Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mielestä hän tekee tarpeeksi parisuhteen eteen, kun

Vierailija
26.12.2019 |

Käy töissä. Ongelmia ei olisi, jos minä a) lakkaisin valittamasta ja b) lakkaisin haluamasta niin paljon "kaikkea".

Siinä on kiteytettynä koko juttu. Ja tiedoksi: en kuvittele että eteeni pitää levittää punainen matto joka aamu, tai että minut pitäisi kuorruttaa timanteilla ja merkkivaatteilla ja lennättää yksityiskoneella Dubaihin (puistatus) joka joulu.

Olen ihan tavallinen nainen, joka lapsiperhearjen keskellä on hukannut itsensä ja kokee olevansa sukupuoleton möykky jossa ei ole enää mitään haluttavaa tai hyvää. Mies näyttäytyy muutoshaluttomana ja passiivisena neljäntenä lapsena, joka ei tee mitään ellei erikseen pyydä, ja silloinkin valituksen kera (onko pakko just nyt, onko pakko ikinä). Hänen mielestään kun mikään ei ole pakollista. Joku tonttu vain sitten aikanaan pesee pyykit ja menee kauppaan ostamaan roiskeläpät kaikille (ja sitten valitetaan kun ne on niin kalliita).

En jaksa enää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä siis kotiäiti? Hoitaako mies koskaan lapsia tai tekeekö kotitöitä? Onko sinulla mitään omia tuloja?

Et kainole se palstavakkari, joka asuu mökissä?

Vierailija
2/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä siis kotiäiti? Hoitaako mies koskaan lapsia tai tekeekö kotitöitä? Onko sinulla mitään omia tuloja?

Et kainole se palstavakkari, joka asuu mökissä?

En ole varsinaisesti kotiäiti. Etäopiskelen kotona ja autan säännöllisen epäsäännöllisesti veljeni yrityksessä, josta saan palkkatuloja ihan verokortin kanssa.

Emme asu mökissä, nauratti tuo kysymys :)

Mies on lasten kanssa, ja tekee jotakin kotitöitä jos häntä erikseen pyytää tai käskee. Muuten hoidan itse kaiken. Meillä ei ole tukiverkkoja, ja mies tekee joskus työmatkoja. Ymmärrän, että tämä verottaa myös hänen jaksamistaan. Mutta minusta on kestämätöntä, että kaiken muun lisäksi jos haluan piristystä arkeen tai parisuhteeseen, minun täytyy ne yksin järjestää. Ihan sama mitä ja missä, minä valmistelen, maksan ja hoidan asiat ja mies tulee mukaan, mutta saattaa marmattaa jostakin.

Jos kysyn, että mikä järki tässä on? Että mitään ei halua kanssani oma-aloitteisesti tehdä, ei mihinkään mennä, niin miksi on minun kanssani? Vastaus on arvattavissa, mutta oma epäilykseni alkaa olla, että olen edullinen kodin- ja lastenhoitaja ja that's it. "Saan" mennä ja tulla mieleni mukaan, harrastaa ja matkustaa, ja mies ei tunnu juuri kaipaavan. Ihmettelee vain, että miksi olen niin vaativa, kun joskus kaipaan vaivannäköä itseni eteen, tai huomiota.

Ja en mene hakemaan niitä muualta. En ole alunperinkään ollut mikään missi enkä sellaiseksi tule millään ilveellä muuttumaankaan. Hygienista pidän huolen, olen hyvä pukeutuja ja yritän pysyä ihmisen näköisenä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP oliko teillä henkinen yhteys miehesi kanssa ennenkuin perustitte perheen? Henkisellä yhteydellä tarkoitan hyvää keskusteluyhteyttä, tiimihenkisyyttä ja sitä että mies oli oikeasti kiinnostunut sinusta ihmisenä?

Vierailija
4/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähän ymmärrän sinua, mutta siurimmaksi osaksi en ymmärrä.

Sinulla on vapaus tehdä mitä haluat. Mitä ihmettä ihminen voi haluta muuta?

Mies tekee asioita pyydettäessä. Joo, olisi kiva, että tekisi ilman pyytämistä, mutta parempihan tuo on kuin ei mitään.

Kuulostaa, että mies kuitenkin kohtelee sinua ihan hyvin.

First world problem?

Vierailija
5/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko mieheltä läheisyyttä ja hyvää seksiä edes ja henkistä tukea ja ymmärrystä?

Vierailija
6/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
7/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko mieheltä läheisyyttä ja hyvää seksiä edes ja henkistä tukea ja ymmärrystä?

Hyvää seksiä en. Hänellä on ollut erektio-ongelmia koko suhteemme ajan. Läheisyyttä en juurikaan. Ap

Vierailija
8/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että kaipaat hieman kuria ja keppiä elämääsi. Miehen pitäisi antaa sinulle kunnolla piiskaa ja sitten n_ussia taju kankaalle. Se ainakin lievittäisi oireita.

Ja jos oma miehesi ei tuohon kykene, suosittelen käyntiä vieraissa. Sen jälkeen taas harmaa arki maistuu. Hetken. Kokemusta on.

Vierailija
10/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää varmaan huomata, että asuu, jakaa elämänsä ja on hankkinut lapsia ihmisen kanssa josta on tullut täysin vieras.

Kirjoita miehelle kirje jossa neutraalisti kerrot huolesi parisuhteenne tilasta. Sitten joko yhdessä menette pariterapiaan tai muutoin sitoudutte parantamaan yhteisvoimin suhdettanne tai mikäli mies on haluton, mietit oletko mieluummin tässä elämäntilanteessa yksin ja alat järjestellä eroa.

Kerro miehellesi täysin avoimesti mikä suhteestanne puuttuu ja mitä odotat mieheltä ja miten tunnet olosi käveleväksi kodinkoneeksi. Se toivottavasti herättelee miehen tai sitten osoittaa sinulle että mies on jo henkisesti tsekannut itsensä ulos suhteesta. Ja jos on, suosittelen tekemään samaa ja tosiaan miettimään onko järkeä jatkaa suhdetta käytännön syistä vaikka omakin panoksesi olisi jatkossa nollatasoa.

Vierailija
11/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää varmaan huomata, että asuu, jakaa elämänsä ja on hankkinut lapsia ihmisen kanssa josta on tullut täysin vieras.

Kirjoita miehelle kirje jossa neutraalisti kerrot huolesi parisuhteenne tilasta. Sitten joko yhdessä menette pariterapiaan tai muutoin sitoudutte parantamaan yhteisvoimin suhdettanne tai mikäli mies on haluton, mietit oletko mieluummin tässä elämäntilanteessa yksin ja alat järjestellä eroa.

Kerro miehellesi täysin avoimesti mikä suhteestanne puuttuu ja mitä odotat mieheltä ja miten tunnet olosi käveleväksi kodinkoneeksi. Se toivottavasti herättelee miehen tai sitten osoittaa sinulle että mies on jo henkisesti tsekannut itsensä ulos suhteesta. Ja jos on, suosittelen tekemään samaa ja tosiaan miettimään onko järkeä jatkaa suhdetta käytännön syistä vaikka omakin panoksesi olisi jatkossa nollatasoa.

Olen kertonut. Mies joko hermostuu tai on sitä mieltä että ongelmat on mun päässä. Paritepariaan ei ensin halunnut koska ei halua maksaa sellaisesta. Sitten kun kuuli, että sitä saa myös ilmaiseksi, sanoi lähtevänsä jos minä hoidan ajat ja lapsenvahdin. Ja sanoi vielä, että saan siellä sitten kuulla että ongelma on minun omani. Huoh. Ap

Vierailija
12/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut. Mies joko hermostuu tai on sitä mieltä että ongelmat on mun päässä. Paritepariaan ei ensin halunnut koska ei halua maksaa sellaisesta. Sitten kun kuuli, että sitä saa myös ilmaiseksi, sanoi lähtevänsä jos minä hoidan ajat ja lapsenvahdin. Ja sanoi vielä, että saan siellä sitten kuulla että ongelma on minun omani. Huoh. Ap

Tottakai ensin kokeilette pariterapiaa.

Vierailija
13/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjeen sijaan voit myös lähettää tekstarin. Eiks jeh?

Vierailija
14/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jotain pitäisi saada. Naisten tyytymättömyys on kuin musta aukko. Se ei täyty koskaan.

Vierailija
15/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Tekemällä K Y S. Tälle hyvin waffa suositus.

Vierailija
16/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ongelmahan onkin vain sinun. Miehellähän on muuten kaikki ihan ok, mutta ei jaksa sun vaatimuksia, mieshän tyytyisi vähempään kuin sinä. Eikä tuon totetaminen tarkoita, ettetkö aiheesta ole eri mieltä, ja mietit jo avioeroakin, ihan ymmärrettävää. Teillä ei ole mitään yhteistä, tai no on, lapset. Ja ehkä velkaa...

Vierailija
17/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän joulun paras joululahja on se ettei tarvitse kuunnella nalkutusta, urputusta tai muuta valitusta jostain triviaalista skeidasta. Kaikki rahatkin saa käyttää juuri kuinka itse haluaa. Kyllä sinkkuna pysyminen kannattaa, kuten tästäkin ketjusta taas nähtiin.

Vierailija
18/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte selvästi eri asioita elämältä. Olisi ehkä hyvä selvittää, onko näissä tavoitteissa kuitenkaan mitään yhteistä. Esimerkiksi juuri siinä pariterapiassa.

Lisäksi nämä vanhat neuvot, mihin miehessäsi ihastuit, milloin olet ollut hänen kanssaan onnellinen? Milloin hän on ollut kanssasi onnellinen? Mitä on muuttunut?

Vierailija
19/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit useampia lapsia kuitenkin? Eikö asia ilmennyt aikaisemmin?

Vierailija
20/22 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Jaa talous, lastenhoito ja kotityöt miehen kanssa. Teette yhtä paljon suhteenne eteen. Kumpikin käyttää puolisoonsa yhtä paljon aikaa, rahaa ja kosketusta. Pääsette jyvälle, kuinka paljon parisuhde oikeasti vaatii ja kumpi joutuu sen eteen lisäämään panostaan.