Jouduin hakemaan poikani jouluaamuna putkasta
Meni joulufiilis sitten tässä, vietettiin perheen kanssa rauhallista joulua mutta poika häipyi illalla omille teilleen. Oli mennyt illalla baariin ja joutunut tappeluun, mutta ei omien sanojensa mukaan ”itse aloittanut tappelua”. En tähän usko, koska ei ollut eka kerta kun olen hänet hakenut juoppoputkasta. Pojalla muutenkin ongelmia elämänhallinnan kanssa on luottotiedot mennyt peliongelmien takia ja alkoholi ja pilvi maistuvat pojalle huolestuttavan usein. Töitä ei ole myöskään tehnyt pariin kuukauteen ja kouluun ei ole suurta kiinnostusta. Poika ei saa edes kavereilta tarmoa päästä kiinni elämään, koska kaveritkin ovat samanlaisia tyhjäntoimittajia. Tätä käytöstä ei voi laittaa edes nuoruudenpiikkiin, koska poika täyttää jo 22 vuotta ensi vuonna. Mitä minun pitäisi nyt tehdä pojan kanssa?
Kommentit (9)
Ei turhaan sanota, että aikuistumme 25:n vuoden paikkeilla.
Poikasi ON vielä nuori ja tekee hölmöilyjä. Mitä jos jättäisit hakemasta putkasta ensi kerralla, eli ettei palvelu pelaakaan? Herätys todellisuuteen.
Aikuinen poikako sieltä aamulla soitteli mammasta kuskia itselleen vai ainoastaan hakijaa vastaanko pääsee nykyään putkasta pois?
Ps. 0/5
Mikä päiväkoti se putka on kun sieltä pitää hakea? Kyllä mä ainakin pääsin ihan itse sieltä pois lähtemään yleensä seuraavana aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen poikako sieltä aamulla soitteli mammasta kuskia itselleen vai ainoastaan hakijaa vastaanko pääsee nykyään putkasta pois?
Ps. 0/5
Soitti minulle aamulla kun oli päässyt putkasta
Ap
Tosi kurjaa. Ei läheiset voi juuri mitään tuossa tilanteessa. Seurasin veljeni alamäkeä aikanaan. Hän sai tukea ja apua vanhemmiltani ja myös ammattiapua mutta päihteet veivät. Välillä oli hyvää aikaa ja kaikki edellytykset hyvälle elämälle, työpaikka ja oma asunto, terveyttä. Kamalaa huolta ja pelkoa vuosikaudet pikkusiskollekin, vaikka asuimme eri kaupungeissa. Anteeksi tämä synkkä näkökulma, kyllä toiset on kääntävät suuntaansa, mutta itsestä se on kiinni.
Pojalle pitäisi löytää huolehtiva tyttöystävä, joka olisi tyyliä Justiina kaulimen kanssa 😁
Nuorihan poika vielä on, eli nuoruudenpiikkiin menee.
On kovaa taiteilla kovistelun ja huumorilla kuittaamisen välillä.
Oikeasti, lapsi vielä.
Välität ja olet huolissasi, monilla ei äiti kykene siihenkään. Jutelkaa, kerro huolesi, tarjoa tukesi oman jaksamisesi rajoissa.
Ei toivoa ole vielä ollenkaan syytä menettää.
Halaus ja voimia.
Sulla voi olla hyvin vähän tehtävissä enää. Voit kokeilla rakentavaa keskustelua.