Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset voivat asua paikassa missä ei ole yliopistollista sairaalaa?

Vierailija
26.12.2019 |

Ikinä en pystyisi asumaan paikassa missä ei ole 24/7/356 päivystä. Jotkut ovat tyytyväisiä kun lähimpään yliopistollisen sairaalaan on monta sataa kilometriä. Eikö heitä pelota kun apua ei ole saatavilla?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliop. sairaaloissahan on niitä opiskelijoita harjoittelemassa potilailla, ja pari tusinaa muita katselemassa. Olenko minä jokin annenukke häh?

Vierailija
22/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin olen yhden lääkärin hoidettavana kuin kahdenkymmenen opiskelijan ihmeteltävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vaan keskussairaala, tuossa 3 km päässä. Mutta päivystys löytyy 24/7/365, esim. tuo aivoinfarktin liuotus ja muu erikoissairaanhoito.

Vakavimmat kuljetetaan sitten ambulanssilla Kuopioon, jossa on lähin yliopistosairaala.

Joensuu?

Missä tilanteissa sieltä kuljetetaan Kuopioon?

Tai Jyväskylä, sydänleikkaukseen.

Vierailija
24/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliop. sairaaloissahan on niitä opiskelijoita harjoittelemassa potilailla, ja pari tusinaa muita katselemassa. Olenko minä jokin annenukke häh?

Hmmm, voisin kyllä toimia juuri annenukkena hoitajaopiskelijoille. Kunhan eivät riko kylkiluita. Multta kieltä saa käyttää.

Vierailija
25/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm, voisin kyllä toimia juuri annenukkena hoitajaopiskelijoille. Kunhan eivät riko kylkiluita. Multta kieltä saa käyttää.

Naispuolisille, tarkennan.

Vierailija
26/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pelottaa kyllä, mutta lohduttaudun sillä, ettei tuo 15 km matka Turkuun ole ylivoimainen hädän hetkelläkään.

Vierailija
27/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nojos käy kerran 10 vuodessa tarkistuksessa niin iha sama missä asuu.

Ja jos jotain sattuu niin sitte helikopteri hakee vaikka.

Ei kaikki juokse jokaisen naarmun takia sairaalassa kuten curling mammat ja ap.

Vierailija
28/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vaan keskussairaala, tuossa 3 km päässä. Mutta päivystys löytyy 24/7/365, esim. tuo aivoinfarktin liuotus ja muu erikoissairaanhoito.

Vakavimmat kuljetetaan sitten ambulanssilla Kuopioon, jossa on lähin yliopistosairaala.

Joensuu?

Missä tilanteissa sieltä kuljetetaan Kuopioon?

Esim. jotkut vaikeat aivovammat esim. auto-onnettomuus tai vastasyntynyt voidaan helikopterilla kuljettaa Helsinkiin. Nykyään lähes kaikilla sairaaloilla on oma erikoisosaaminen.

Toisin kuin ap. luulee, yliopistolliset sairaalat tekevät yhteistyötä muiden sairaaloiden kanssa esim. Kuopio, josta lääkärit tekevät keikkoja Joensuuhun ja muihin sairaaloihin ja päinvastoin.

Vierailija
29/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet, meiltä lähimpään minkäänlaiseen sairaalaan on 100 km. Ei vaan ihmiset lähteneet kokonaan pois näistä pikkukunnista vaikka on vuosien saatossa palvelut viety meiltä pois politikoinnin seurauksena, ennen oli kaikki tärkeät lääkäri ja hammaslääkäripäivystyksetkin läpi yön, nyt sairaampaa hirvittää kerkiääkö hoitoon ajoissa.

Vierailija
30/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut melkein 50 vuotta Helsingissä, enkä ole koskaan tarvinnut HYKS: in palveluja enkä ole koskaan käynyt päivystyksessä.

Vierailija
31/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole niin innostuneita päästä puoskariopiskelijoiden tiirailtaviksi?

Veikkaan minua hoitaneet lääkärit eivät ole ainakaa aktiivisia opiskelijoita. Sydänleikkaus, kasvohalvaus. Sydänleikkauksessa kaksi miestä ja kasvohalvauksen hoidossa nainen. Ja kaikki he olivat sellaisia jo elämää nähneitä.

Vierailija
32/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut melkein 50 vuotta Helsingissä, enkä ole koskaan tarvinnut HYKS: in palveluja enkä ole koskaan käynyt päivystyksessä.

Pumpulissa asut? Minä olen tarvinnut päivystystä nilkanrevähdykseen, vieraan esineen poistamiseen silmästä. Sovittuna ollut leikkaukset. Ikää 38 vuotta.

Vierailija
33/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko synnytti esikoisen Taysissa. Meinasi kuolla vauvansa kanssa, kun kätilö jätti heidät jonnekin käytävään virumaan. Sisko sai lapsihalvauksen. Vauvakin olisi ennakkotietojen mukaan pitänyt saada nopeasti ulos, sillä riski hapenpuutteelle oli suuri. Onneksi vauva syntyi terveenä. Toisen lapsensa hän tuli synnyttämään Hämeenlinnaan.

Vierailija
34/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 365 olisi parempi kuin 356? Miten pärjäät ne 9 päivää?

Ap on rentona nuo 9 päivää, muut päivät lähtövalmiudessa :D !

Vierailija
35/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nojos käy kerran 10 vuodessa tarkistuksessa niin iha sama missä asuu.

Ja jos jotain sattuu niin sitte helikopteri hakee vaikka.

Ei kaikki juokse jokaisen naarmun takia sairaalassa kuten curling mammat ja ap.

Minusta kasvohalvaus tai se miten näkee kuolleita kaikkialla on hyvä lähteä sinne hoitoon. Sinä varmaan olisit kotona kuolaten kun huulet roikkuu... Tai näet kuolleita kaikkialla jotka haluaa tappaa sinut pakenet niitä ja mätäisillä käsillään kiskovat sinua luokseen. Olet vahva ihminen.

Vierailija
36/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittele siinä sitten erektiovaikeuksiasi parillekymmenelle hehkeälle sairaanhoitajaopiskelijalle.

Vierailija
37/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa on pakkoja missä ei ole tuhannen kilometrinkään päässä mitään sairaalaa

Vierailija
38/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko synnytti esikoisen Taysissa. Meinasi kuolla vauvansa kanssa, kun kätilö jätti heidät jonnekin käytävään virumaan. Sisko sai lapsihalvauksen. Vauvakin olisi ennakkotietojen mukaan pitänyt saada nopeasti ulos, sillä riski hapenpuutteelle oli suuri. Onneksi vauva syntyi terveenä. Toisen lapsensa hän tuli synnyttämään Hämeenlinnaan.

Siis siskosiko sai synnyttäessään polion? Vai mikä tuo "lapsihalvaus" tässä on?

Vierailija
39/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usassa on pakkoja missä ei ole tuhannen kilometrinkään päässä mitään sairaalaa

Pakkoasuttamista nykyaikana Usassa?

Vierailija
40/62 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siskosiko sai synnyttäessään polion? Vai mikä tuo "lapsihalvaus" tässä on?

Samaa ihmettelin, tarttuiko polio synnytyksessä? Ei rokotusta?