Lopettaisitko suhteen mieheen, joka uhkaa väkivallalla?
Kommentit (50)
Se vaan pahenee. Aina. Sinun mies ei tule olemaan poikkeus, vaan jossain vaiheessa ei enää uhkailu riitä kun "olet tarpeeksi ärsyttävä". Tavaroilla heittelyä, kiinni pitämistä, tönimistä, tukistamista, läpsimistä ja lopulta aivan varmasti nyrkillä lyömistä. Arvosta itseäsi enemmän, äläkä jää odottamaan tilanteen pahenemista. Kenekään ei tulisi joutua pelkäämään ihmissuhteissaan ja tulet vähintäänkin pelkäämään jos jäät.
Vierailija kirjoitti:
Ensin tulee uhkaus, sitten paiskotaan tavaroita tai heilutaan puukon kanssa, sitten hakataan kodin lemmikki, sitten hakataan vaimo ja/tai lapset, sitten tapetaan. Missä vaiheessa ajattelit lähteä ja pelastaa itsesi? Vai kuvitteletko, että ei sun miehes eikä sun elämäs mene näin? Missä on itsetuntosi ja suojeluvaistosi?
Ei asuta yhdessa, lähdin litomaan, eli en olekaan miehen luona nyt.
Keskustelu asiasta, sikäli kun sitä oli( ei anteeksipyyntöä) tapahtui puhelimitse.
Minkä ikäisiä olette? Tai no, oli se mikä vain, kyllä mulla on ajatus että jos ei ota vastuuta, ei tulevatkaan suhteet ole kovin ihmeellisiä.
Mulla ainakin psyyke toimii niin että hämmennyn, menen lukkoon, kävelen pois.
Enkä tule takaisin.
Jos itse olisin väkivaltainen, häpeisin. Oli se vallan väärinkäyttö mitä tahansa yksityishenkilönä tai viraston edustajana.
Esimerkkinä lupausten pitämättäjättäminen, vehkeily, virka-asemaan vetoaminen, naapureille valheellisen tiedon levittäminen, ja sensellainen.
Oletko varma ap että muuta ei ole tullut jo ilmi?
Ilman muuta, lopeta suhde heti! Ei kannata jäädä hukkaamaan aikaa. Itse jätin väkivaltaisen, uhkailevan miehen vuosi sitten. Myös hän yritti vierittää syyn niskoilleni. Sain muistoksi rikkinäisen olkapään.
Vierailija kirjoitti:
Ei siis tehnyt sitä, mutta puhisi raivoissaan ja uhkasi: ” hakkaan sut”.
Kuulostaa impulssikontrollin menettämiseltä että sanotaan jotain tuollaista kun ei muuta sillä hetkellä tule mieleen. Eli tyyppi on jäänyt lapsen asteelle aivoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Tai no, oli se mikä vain, kyllä mulla on ajatus että jos ei ota vastuuta, ei tulevatkaan suhteet ole kovin ihmeellisiä.
Mulla ainakin psyyke toimii niin että hämmennyn, menen lukkoon, kävelen pois.
Enkä tule takaisin.
Jos itse olisin väkivaltainen, häpeisin. Oli se vallan väärinkäyttö mitä tahansa yksityishenkilönä tai viraston edustajana.
Esimerkkinä lupausten pitämättäjättäminen, vehkeily, virka-asemaan vetoaminen, naapureille valheellisen tiedon levittäminen, ja sensellainen.
Oletko varma ap että muuta ei ole tullut jo ilmi?
Ei ollut tuon kaltaista tullut ilmi. Mutta se on tullut, että suunnilleen kaikki pitäisi mennä miehen pillin mukaan. Tykkää päättää kaikesta; mitä tehdään, milloin , missä.
Siis aloittajanko pitää tulla kysymään tällaista jostain Aihe vapaalta?
No sinun näkökulmastasi uhkaus = varoitus, että kohtä lätisee.
Lähde, kun vielä voit.
Missään tapauksessa et voi jäädä suhteeseen, jossa uhkaillaan väkivallalla. Lopeta suhde heti tänään.
Lähde mahdollisimman nopeasti kun on vielä voimia. Fyysinen väkivalta ja sillä uhkailu saa ihmisen aika nopeasti niin rikki että jos ei heti lähde niin kohta ei ole voimia lähteä.
Niin sitä ensimmäistä iskua odotellessa, jos siis aiot jäädä. Tietenkin jokainen tekee omat valintansa ja aika moni jää siihen huonoon suhteeseen ihan tottumuksesta.
Toteuttaako nuo uhkaajat aina asian? Kun osin mietin, että eihän hän tehnyt sitä.
Toki uhkailukin on väkivaltaa.
Ap
Mitä liikkuu sellaisen miehen päässä joka toimii noin. Vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin ehdottomasti. En kuuntelisi mitään selityksiä. Uhkailu on henkistä väkivaltaa ja siitä on pieni matka lyömiseen. Jätä ennen kuin tulee sairaalareissu.
Komppaan tämä. Olen töissä turvakodissa. Uhkaus ja pelottelu on henkistä väkivaltaa, joten nyt jo voit halutessasi hakeutua turvaan turvakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin ehdottomasti. En kuuntelisi mitään selityksiä. Uhkailu on henkistä väkivaltaa ja siitä on pieni matka lyömiseen. Jätä ennen kuin tulee sairaalareissu.
Komppaan tämä. Olen töissä turvakodissa. Uhkaus ja pelottelu on henkistä väkivaltaa, joten nyt jo voit halutessasi hakeutua turvaan turvakotiin.
Lisäys: jos harkitset lähtöä turvakotiin et missään tapauksessa kerro poikaystävällesi.
Vierailija kirjoitti:
Toteuttaako nuo uhkaajat aina asian? Kun osin mietin, että eihän hän tehnyt sitä.
Toki uhkailukin on väkivaltaa.
Ap
Mitä väliä sillä on, toteuttavatko "aina"? Kun joka tapauksessa se, että uhkaa noin, lisää väkivallan todennäköisyyttä huomattavasti? Kun on olemassa miehiä (enemmistö), jotka eivät koskaan uhkailisi noin? Eikö sinulle riitä se tieto, että tämä mies TODENNÄKÖISESTI, vaikka ei 100% varmasti tulee lyömään sinua jatkossa, jos jäät suhteeseen?
Kuule ap, olet joko supert*hmä tai muuten viallinen. Tottakai sinä parannat ja rakkaudellasi teet tuosta hakkaamisella uhkailevasta mu*kusta täydellinen kumppanin. Älä missään nimessä hukkaa nyt tilaisuuttasi. Läheisesi tuovat varmasti kukkia muistollesi ja arvostavat hienoa uhrautuvaa luonnettasi (?) tai sitten eivät.
Ole vaan jatkossakin sinisilmäinen, niin kauan kunnes ne ovat mustat ja vihreän keltaiset ympäriinsä. Kaapin oveen on niin moni törmännyt.
Kun ymmärrät ja hyväksyt että sinä et aiheuta sitä väkivaltaa vaan tän miehen omat traumat niin silloin varmaan ymmärrät että se väkivallan uhka tulee aina olemaan olemassa. Jos mies ei halua työstää traumojaan niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää hänet.
Sori, nämä laitteet joskus tekee peukutuksia väärin. Olet ihan oikeassa. Mikään ei oikeuta tuollaiseen uhkaukseen. Uhkaaja ei koskaan ota vastuuta, syy on aina jonkun muun.