hallitsemattomasti, kun se tunne-elämän hallinta paikkaantuu viiveellä siellä pääkopassa.
Kohteena pi-rullisille kuittailuille ja räjähdyksille aina se mukavin työkaveri ---- ja anteeksi ei pyydellä.
Olen huomannut saman. Se on jotain kontrolloinnin tarvetta. Olen ollut työelämässä yli 10 vuotta, josta suurin osa tällä samalla työnantajalla. Olen luotettava ja hyvä työntekijä (pomo ja muut työkaverit sanoneet). Silti kohtaan välillä edelleen "opastajia" tai silmätikuksi ottajia. Yleensä nämä ovat muutenkin vähän hankalia ihmisiä ja vastustavat kaikkea uutta. Kaikki pitäisi mennä heidän tahtonsa mukaan. Pahimmilla työpaikoilla on ollut noiden tyyppien takia niin huono maine, että siellä vaihtuu porukka parin kuukauden välein eikä kukaan vanha työntekijä toisesta yksiköstä halua siirtyä sinne.
Eli naiset eivät osaa katsoa sinne peiliin. MOT.
Älä ole niin tohelo. Hoida hommasi kunnolla, äläkä ole koko ajan valittamassa, ettet osa/voi/ehdi. Ei tarvii kenenkään, ei nuoren eikä vanhan, perääsi katsoa jos teet työsi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Huomattavan rennon oloisia on miehet toisiaan kohtaan, juu. Tosiaan.
Rakennustyömaan ohi kulkiessani aamu seiskalta kuului hirevä karjuminen kun työnjohtaja karjuu "POIKA SAA---TANA EI OLE LAITTANU PORTTIA KIINNI !!!". Per-KE-LEEN POIKA SAA-TA-NA!!!"
Muut äijät siinä ringissä tuijottamassa syyttävänä , keskellä hontelo poika naamalla niin hätääntynyt ja pelokas ilme etten ennen ole nähnyt.
Sama mulkkero karjuu joka jumalan aamu jostain jollekin, aina nuorelle.
Jonku naaman edessä ja täysillä. Muut luumuilee ympärillä että ööö juuuhhh.
Jonain päivänä, näin toivon, karjuu väärälle jannulle ja saa äijä nokkaansa niin, että tärähtää sen verran kiinni naama, että on edes 1 hiljainen aamu .
Oppii opettamaan ja jakamaan sitä ammattitaitoaan asiallisesti, niin ei tarvitse räyhätä jälistäpäin, vaikka pascamaha siitä niin nauttiikin, kun saa nuoria miehiä nöyryyttää.
Hieno satu, hermiina.
Osaatko puhua aloituksen aiheesta?
Kateus on syynä. Pelkäävät nuoria ja pelkäävät oman asemansa puolesta. Sama koskee kyllä vanhempia miehiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten esiinny.
Ja joka vitun kerta kun puhutaan naisista, niin ensimmäinen kommentti on "kyllä miehetkin".
Onko naisille noin vaikeaa tosiaan katsoa sinne peiliin?
Olen nuori nainen, ja kyllä minua ja ammattitaitoani nimenomaan lyttäävät keski-ikäiset ja sitä vanhemmat miehet. Olen heille osaamaton bimbo, kunnes toisin todistan, ja usein vielä sen jälkeenkin yritetään meriitit napsia omiin taskuihin tai siirtää jonkun muun tilille.
Ja missähän olet töissä ja mikä on ammattisi?
Työpaikoilla nää naiset joilla peitelty "päihdeongelma" ovat rasittavimpia viinantuskassaan ja krapuloissaan.
Siinä sitä tiuskitaan ja ovia paiskotaan kun pinna alkaa pikkuhiljaa kiristymään jo työkaverin pelkästä läsnäolosta samassa tilassa.
Kaikki muut jää sairikselle yksi kerrallaan mielipahan sairastuttamina tuollaisten takia, mutta nää simasuut porskuttaa korot kopisten piilojemmapullolleen .
Koska nuoret naiset alistuvat siihen.
Tapahtuu sitä miehilläkin, mutta ne kyykyttäjät ovat osakkaita, entisiä piirimestareita painissa tms. Jos pelkkä tavisboomer yrittäisi kyykyttää tulokkaita, saisi se mustan silmän viimeistään pikkujouluissa. Se hillitsee pahinta munapäisyyttä.
Sama homma myös naapureiden suhteen. Terveisiä Siilinjärvelle!