2kk tytölle helpot kestot
 Tähän asti käytössä ollut harsot ja villahousut + lisäimuja. Alkaa kyllästyttämään tuo harsojen pesu/kuivattaminen, vaikka helppoja ja nopeita sinänsä ovat, mutta vievät vaan pirusti tilaa pyykkinarulla, kun muutakin pyykkiä tulee hirmuinen määrä.
 Kaipaisin nyt jotain vaippoja, joista vähemmän vaivaa! Mielessä oli jotain AIO -tyyppistä, mutta kuivuvat ilmeisesti hitaammin? Käytössä ollut myös parit Fuzzit, tykkään kun ovat niin kevyet ja istuvat.
 Mitä suosittelisitte?
Kommentit (7)
kun olisi vaan mahdollisimman vähän pyykättävää. noista fuzzeista olen tykänny siks, kun kuivuvat nopsaan, ja ovat ihanan kevyet ja istuvat, mutta se pyykin määrä ei vähene. AIO:t olisi siksi kivat, mutta kuivatus lienee hidasta?
 ...ainakin kuulemma popolinin Easy fix aio kuivuu noin 8h. Kavereilta oon kuullu et joissain menee vuorokausi. 8h kuulostaa musta kohtuulliselta, niitä ajattelin ite kokeilla. Me and mamasta ainakin muistaakseni löytyy toi vaippa.
 Br1t
niin meillä oli Kushies A-I-O ja niitten kuivuminen kesti lähes 24 tuntia... kesällä tietty kuivuu nopeammin. tosin jos niitä on monta niin eihän vähän pitempi kuivumisaikakaan haittaa...
Meillä niitä on päiväkoti- ja isävaippoina. Täytteeksi laitan Ruskovillan harson. Pitää hyvin pidemmälläkin vaihtovälillä 1 v 2 kk pojalla. Yövaipan täytteeksikin riittää yksistään. Helppoja ovat. Päiväkodissakin sanoivat, ettei vaippa ole yhtään kertakäyttövaippaa hankalampi. Ainot vaippa, jota pojan isä tykkää käyttää. Meillä pyykki kuivuu eteisen nurkassa, pienessä pyykkitelineessä, eli tilaa ei liiemmin ole. Taitan harson aina kaksinkerroin, kun laitan sen kuivumaan. Näin se vie puolet vähemmän tilaa. Harsot kuivuvat onneksi nopeasti. Meiltä löytyy myös monenlaisia muotoonommeltuja sisävaippoja ja muutama aio, mutta loppujen lopuksi harsot+Fuzzit ovat mielestäni kaikkein helpoimpia.
...mutta tilansäästövinkkinä edellisen tapaan minäkin taitan harson, kun laitan sen kuivumaan. Minä tosin taitan sen nelinkerroin ja silti kuivuu tosi nopeasti. AIO-vaippoja tarvitsee olla aikamoinen kasa, jos niiden kuivumista on varaa odotella - ja vievät nekin narulla tilaa (pidempään kuin harsot...) - mikä sitten on helpoin ratkaisu?
Käy katsomassa A-I-O vaippaa osoitteessa www.kestovaippa.fi. Sieltä löydät nerokkaan All-In-Onen, josta saa imun vedettyä vaipasta ulos kuivumaan ja ilman kosteudesta riippuen kuivuu n.12 tunnissa (tai nopeammin) eikä hintakaan päätä huimaa. Jos pelkillä A-I-O lla meinaa pärjätä, niin niitä täytyisi olla n.20kpl, ja jos tuon laskee esim. kahdelle vauvalle, niin noista mainitsemistani vaipoista tulee hintaa 340¿ ja jaettuna kahdelle =170¿/vauva ja sittenhän ne kannattaa myydä eteenpäin eli ei ne nyt sitte niin kauheen kalliita ole, jos kertiksiin vertaa...
No vaihtoehtojahan on vaikka mitä, mutta jos harsot tai muut taiteltavat kuoren kanssa ei nappaa, niin Fuzzit tai muut täyttövaipat ovat kyllä ihanan käteviä. Sinne kun voi tunkea niitä harsoja niin eivät jää käyttämättä nekään. Ja kun harsoista tehot loppuvat voi niiden kaveriksi ängätä vähän hamppua niin johan pelittää taas. Itse olen noitten taiteltavien, erityisesti harsojen, ystävä, mutta muutama Fuzzikin on kaapissa. Pidän niitä erityisen kätevänä nyt, kun tyttö on 1,5 v ja vaipanvaihto on melkoista taistelua.