Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen omatoimi-ulkomaanmatka, minne kannattaisi naisena mennä yksin?

Vierailija
26.12.2019 |

Ja niinkö siis tapahtuu että varaan lennot ja majoitus olisi todennäköisesti airbnb (koska hotellissa yksin niin paljon kalliimpaa), valitsen jonkun luotettavan oloisen majoittajan, tarv. vuokraan auton ja mars matkaan? Tekisi mieli repäistä kohteeksi ihan vaikka joku Japani tai muu yhtä kaukainen, eksoottinen kohde mutta ehkä tuo ei ainakaan se ihan eka matkakohde olisi. Toisaalta joku Yhdysvallat olisi myös mielenkiintoinen, vähän jotain road trip henkeä. Tai ehkä aloitan ihan vaan jostain kaupunkikohteesta, UK voisi olla ok mutta tämä brexit voi sekoittaa asioita.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaa parempaa ei naiselle ole.

Vierailija
22/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japani ei välttämättä ole mikään vaikea kohde ollenkaan. Tosin autoa ei kannata vuokrata jos suurkaupungissa oleskelee. Maaseudulla ajaminen onnistuu vaikka liikenne on vasemmanpuoleinen.

Tokiossa on paljon nähtävää ja koettavaa ja on turvallinen paikka suurkaupungiksi. Julkinen liikenne toimii sekunnin tarkkudella ja liput on halpoja (paitsi ihan nopeimmat luotijunat). Hotellihuoneen löytää edullisestikin, tosin ensi kesän olympialaisten aikaan ei kannata mennä.

Englannillakin pärjää.

Löysin jonkun ihanan airbnb-majoituskohteen kerran maaseudulta kun huvikseni niitä selailin, siksi tämä Japani tuli mieleen. Mutta en ole tosiaan tutkinut miten sinne pääsisi paikan päällekään. Sinänsä auton vuokraaminen ei olisi mikään kynnyskysymys.

Me on autoiltu Japanissa maaseudulla. Liikenne on kohteliasta, siellä pärjää vaikka vasemmanpuoleinen liikenne onkin. Tankkaaminen vähän aiheutti päänvaivaa, kaikki japaniksi. Japaniin vaaditaan kansainvälinen ajokortti ja se eri malli, minkä monet muut vaatii. Mutta Autoliitto tietää ja myöntää, maksaa pari kymppiä ja tulee viikossa. Kannattaa mennä junalla sinne lähimmälle paikkakunnalle ja vuokrata auto sieltä. Auto on siitä kiva, että pääsee näkemään ihania luontokohteita minne muuten ei pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlanti. Saat yhdistettyä samaan pakettiin sekä kaupunkilomailua Dublinissa että roadtrippailua maaseudulla. Ihmiset ovat mukavia ja englannilla tulee toimeen. Lentomatka sinne ei sekään kestä ikuisuuksia.

Tämä on kohdelistalla ehdottomasti ja haluaisin olla siellä jopa viikkoja joten ihan ensimmäiseksi en välttämättä tätä vielä ajatellut.

Miksi viikkoja?

Viikonloppumatka Dubliniin on helppo!

Itse olen myös kiertänyt saaren junalla. Helppoa sekin.

Siellä olisi niin paljon kohteita joita haluaisin nähdä että ei viikonloppu riitä. Siksi tämä olisi sellainen koko kesäloman kohde vaikkapa. Tuo juna voisi ollakin mielenkiintoinen matkustusmuoto.

Vierailija
24/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambia

Vierailija
25/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa Euroopan kaupunki. Joku 5 yötä on sopiva. Lissabon, Rooma, Nizza, Amsterdam, Berliini, Krakova.

Ja hotelli tai hostelli on hyvä majoitusvaihtoehto. Itse haen ensin lentoja, katson useita kohteita ja vasta sitten päätän mihin menen. Hotel.com tai booking katson hotellin.

Seuraava matka on Dubliniin, 3 yötä, lennot maksoi vain 200€.

En menisi yksin mihinkään USA roadtripille. Mutta esim New Yorkiin kyllä.

Vierailija
26/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inter rail voisi olla hauska yksin.

Vierailija
27/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa Euroopan kaupunki. Joku 5 yötä on sopiva. Lissabon, Rooma, Nizza, Amsterdam, Berliini, Krakova.

Ja hotelli tai hostelli on hyvä majoitusvaihtoehto. Itse haen ensin lentoja, katson useita kohteita ja vasta sitten päätän mihin menen. Hotel.com tai booking katson hotellin.

Seuraava matka on Dubliniin, 3 yötä, lennot maksoi vain 200€.

En menisi yksin mihinkään USA roadtripille. Mutta esim New Yorkiin kyllä.

Enemmän tykkäisin kyllä sellaisista maalaiskohteista ja rauhallisista kylistä kuin Lissabon tai Rooma. Siksi tuo auto + airbnb on melkein pakollinen.

Vierailija
28/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erinäisistä syistä ollut monesti niin pitkillä työmatkoilla Saksassa, että on ollut vapaa-aikaakin. Etenkin läntisessä ja eteläisessä Saksassa on monia kivoja pikkukaupunkeja, joissa on paljon nähtävää muutamaksi päiväksi, kiva meininki ruokaravintoloissa ja kahviloissa, suomalaisittain miellyttävä ilmasto (ei liian kylmä eikä liian kuuma) ja usein vielä pari muuta samanlaista pikkukaupunkia puolen tunnin matkan päässä. Helppo liikenne, kivoja kävelyreittejä jne. Tämmöistä suosittelisin.

Saksa on helpompi maa kuin Ranska mennä yksinään. Mut Ranskakin on ihan ok, jos et mene Pariisiin, vaan johonkin maaseudulle tai vähemmän vihamieliseen kaupunkiin. Saksssa voi kyllä mennä Berliiniinkin, muta ne muut paikat on usein mielenkiintosempia.

Vierailija
29/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambia tai Senegal

Vierailija
30/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haparanda

Vierailija
31/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabimaat ja Afrikan maat on tosi hyviä.

Vierailija
32/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlanti. Saat yhdistettyä samaan pakettiin sekä kaupunkilomailua Dublinissa että roadtrippailua maaseudulla. Ihmiset ovat mukavia ja englannilla tulee toimeen. Lentomatka sinne ei sekään kestä ikuisuuksia.

Irlanti oli yksi karmeimmista paikoista autoilla. Vasemman puoleinen liikenne vaatii totuttelemista ja ihmiset ajaa todella kovaa. Pienillä kapeilla valtateillä nopeusrajoitus 95 km/h ja sitä todella ajetaan. Mutkan takaa satasta vastaan tuleva bussi on kapealla tiellä aiheutti lähes sydänkohtauksen. Autoa ei vuokraamoista vuokrata alle 25 vuotiaalle.

Olen kyllä reilusti yli 25 :D

Yli 25 ja ei liikkunut maailmalla yksin.

Matkusta laitokseen.

Vierailija
33/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen egyptiä.

Paikalliset todella ystäviä ja suhtautuvat länsimaalaiseen naiseen todella kunnioittavasti.

Vierailija
34/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlanti oli yksi karmeimmista paikoista autoilla. Vasemman puoleinen liikenne vaatii totuttelemista ja ihmiset ajaa todella kovaa. Pienillä kapeilla valtateillä nopeusrajoitus 95 km/h ja sitä todella ajetaan. Mutkan takaa satasta vastaan tuleva bussi on kapealla tiellä aiheutti lähes sydänkohtauksen. Autoa ei vuokraamoista vuokrata alle 25 vuotiaalle.

Matkusta laitokseen.

Ja tuossa on ihmeellistä mikä?

Itse olin 13v kun ekan kerran olin junassa. Heti perään 25 vuotiaana eka kerta lentokoneessa ja heti kärkeen Teneriffalle. Toki Tukholmassa ja Tallinnassa käyty näitä ennen, mutta niitä en laske ”ulkomaiksi”..

Vierailija
35/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi. Siellä majoitus Montmartre:n taiteilijakortteliin. Ei ole kallista edes. Sitten Moulin Rouge on lähellä, samoin Sacre Creu ja Pere Lachaisen hautausmaa. (Jim Morrisin, Edith Piaf ym on siellä).

Louvre. Siellä menee kevyesti päivä. Ravintoloita on miljoona. Eifel. Siellä on vaikka mitä nähtävää.

Aurinkorannoille en menisi edes pakolla. Mitä niissä on? Ei mitään..

Tästä voi aloitaa,

Vierailija
36/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia.

Vierailija
37/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkusta laitokseen.

Itse asiassa olen tuolloin otollisena aikana ASUNUT ulkomailla joten silloin tuli matkustettua sukuloimaan Suomeen pääosin.

Vierailija
38/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mikä tahansa Euroopan maa paitsi Turkki ja Venäjä. Itse eniten tykännyt Irlannista, Skotlannista, Unkarista ja Portugalista. Ranska, Saksa ja Espanja ovat myös ok.

Esim. Booking.comista saa usein halpoja huoneita. Varsinkin Irlannin ja Skotlannin suunnalla B&B:t ovat usein ihania.

Vierailija
39/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkki olisi hyvä paikka. Liftaa tai pyöräile maan läpi niin saat kokea sitä aitoa paikallista kulttuuria.

Olen tehnyt ja voin kertoa , että kohtelu oli ihan kunnioittavaa. Yksin ja noin 27v. Mutta ehkä sekin maa on muuttunut, kun joka paikassa ihmiset vihaa kaikkea nykyään.

Ohis.

Vierailija
40/77 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti, Australia, Portugali

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi