Onko tämä masennusta vai mitä?
Välillä kausia kun olen tosi väsynyt enkä jaksa yhtään mitään. Olen vain kotona. Välillä kausia kun höryän joka suuntaan, siivoan, ulkoilen ja leikin lasten kanssa, laittaudun jopa roskia viemään. Välillä kausia siltä väliltä. Nyt menossa sellainen kausi että olen väsynyt mutta jos tietää että pääsee jonnekkin kyläilemään/näkemään ihmisiä niin olen virtaa täynnä.
Tämä alkoi kun odotin toista lasta. Lapset 3v ja 4v.
Tänään oli tarkoitus mennä ystävän luokse, olen aamun siivoillut ja välissä leikinyt lasten kanssa ja on syöty ja kahviteltu, kävin suihkussa ja laittauduin... Kunnes kaveri laittoi viestin ettei käykkään tänään ja samalla sekunnilla iski se painava väsymyksen tunne ja haluaisin vaan nukkumaan, en jaksaisi mitään enää ja pitäisi lähteä ulos lasten kanssa.
Olen yh ja tämä oli pahempaa kun isä oli kuvioissa/saman katon alla. Koska isä ei osallistunut mihinkään tässä perhe arjessa ja hoidin itse lapset sekä isän joka oli pahempi kuin lapset.
Kommentit (4)
Joskus väsymys iskee, kun on jotain kuormittavia ja liian jännittäviä juttuja paljon elämässä. Sitten pitää vetää peitto korville ja mennä lepäämään. Jo aikoja sitten olen hyväksynyt, että rytmini on erilainen ja jotkut asiat kuormittavat minua enemmän kuin muita. Ei siinä sen kummempaa. Olen järjestänyt työni ja vapaa-aikani niin, että pystyn tarvittaessa lepäämään.
Toisaalta -joistain asioista saan taas enemmän virtaa, kuin ihmiset yleensä.
Nytkin joulua olen ollut viettämässä lapsuuden kodissa. Muut ovat aamuihmisiä, minä olen iltaihminen. Jokainen lepää silloin, kun parhaaksi tuntuu. Ei siinä sen kummempaa.
Tämä aika, pimeys ja juhlinta. Minusta joulun tienoilla on hyvä nukkua paljon, levätä varastoon. Jo tammikuussa aurinko alkaa paistamaan ja elämä tuntuu kevyemmältä.
Ei kuulosta masennukselta, jos on virtaa täynnä kun tiedossa on sosiaalista toimintaa.
Ootko nä vaan tylsistynyt? Pitäiskö sun miettiä jotain säpinää arkeen? Harrastus juttuja, kiinnostuksen kohteita?