Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väliovettomat kodit

Ap
26.12.2019 |

Eikö tosiaan uudiskohteisiin saa väliovea? Kaikki kuuluu läpi..
Pyysin lupaa asentaa välioven mutta kiellettiin paloturvallisuussyistä.
Tuntuu että osa yksityisyydestäni viedään kun pienetkin äänet rappuun kuuluneet

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun reilu vuosi sitten valmistuneessa uudiskohteessa. Meillä on rapussa olevan kotioven lisäksi tavallinen väliovi (, jonka aukeamissuunta on asunnon sisälle). En siis tiedä, miksi tämä ei ole teillä sallittua, ellei sitten joku säädös ole tullut ihan parin viime vuoden aikana?  

Vierailija
22/40 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun väliovettomassas 2010 valmistuneessa kerrostaloasunnossa, ja ei kyllä kuulu asuntoon mitään ei rapusta, eikä naapureista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita vaikka tanko ja paksu verho. Näin tehtiin ennen, kun haluttiin vähentää äänien kuulumista ja vetoa.

Olisiko kuvallisia esimerkkejä tällaisesta, jotta tietäisi mitä pitää rakentaa?

t. mies jolla sama ongelma kuin ap:lla

Niitä on olemassa ihan valmiina. Ajattelin tilata meidän vanhan talon ulko-oven eteen talveksi vetoa estämään.

https://www.amazon.co.uk/Door-Curtain-Pole-Portiere-Charles/dp/B01H2SXC…

Vierailija
24/40 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Juuri olin firman järkkäämässä jossain turvallisuuskoulutuksessa. Sielä se äijä sanoi välioven olevan välttämätön nimenomaan paloturvallisuuden takia. Hidastaen palon leviämistä rappuun ja muihin asuntoihin.

Vierailija
25/40 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten väliovi voi olla paloturvallisuusriski?

Väliovi aukeaa sisäänpäin ja sen avaaminen voi olla mahdotonta, jos sisällä on tulipalo.

Okei?

Sitä ei mahdollisesti saa auki ylipaineen takia. 

Haitariovi? Meillä oli edellisessä asunnossa sellainen kapea pitkä eteiskäytävä jonka perälle ulko-oven eteen olisi voinut helposti asentaa koko käytävän levyisen haitarioven.

Vierailija
26/40 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö uusissa taloissa ole hyvä äänieristys?

Äänieristys uudiskohteessa huono. Kuulen naapurin suihkussa käynninkin

Vierailija
27/40 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Juuri olin firman järkkäämässä jossain turvallisuuskoulutuksessa. Sielä se äijä sanoi välioven olevan välttämätön nimenomaan paloturvallisuuden takia. Hidastaen palon leviämistä rappuun ja muihin asuntoihin.

Onpa outoa. Väliovea ei suositella, kun asunnot ovat nykyään niin ilmatiiviitä, että tosiaan voi syntyä ylipaine eikä ovea mahdollisesti saa auki tulipalotilanteessa. Monenlaista tietoa siis. 

Vierailija
28/40 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen palon hidastuminen voi maksaa asukkaan hengen, kun ei saa ovea auki hätätilanteessa. 

Vierailija
29/40 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uudiskohteessa sanottiin ettei väliovea ole eikä tule ja ettemme saa asentaa sellaista vaikka itse omasta pussistamme kustantaisimme. Sanoivat että koska rakennusvaiheessa ei tätä muistettu niin sitä ei saa antaa yksittäisten asuntojen laittaa yhtenäisyyden takia. Näin Hekalla

Vierailija
30/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa. Väliovea ei suositella, kun asunnot ovat nykyään niin ilmatiiviitä, että tosiaan voi syntyä ylipaine eikä ovea mahdollisesti saa auki tulipalotilanteessa. Monenlaista tietoa siis. 

Aa, ilmatiiveys siis syynä. No, tämä onkin vanhempi talo ja ulko-ovi aukeaa... sisäänpäin. :)

Vierailija
31/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan lähtökohtaisesti ei kannata ostaa tai muuttaa asuntoon mistä ei tykkää.

Vierailija
32/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö asiaa auttaisi jos siihen välioveen tekisi reiän? Silti saataisiin suurin osa välioven hyödyistä, eikä olisi enää tuota ylipaineriskiä.

Vierailija
33/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita vaikka tanko ja paksu verho. Näin tehtiin ennen, kun haluttiin vähentää äänien kuulumista ja vetoa.

Olisiko kuvallisia esimerkkejä tällaisesta, jotta tietäisi mitä pitää rakentaa?

t. mies jolla sama ongelma kuin ap:lla

Esimerkiksi semmoinen tavallinen pyöreä verhotanko päätykiinnikkeillä tai kahden seinän väliin pingotettava, johon sopii rengasmalliset kiinnittimet, tällä saa jo kiinni, mutta kiinnityskohta jää ikävännäköisesti avonaiseksi, jotta virittämällä verhon kiinnityksen ylemmäs leveällä verhonauhalla + nipsuilla onnistuu niin että jää koko hoito piiloon. 

Vierailija
34/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se verho syttyy todella helposti palamaan, ei ehkä fiksua laittaa sellaista mahdollisesti ainoan uloskäynnin eteen. Toinen asia toki, jos on parveke.

Postiluukusta sytkäri jekk

Vierailija
35/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteovi, kuten joku jo ehdottikin. Se ei ole niin tiivis, etteikö ilma kulkisi, ja avautumissuunta ei ole ongelma.

Vierailija
36/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välioven saa asentaa itse, se ei kuulu taloyhtiölle.

Vierailija
37/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välioven saa asentaa itse, se ei kuulu taloyhtiölle.

Kaupungin uudiskohteissa ei saa itse asentaa

Vierailija
38/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ihan lähtökohtaisesti ei kannata ostaa tai muuttaa asuntoon mistä ei tykkää.

Kaupungin vuokra-asunnot jotka uudiskohteita sellaisia ettei asuntoa näe kuin vasta muuttaessa. Sitä ennen näkee viikko-pari ennen muuttoa vastaavan malliasunnon. Tietoja asunnosta niukasti ennen muuttoa ja asuntotarjouksen hyväksymistä

Vierailija
39/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa mitä naapuri kuulee. Ketä kiinnostaa kuunnella naapurin keskusteluja. Huoh! Hankkikaa elämä.

Vierailija
40/40 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa mitä naapuri kuulee. Ketä kiinnostaa kuunnella naapurin keskusteluja. Huoh! Hankkikaa elämä.

Minua ei kiinnosta kuunnella naapuria mutta häiritsee se että useampi naapuri kommentoi kuunnelleen kotini keskusteluja. En häirikkömetelöijä vaan tavan asukas joka haluaa yksityisyyttä