Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen omatoimi-ulkomaanmatka, minne kannattaisi naisena mennä yksin?

Vierailija
26.12.2019 |

Ja niinkö siis tapahtuu että varaan lennot ja majoitus olisi todennäköisesti airbnb (koska hotellissa yksin niin paljon kalliimpaa), valitsen jonkun luotettavan oloisen majoittajan, tarv. vuokraan auton ja mars matkaan? Tekisi mieli repäistä kohteeksi ihan vaikka joku Japani tai muu yhtä kaukainen, eksoottinen kohde mutta ehkä tuo ei ainakaan se ihan eka matkakohde olisi. Toisaalta joku Yhdysvallat olisi myös mielenkiintoinen, vähän jotain road trip henkeä. Tai ehkä aloitan ihan vaan jostain kaupunkikohteesta, UK voisi olla ok mutta tämä brexit voi sekoittaa asioita.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisi. Siellä majoitus Montmartre:n taiteilijakortteliin. Ei ole kallista edes. Sitten Moulin Rouge on lähellä, samoin Sacre Creu ja Pere Lachaisen hautausmaa. (Jim Morrisin, Edith Piaf ym on siellä).

Louvre. Siellä menee kevyesti päivä. Ravintoloita on miljoona. Eifel. Siellä on vaikka mitä nähtävää.

Aurinkorannoille en menisi edes pakolla. Mitä niissä on? Ei mitään..

Tästä voi aloitaa,

Se on Eiffel torni kahdellä äffällä samoin kuin taffel. Luulisi Pariisissa matkanneena tämän tietävän.

Vierailija
42/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marokko lienee paras ratkaisu sinulle.

Joo, kannattaa käydä itsenäisellä vaelluksella kaukana turistirysistä niin pääsee näkemään sitä todellista paikallista kulttuuria. Voi olla henkeäsalpaava kokemus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tainnut aika moni suomalainenkin blondi käydä dubaissa vaihtamassa vaaleaa lihaansa rahaan ja osa joutunut orjiksikin..:

https://areena.yle.fi/1-50324000

Aina kun näen dubaista "lomakuvia" joissa vaaleat naiset lilluttelevat altailla tai ottavat arskaa tms niin heti tulee mieleeni, että peppuahan siellä ollaan oltu myymässä. Suomalaisten kaupunkien hinnat ovat korkeat ja äkkiäkös tuolta joku naikkonen hakee kesälomillaan vähän voita leivänpäälle tai muuttaa mystisesti reissun jälkeen uuteen asuntoon espoossa tms

Vierailija
44/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tainnut aika moni suomalainenkin blondi käydä dubaissa vaihtamassa vaaleaa lihaansa rahaan ja osa joutunut orjiksikin..:

Aina kun näen dubaista "lomakuvia" joissa vaaleat naiset lilluttelevat altailla tai ottavat arskaa tms niin heti tulee mieleeni, että peppuahan siellä ollaan oltu myymässä. Suomalaisten kaupunkien hinnat ovat korkeat ja äkkiäkös tuolta joku naikkonen hakee kesälomillaan vähän voita leivänpäälle tai muuttaa mystisesti reissun jälkeen uuteen asuntoon espoossa tms

Miksi tuossa dokumentissa puhutaan ruotsia? Olisin halunnut katsoa mutta ei jaksa kuunnella tuota kieltä...

Vierailija
45/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Alpeille ajelemaan ja patikoimaan. 

Vierailija
46/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkunut yksin suurinpiirtein kaikissa tässä mainituissa maissa.

Tuo Skotlanti on yksi minunkin lempi paikoista. Itse en kauhean isoista kaupungeista välitä.

Skotlantiin voi mennä talvellakin, mutta kaikkiin Euroopan maihin en viitsisi mennä, koska joka paikassa on niin kylmä.

Osa kommentoijista en varmasti ole matkustanut missään.

Itävalta on myös kiva jos on auto käytettävissä.

Vierailija
47/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marokko lienee paras ratkaisu sinulle.

Joo, kannattaa käydä itsenäisellä vaelluksella kaukana turistirysistä niin pääsee näkemään sitä todellista paikallista kulttuuria. Voi olla henkeäsalpaava kokemus!

Yksikin surma on huono, mutta jos ajatellaan kuinka paljon patikointia siellä on , niin aika vähän kuitenkin tapahtuu. Ja tapahtuu Suomessakin turistien murhia. Esim. Saksalaisnuoret ruotsinlaivalla. Mutta täällä on kyllä.enemmän tapana hakata sitä perhettä.

Vierailija
48/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallorca on turvallinen kohde. Siellä on paljon kauniit, pieniä kyliä ja kaupunkeja ja tiet ovat hyvässä kunnossa. Ruoka on hyvää ja ihmiset ystävällisiä. Kevät on hyvää aikaa mennä sinne, ennen kuin on liian kuuma ja paljon turisteja.

Vierailija
49/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen liikkunut yksin suurinpiirtein kaikissa tässä mainituissa maissa.

Tuo Skotlanti on yksi minunkin lempi paikoista. Itse en kauhean isoista kaupungeista välitä.

Skotlantiin voi mennä talvellakin, mutta kaikkiin Euroopan maihin en viitsisi mennä, koska joka paikassa on niin kylmä.

Osa kommentoijista en varmasti ole matkustanut missään.

Itävalta on myös kiva jos on auto käytettävissä.

Skotlannissa ei siis ole kylmä?

Esim Roomassa helmikuussa oli juuri sopivaa, päivällä 18 astetta. Eikä missään Euroopan maassa sen kylmempää oöe kuin täällä.

Vierailija
50/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkusta Kajaaniin siellä ei ihminen useinkaan vieraile. Jännittävä kohde.

Kajaanissa tapaat mielenkiintoista sisäsiittoisuusuuden muokkaamaa väkeä.

Vierailija
51/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon reissannut yksin naisena seuraavissa maissa:

Pohjoismaat

Hollanti

Saksa

Tsekki (useita viikkoja)

Puola

Slovakia

Unkari

Itävalta

Kroatia

Slovenia

Italia (yli 2kk)

Espanja

Ranska

Belgia

Iso-Britannia

USA (3 kk)

Kanada

Tonga

Samoa

Uusi-Seelanti (1 vuosi)

Australia (6 kk)

Indonesia

Singapore

Kiina

Hong Kong

Intia

Ei ole koskaan ollut suurempia ongelmia. Joskus hotellivaraus tms ei ollutkaan menntt perille mutta oikeita vaaratilanteita ei ole ollut. Rohkeasti maailmalle! Suosikkini on Oseanian alue, mikään tässä maailmassa ei voi sitä voittaa :).

Vierailija
52/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuubassakin on noita ihania tummia muskelimiehiä <3 joille kelpaa keski ikäiset suominaiset.

Vierailija
53/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka yksinmatka naisena oli Tallinnaan, toinen Roomaan ja kolmas Islantiin. Mitään ongelmia ei ole ollut. Autoa en tosin vuokrannut mutta kait ne samanlaisia ovat Suomen rajojen ulkopuolellakin. 

Vierailija
54/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, miksi se on oleellista, että olet nainen? Jos vaikka Hong Kong tai Buenos Aires ovat käymisen arvoisia kohteita (kuten todellakin ovat), niin kai se sama pätee sukupuolesta riippumatta.

Kyllä tänne Britanniaan voi tulla siitä $"@&*!^£:n Brexshitistä huolimattakin, eikä EU-kansalaisten maahantulo noin turistireissulle ole edes juurikaan muuttumassa, ainakaan ihan lähitulevaisuudessa. Suosittelen vaikka Edinburghia, todella kiva kaupunki kaikin puolin, kuten Skotlanti yleensäkin (sanon näin, vaikka itse asunkin Englannissa).

Hieman vaikea muuten paljon suositella, kun et kerro yhtään mikä sinua kiinnostaa, mikä on budjetti, mihin aikaan vuodesta aiot lähteä, jne.

Auton vuokraaminen ei ole tarpeellista, ellet sitten aio todellakin jotain road trippiä. Kaupunkikohteessa autosta ei ole kuin haittaa. Ja eri maissa on säännöt ja ajokulttuuri usein jotain muuta kuin Suomessa, joten ajaminen voi olla vaikeaa ja/tai stressaavaa.

No lähinnä siis sitä että mikä olisi turvallinen kohde naiselle matkustaa yksin. Siksi sen mainitsin aloituksessa. Kun haluaisin lomalla tehdä muutakin kuin makoilla uima-altaalla hotellialueella. Tuo Skotlanti on kiinnostanut myös. Ihan kaikki kiinnostaa, budjetti ja ajankohta elävät sitten sen mukaan kun löytyy vakavasti otettavia kohteita. Ei tämä ole välttämättä nyt ensi vuoden suunnitelma vielä.

Miksi näin vakavasti asiaa mietit. "OIkea kohde", ei vielä ensi vuonna?

Budjetti elää? Siis sinulla ei ole rahaa.

Mksei mahdollisimman pian, pienempiä matkoja, sonuahan kiinnostaa m8ni kohde.

Itse olen tänä vuonna tehnyt yhden matkan Karibialle, 4 Euroopan kaupunkilomaa ja vielä yksi rantal8ma huomenna. Seuraavakin matka varattu, viikonloppu helmikuussa Dublinissa.

Ei ole mitään "oikeaa", on paljon kiinnostavia kohteita.

Vierailija
55/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuone yhdelle EI ole kallis, kun käytät booking tai vastaavia. "Tyhjän vuoteen lisiä" perivät vain matkatoimistot.

Vierailija
56/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, miksi se on oleellista, että olet nainen? Jos vaikka Hong Kong tai Buenos Aires ovat käymisen arvoisia kohteita (kuten todellakin ovat), niin kai se sama pätee sukupuolesta riippumatta.

Kyllä tänne Britanniaan voi tulla siitä $"@&*!^£:n Brexshitistä huolimattakin, eikä EU-kansalaisten maahantulo noin turistireissulle ole edes juurikaan muuttumassa, ainakaan ihan lähitulevaisuudessa. Suosittelen vaikka Edinburghia, todella kiva kaupunki kaikin puolin, kuten Skotlanti yleensäkin (sanon näin, vaikka itse asunkin Englannissa).

Hieman vaikea muuten paljon suositella, kun et kerro yhtään mikä sinua kiinnostaa, mikä on budjetti, mihin aikaan vuodesta aiot lähteä, jne.

Auton vuokraaminen ei ole tarpeellista, ellet sitten aio todellakin jotain road trippiä. Kaupunkikohteessa autosta ei ole kuin haittaa. Ja eri maissa on säännöt ja ajokulttuuri usein jotain muuta kuin Suomessa, joten ajaminen voi olla vaikeaa ja/tai stressaavaa.

No lähinnä siis sitä että mikä olisi turvallinen kohde naiselle matkustaa yksin. Siksi sen mainitsin aloituksessa. Kun haluaisin lomalla tehdä muutakin kuin makoilla uima-altaalla hotellialueella. Tuo Skotlanti on kiinnostanut myös. Ihan kaikki kiinnostaa, budjetti ja ajankohta elävät sitten sen mukaan kun löytyy vakavasti otettavia kohteita. Ei tämä ole välttämättä nyt ensi vuoden suunnitelma vielä.

Itse olen tänä vuonna tehnyt yhden matkan Karibialle, 4 Euroopan kaupunkilomaa ja vielä yksi rantal8ma huomenna. Seuraavakin matka varattu, viikonloppu helmikuussa Dublinissa.

Täysin vääränlainen tulkinta. Budjetti elää siksi että se voi olla vaikka 2000-5000 euroa, riippuen ihan täysin kohteesta. Tällä hetkellä on vielä muuttuvia tekijöitä jonka vuoksi en heti pääse matkaan (esim. avioero, työkuviot jne - mikä vaan) mutta tulevaisuudessa matkailu onnistuu aina loma-aikoina ja niitä on työn puolesta kesä-, syys-, talvi- ja kevätloma eli ihan sama mihin vuodenaikaan matkustaa, toiveissa on että jokaisena lomana.

Vierailija
57/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiasta aloittaisin. Sieltä löytyy kaikkea. Kaunista luontoa, taidetta, historiaa, suurkaupunkeja ja idyllisiä pikkukyliä. Jos ajaa maan läpi pohjoisesta etelään ja vielä vaikka Sisiliaan, on kuin tulisi toiseen maahan.

Sveitsissä on kyllä myös aivan upeaa, mutta se on kallis maa ja itse en korkeanpaikankammoisena lähtisi vuoristoon itse ajamaan. Tosin vuoria pääsee ihastelemaan julkisillakin.

Vierailija
58/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiasta aloittaisin. Sieltä löytyy kaikkea. Kaunista luontoa, taidetta, historiaa, suurkaupunkeja ja idyllisiä pikkukyliä. Jos ajaa maan läpi pohjoisesta etelään ja vielä vaikka Sisiliaan, on kuin tulisi toiseen maahan.

Sveitsissä on kyllä myös aivan upeaa, mutta se on kallis maa ja itse en korkeanpaikankammoisena lähtisi vuoristoon itse ajamaan. Tosin vuoria pääsee ihastelemaan julkisillakin.

Sen vielä lisään, että auto ei ole Italiassa ja Sveitsissä pakollinen, itse olen kiertänyt molempia junalla aika kattavasti. Tietysti autolla on vapaa aikatauluista ja muutenkin.

Vierailija
59/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinne lähdetään jopa tyttöjoukolla jossa paremmin turvassa ja kaverit toimivat vuoron perään ikään kuin sutenööreinä. Suomessa sitten ollaan taas niin hurskasta, pihtaria ja kilttiä naapurintyttöä. Tiedä häntä tuollainen kuva minulla näistä reissaavista naisistamme maailmalla on kunnes toisin todistetaan.

Vierailija
60/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin vääränlainen tulkinta. Budjetti elää siksi että se voi olla vaikka 2000-5000 euroa, riippuen ihan täysin kohteesta. Tällä hetkellä on vielä muuttuvia tekijöitä jonka vuoksi en heti pääse matkaan (esim. avioero, työkuviot jne - mikä vaan) mutta tulevaisuudessa matkailu onnistuu aina loma-aikoina ja niitä on työn puolesta kesä-, syys-, talvi- ja kevätloma eli ihan sama mihin vuodenaikaan matkustaa, toiveissa on että jokaisena lomana.

Mutta minä vuonna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän