Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin raskaaksi ja ystävien käytös surettaa kamalasti

Vierailija
26.12.2019 |

Odotamme mieheni kanssa pitkään toivottua lasta. Raskauden aikana olen saanut yllättyä surullisesti omien ystävieni käytöksestä.

Minulla on muutama lapsuudenystävä, jotka ovat läheisimmät kaverini. Aiemmin näimme lähes viikoittain, viestittelimme koko ajan ja kävimme jopa viikonloppumatkoilla vuosittain yhdessä.

Nyt raskauden aikana nämä hyvät ystäväni eivät ole yhtäkkiä juuri lainkaan kiinnostuneita seurastani, saati voinnistani. Vastailevat nihkeästi viesteihini ja kuulumisten kyselyihini. Näkemiset rajoittuvat pikaisiin kahvitteluihin kaupungilla (aiemmin kyläilimme ja vietimme pitkiä naisteniltoja yhdessä).

He käyttäytyvät ikään kuin en olisi saanut edes haluta lapsia - kuin se olisi heiltä jotain pois. Olen tosi surullinen tästä tilanteesta, sillä olen aina ajatellut näistä ystävistäni, että olemme ystäviä vielä vanhainkodissa sukkapuikot käsissä. Olemme tunteneet ala-asteelta lähtien.

Tarkennetaan, että en kaipaa mitään jatkuvaa vauvakeskustelua, vaan voisin jutella heidän kanssaan ihan samoista jutuista kuin ennenkin. Parisuhteista, politiikasta, elämänarvoista jne.

Ymmärtäisin eriytymisen kavereista, jos olisin tosi nuori, mutta me olemme kaikki kolmikymppisiä. Mielestäni lasten saaminen on tässä iässä ihan normaalia, mutta nähtävästi sitten ei.

Kaverini arvostavat "modernin naisen elämää". He ovat pitkälle kouluttautuneita, matkustavat paljon, tekevät uraa. Parisuhteen koho-kohta on tyyliin uuden Hesarissa kehutun punaviinin maistaminen miesystävän kanssa perjantai-iltana. Sanomattakin selvää, että lapset eivät kuvioon mahdu.

Ei edellä luetelluissa asioissa ole mitään vikaa, mutta tuntuu kauhean loukkaavalta ja pinnalliselta, että minä en enää kelpaa kaveriksi, kun valitsin rivitaloelämän ja halusin lapsen.

Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suurin syntini oli lopulta se, että haluan molemmat. Rentoa viininnautiskelua ja politiikasta juttelua, töissä käymistä ja ystävien näkemistä. Sekä sen ihanan vauvakuplan. Kaikkea ei voi nähtävästi saada.

Ap

Vierailija
22/23 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muutkin asiaa ihmettelevät: naisen ei tarvitse nostaa raskauttaan jalustalle millään tavalla. Nainen on täysin oma itsensä, edelleen kiinnostunut ympäröivästä maailmasta, mutta se on se vatsa joka korostuu joillekin ihmisille yli kaiken muun. He näkevät vain raskausmahan ja sen, mitä se heille edustaa.

Itse tätä epäilin esikoista odottaessa ja asia konkretisoitui kun seurasin vierestä sisareni raskautta ja osittain saman ystäväpiirin käytöstä häntä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä suurin syntini oli lopulta se, että haluan molemmat. Rentoa viininnautiskelua ja politiikasta juttelua, töissä käymistä ja ystävien näkemistä. Sekä sen ihanan vauvakuplan. Kaikkea ei voi nähtävästi saada.

Ap

Kyllä voi: samanhenkisten äitien kanssa! Meitäkin tässä maassa on. Onnea raskaudesta ja älä anna periksi. Molemmat on helppo saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan