Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömän työkykyarviossa olleet, mitä se sisältää

Vierailija
26.12.2019 |

Onko työkykyarvioon mentävä, vaikka krooninen sairaus pahassa jamassa tai kuumeinen flunssa sattuu samaan aikaan?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työtön ja työttömyysaikana sairastuneena on joutunut pitkäaikaistyöttömyyteensä, koska sairaseläkkeellekään ei vakuutusyhtiö ole päästänyt, ja sitten te-toimisto kaupungin sosiaalipalvelutyöntekijän kanssa passittavat työttömän tuonkaltaiseen työkykyarvioon, niin tehdäänkös siellä sitten testejä, jossa testataan esimerkkityöttömän; irtisanotun aikoinaan firman loppuessa, jossa työtön oli töissä alansa hommissa 30 vuotta yhteensä, työskentelykunto, ja miten se toteutetaan käytännössä niin, että saisi tolkun entiseen työhön kykenemisestään?    Leikkiikö sairaanhoitsu entisen duunipaikan nyt raihnaantuneen pomoa vai mitenkäs-tyylillä? Vai laitetaanko siellä arviossa sorvaushommiin tms.? Ja että jaksooko kipeä työtön nousta kolmantena aamuna vielä testipäivän viettoonsa?

terveisin: " Se on kyykistys karsean kauhea syvä sellainen"

Vierailija
42/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvykkyysarviopaikassa eräs työtön löysi toisen työttömän seurustelukumppanikseen. Ei vaan ottanut enää eteen:D, niin kaatui kasaan koko seurustelusuhe.  Korvauksethan siinä olis tuplaantunut, mut kun ei.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli avioero, kun työtön ja riutunut vaimo joutui menemään tollaiseen sisäoppilaitosmaiseen työkykyarvioon viikoksi. Löysi sieltä rikkaan sotavetaraanilesken samasta ruokalasta.

Vierailija
44/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, riippuuko arvion sisältö sairauden laadusta, mutta:

Itse sairastan keskivaikeaa masennusta, joka on kestänyt n. 20 vuotta. Työkykyarviossa testattiin kognitiivisia kykyjä siten, että piti laittaa 9 palikkaa järjestykseen niin, että ne muodostavat mallin mukaisen kuvion. Testaaja luetteli myös 20 tavallista sanaa esim. verho, kana, jne. Sitten piti muistaa niin monta kuin kykeni. Sanat lueteltiin uudestaan, jos ei heti muistanut kaikkia. Testaaja luki kertomuksen miehestä, joka iltauutisten säätiedotuksen jälkeen lähti kalaan. Sitten piti omin sanoin kertoa sama juttu.

Tein parhaani ja sainkin hyvät tulokset. No, olen aina ollut älykäs. Tehtävät olivat helppoja. Lopputulos oli sitten se, että olen työkykyinen, vaikka en ole. Aamusta iltaan ajattelen lähinnä kokemiani vääryyksiä ja olen henkisesti aivan loppu. Lääkärini kirjoittaa minulle aina 300 päivää saikkua ja sitten olen vuoden työkkärissä. 4 hylättyä kuntoutustukihakemusta takana. Työkykyä arvioidaan tarkoitushakuisesti paremmaksi kuin se todellisuudesta on.

Et sitten saanut suutasi auki ja kertonut todellista tilannettasi siinä palikoita kasatessa. Tuoko on älykkyyttä?

Ei ristus.

Työkykyarviossa on monta osaa ja se tehtiin Terveystalolla työkkärin tilauksesta ja maksamana. Ei testaaja ole lääkäri eikä aikaa ole varattu mihinkään muuhun kuin testiin. Ei siellä keskustella sairaudesta yleensä eikä oireista. Sitä varten käyn psykiatrilla ja mt-sairaanhoitajan vastaanotolla julkisella puolella. Psykiatrian erikoislääkäri on kyllä lausunut minut kuntoutustuelle, mutta ei vakuutusyhtiö ole hakemustani hyväksynyt. Sinä et selvästikään tiedä, miten nämä asiat hoituvat yhteiskunnassamme. Ristus, ole tyytyväinen!

Vierailija
45/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin valtioon kannattaisi muuttaa, koska eihän tälläiseen valtioon viitsi jäädä verojaan maksamaan edes eläköityään työuransa jälkeenkään?

Filippiinit, Thaimaa, Malesia.

Lämmintä ja elinkustannukset murto-osa suomesta. Terveydenhuolto kymmenen kertaa laadukkaampaa.

Vierailija
46/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli avioero, kun työtön ja riutunut vaimo joutui menemään tollaiseen sisäoppilaitosmaiseen työkykyarvioon viikoksi. Löysi sieltä rikkaan sotavetaraanilesken samasta ruokalasta.

Jatkaen vieläpä, että ukko oli kaiken lisäksi suuren, vanhan ja arvokkaan kartanon omistaja sekä satojen hehtaarien tilukset ympärillään.  Kuulin, jotta on ex.vaimokin parantunut kummasti, kun ei ole enää rahapulaa kuten ennen oli mun kanssani. Ainahan tuo vikisi, että kun ei oo rahhaa, ei oo rahhaa, että voisi tilata lääkäriajankin yksityiseltä suoriltaan.

terveisin: Jätetty eläkeläismies 45 vuotta työelämävuosia kerryttäneenä

Vierailija
47/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-keskuksen ja kaupungin sosiaaliohjaajan käskystä tuli kerran puoliksi sokeutunut äijä työkykyarvioon hoivapalvelukeskukseen,  ja äijältä oli lisäksi  toinen jalka  amputoitu, mutta vakuutuslaitokset ja kela viime kädessä ei ollut päästänyt tätäkään henkilöä sairaseläkkeelle. 

Oli hieman vaikea testattava henkilö työkykyarviotestejä edes suorittamaan.

Vierailija
48/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkykyarviointia ei todellakaan kannata jännittää.

Mukavaa kun tsekataan terveysasiat.

Et nyt käsitä näköjään, työtön, jolla on jo tsekattu työkykynsä, eihän nyt hyvänen aika sentään työtön muutoin olisi saanut b-lausunnolla työkyvyttömyyseläkettäkään haettua, jos häntä ei olisi lääkäri, joka sentään on tavannut potilaansa monesti; ja työkykynsä menettäneeksi aika päiviä sitten kroonisin diagnoosein.

Mitähän mukavaa näet tollaisessa työkykyarviointileirityksessä - ihmettelenpä vaan?  Kaupungin sossuohjaajat lähettävät näille veronmaksajille kalliiksi tuleville kykyarviointileireireille kymmeniä ns. sakkotyöttömiä eli pitkään työttöminä olleita sairaita ryhmissä  ja jopa toiseen kaupunkiin johonkin hoivakotipalvelutaloihin sairaanhoitsujen syyniin ja testeihin viikoksi!

Vierailija
49/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ainakin päästyy pierut ja saattapihan siinä ripulipaskatkin tulla tupsahtaa ruokajonossa työkykyarviossa.

Vierailija
50/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa ainakin päästyy pierut ja saattapihan siinä ripulipaskatkin tulla tupsahtaa ruokajonossa työkykyarviossa.

:D HEH; viimoistaan "kyykkyyn ylös"-fysioterapeutin tekemässä liikuntatestissä:D ja pikkasenhan tuo jo falskaa tässä iässä pissakin pikkareihin yli viiskymppisenä.

Vierailija
51/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt jo hiki ajatellessani jo tuota piinaviikkoa;huhhuhhuhhhuuu

Pääseekö sieltä hoivakodilta kaupungille baariin iltaisin kaljoille?

Sen verran tuota juopon vikkaa:D

Vierailija
52/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuseerattu ja kolosnoskopioidun paksun suoleni vuoksi peräsuoleni sulkijalihas falskaa; saakohan sieltä perseaukon sulkijalihaksen kiristysleikkaukseen lähetteen - työkyvykkyysarviossa ollessaan?

Vierailija
53/54 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP.

Vierailija
54/54 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi