Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ostavat lapselleni barbeja lahjoiksi?

Vierailija
26.12.2019 |

Lapsi ei leiki barbeilla. Taas tuli kolme Barbie tänä jouluna ja lapsi ihmettelee, että mitä näillä tekee.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsi ei ole ilmaissut, mitä toivoo?

Vierailija
2/8 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne köyhille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim toinen isoäiti ostaa joka ikiseksi lahjaksi jotain nukkeja. Vaikka tietää, että lapsi tykkää eläimistä, Brion junaradoista, legoista, kirjoista. Elokuvalla kuvioitu pyyhe, lakanat, paita tai vaikka saippuakin ilahduttaisi.

Mutta ei. Kun on tyttö, sille pitää antaa nukke.

Vierailija
4/8 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim toinen isoäiti ostaa joka ikiseksi lahjaksi jotain nukkeja. Vaikka tietää, että lapsi tykkää eläimistä, Brion junaradoista, legoista, kirjoista. Elokuvalla kuvioitu pyyhe, lakanat, paita tai vaikka saippuakin ilahduttaisi.

Mutta ei. Kun on tyttö, sille pitää antaa nukke.

Siis eläimen kuvalla ei elokuvalla.

Vierailija
5/8 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mitä rutinaa. Ostakaa itse lastenne lahjat.

Vierailija
6/8 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mummo ajattelee, että tuo "ei nukkeja tytölle" -linja on enemmänkin feminismin väärin ymmärtäneen äiteen kotkotuksia, ei lapsen aito kanta.

Tyttäresi voi jättää nuket pakkaukseen ja antaa kaverisynttäreillä lahjaksi muille. Problem solved. Useimmat tytöt kun ainakin päiväkodissa leikkivät kyllä barbeilla. Perinteisten sukupuoliroolien kokeilu kuuluu kasvamiseen ja on täysin ok, vaikka enimmäkseen tykkäisikin muunlaisista leikeistä.

Vierailija
7/8 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa. Kerro että vain raha kelpaa.

Vierailija
8/8 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan jäänyt lapselta toiveet kertomatta?? Nimenomaan lapselta, jos vanhempana kerrot lapsen puolesta, isovanhempi ei välttämättä ota todesta. Näin ainakin meillä. Ihan sama mitä minä sanon, sillä ei vaikutusta, mutta kun käskin lasten itse sanoa lahjatoiveet, niin johan kuunnellaan paremmin.

Mun mielipiteet on aina voinut sivuuttaa olankohautuksella, mutta onneksi lapsia kuuntelevat. Joskus ärsyynnyin, mutta enää en viitsi sitäkään. En vain koskaan ole tajunnut sitä, että kysytään lahjatoivetta ja kun sen ilmaisee niin ostetaan jotain sinnepäin. Eikä kyse ole siis mistään kalliista lahjasta. Tämä on kummallisuus äidin ja tyttären välillä joka ei ole mulle auennut, mutta teen kyllä kaikkeni ettei toistu omien lasteni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi