Oletteko koskaan käyneet ulkomailla muuten kuin valmispakettimatkalla?
Kommentit (35)
omatoimimatkan ja valmismatkan välillä. Valitsen sen mukaan kumpi halvempi. Valmismatkojahn Suomesta myydään ihan Tyynenmeren saaria myöten. Nytkin pääsisiin Cook-saarille valmismatkalla mutta menen ihan omatoimisesti kun tulee halvemmaksi.
Esim. tuossakin joku yleisti että valmismatkalla voi lomailla vain perinteisessä turistikohteessa kuten joku Kreikan saari yms. Oman kokemuksen saa kertoa muttei tarvitse muita haukkua.
Vierailija:
Tämä ketju on aloitettu kysymyksestä, onko kukaan käynyt ulkomailla omatoimisesti ja kuinka joku uskaltaa lähteä matkalle omin päin.Sitten vastaajat, jotka kertovat kokemuksistaan, ovat säälittäviä ja kehuvat vain sillä, että osaavat varata matkansa internetistä. Jos alkuperäisenä kysymyksenä olisi ollut, kumpi matkustustapa on parempi, tai kuvittelevatko omatoimimatkalaiset olevansa pakettimatkaajia parempia, ymmärtäisin tähän tulleet vastaukset. Mutta tässä tapauksessa en voi kuin pahoittaa mieleni siitä, että ylipäänsä osallistuin tähän keskusteluun.
Molemmissa matkustustavoissa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Lasten kanssa valmismatkat ainakin viikon matkalla saattavat olla parempia, ainakin heti tietää missä majoittuu, ja on saanut sellaisen majoituksen minkä haluaa. Jos on pidempään lomalla, omatoiminen matkailukin on helpompaa.
Seuramatkankin hotellia voi käyttää kääntymispaikkana, näin olen tehnyt harrastaessani saarihyppelyä Kreikassa, halvin tapa päästä kohteeseen ja välillä pääsee vaikka siihen omaankin hotelliin.
Olen myös mennyt omatoimisesti mm. Meksikoon ja ostanut sieltä seuramatkan Cancuniin, hauska reissu sekin, ja oli halvin tapa nähdä sitä aluetta.
Omatoimisesti olen käynyt useilla kaukomatkoilla, olen autoillut Euroopassa, seuramatkojakin on takana jo varmaan parikymmentä, ehkä vähän vähemmän on takana noita omatoimimatkoja.
Kielitaito on varmaan oikeasti suurin kysymys, samoin se, kuinka paljon on joustovaraa matkustaessa, omatoimisesti, kun menee, suunnitelmien pitää joustaa.
Tuska alkoi koneessa kun alettiin pyytämään rahaa juomasta =OOO
Ja en sitten viitsi puhuakkaan turistin marisemisesta niskan takana JATKUVASTI JATKUVASTI JATKUVASTI JATKUVASTI JATKUVASTI...........
Että mitäs kummaa siinä nyt ojn senkun ostaa lennot ja menee kentälle silloin kun pitää ja sitten hurauttaa johonkin mukavaan pikku hotelliin joka sopii omaan makuun ja sitten matkailee IHAN NIINKUIN TYKKÄÄ.......
Ilman turistien JATKUVAA marmatusta niskan takana.........
mitenkään eronnut pakettimatkasta. Mutta jos jollekin TUOTTAA TUSKAA se, että juomasta pyydetään rahaa niin kannattaako matkailla ollenkaan??? Ajattele jos menet vaikkapa omatoimimatkalle ja lennät Ryanairilla, niin siellä ei ole mitään ateriaa ilmaiseksi? Ajattele, varmaan pyörryt siinä vaiheessa.
Vierailija:
Tuska alkoi koneessa kun alettiin pyytämään rahaa juomasta =OOO
Ja en sitten viitsi puhuakkaan turistin marisemisesta niskan takana JATKUVASTI JATKUVASTI JATKUVASTI JATKUVASTI JATKUVASTI...........
Että mitäs kummaa siinä nyt ojn senkun ostaa lennot ja menee kentälle silloin kun pitää ja sitten hurauttaa johonkin mukavaan pikku hotelliin joka sopii omaan makuun ja sitten matkailee IHAN NIINKUIN TYKKÄÄ.......
Ilman turistien JATKUVAA marmatusta niskan takana.........
Ei ole vielä tullut tarvetta eikä aikaa sellaiseen. Mutta varmasti sekin olisi joskus kiva kokea. En silti pidä itseäni minään omatoimimatkaajanakaan, sillä olen matkustellut ulkomaille vain eri syiden vuoksi, en koskaan matkaillakseni. Eli olen mennyt joko töihin, opiskelemaan tai tutuille kyläilemään. Silloin siinä ei ole myöskään mitään osaamista, koska matkakohde on selvillä ja tarvii ainoastaan päästä kotoa perille.
Olen asunutkin lukion jälkeen ulkomailla..
Matkustakoon kukin aivan niinkuin haluaa, mutta miksi teidän tarvitsee olla noin kovin ilkeitä, hyökkääviä ja karkeita kommenteissanne?
Muistakaa tämä omatoimimatkalaiset ettette vahingossa eksy vaan sinne.
Vaatii kyllä paljon vaivaa ja järjestelyä, mutta aina on onnistuneet reissut. Ei niissä ole mitään uskaltamista. Lähtee vain ja pitää järjen päässään.
hieman kärjistetysti sanottuna: valmismatkoja käyttävät on kielitaidottomia juntteja ja omatoimisesti matkaavat ovat kielitaitoisia kosmopoliitteja =)
Olen matkannut sekä että. Teini-iässä matkailin jonkin verran valmismatkoilla etelään, kaupunkilomille taas omatoimisesti (asui paljon kavereita ulkomailla). Olen asunut useampaan otteeseen ulkomailla ja aina perheenperustamiseen asti olen matkaillut ainoastaan omatoimisesti (siis niiden teinivuosien jälkeen)
Nyt lasten kanssa matkailen pääsääntöisesti valmismatkoilla. Ja syynä siihen se, että se on helpompaa: matkustan lasten kanssa yksin ja siksi arvostan tiettyjä palveluita (lentokenttäkuljetus jne) paljon. Omatoimisesti matkaan lasten kanssa ainoastaan muutamiin keski-Euroopan kaupunkeihin, joissa asuu ystäviä.
Maksan mielelläni tällä hetkellä vaikka hieman lisää siitä, että saan yhdellä puhelinsoitolla varattua koko matkan. Käytän aina 4 tai 5 tähden hotelleja ja omien laskelmieni mukaan valmismatka tulee jopa halvemmaksi, varsinkin tasokkaampien hotellien ollessa kyseessä.
Useammin valmismatkoilla ihan sen vuoksi, että on edullisempaa ja kun on vain vähän lomaa niin varsinkin parin viikon matkalla omatoimimatka tulee kalliiiksi (kun lento voi maksaa saman verran kuin lento+hotelli valmismatkalla).
useamman kerran. Vakuutukset kannattaa omatoimimatkoilla olla todellakin kunnossa ja vähän pitää tietää, mihin ei kannatta nokkaansa työntää :) Mutta muuten on ollut superkivaa! Suosittelen, rohkeesti vaan!!!
Tosin vain lentojen takia. Määränpäässä ilmoitin hotelliin, etten ole tulossa ja menin paikallisten ihmisten luo majoittumaan, enkä muutenkaan osallistunut mihinkään pakettimatkan toimintoihin lentoja lukuunottamatta.
Yleensä järkkäilen itse kaikki lennot ja majoitukset ja muut vastaavat.
Tämä ketju on aloitettu kysymyksestä, onko kukaan käynyt ulkomailla omatoimisesti ja kuinka joku uskaltaa lähteä matkalle omin päin.
Sitten vastaajat, jotka kertovat kokemuksistaan, ovat säälittäviä ja kehuvat vain sillä, että osaavat varata matkansa internetistä. Jos alkuperäisenä kysymyksenä olisi ollut, kumpi matkustustapa on parempi, tai kuvittelevatko omatoimimatkalaiset olevansa pakettimatkaajia parempia, ymmärtäisin tähän tulleet vastaukset. Mutta tässä tapauksessa en voi kuin pahoittaa mieleni siitä, että ylipäänsä osallistuin tähän keskusteluun.