Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks sanotaan että kyllä töitä saa jos vaan haluaa

Vierailija
25.12.2019 |

Jossa työttömiä on enemmän kuin työpaikkoja, miten jokainen voi saada työpaikan jos vaan haluaa?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kaikista sosiaalisimmat saavat töitä, niin se menee.

Kuinkakohan moni työtön on ujo, arka, pelokas (foobikot) ja introvertti.

Vierailija
22/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojen aukiolo ei ole missään tilastossa. Voit lähteä vaikka ulkomaille töihin.

Itsensä voi työllistää helposti esim. Siivojaana, henkilökohtaisena avustajana, mainosten/postin jakaja, taksin kuljettajana, tiskarina. Työttömyyskorvauksella voi myös opiskella uuden ammatin nopeasti; esim. Lähihoitajista ja kokeista kokoajan puutetta.

Lisäksi voi työttömänä tehdä sivubisnestä esim. Lasten ja lemmikkien vahtimista. Marjojen poimintaa. Talveksi voi lähteä hiihtokeskukseen töihin.

Oman yrityksen voi perustaa helposti. Työn perässä voi myös helposti muuttaa.

Ihan omaa saamattomuutta jos töitä ei löydy. Ulkomailla työttömät ovat k usessa koska sosiaaliturvaa ei ole. Siksi pitää vähintään kerjätä kadulla jos haluaa jotain saada. Eikä ole leipäjonoja toisin kuin Suomessa on joka nurkilla. Ihmiset vaan on täällä osa niin laiskoja ettei jaksa edes sinne kävellä vaan tuet tuhlataan sipsiin ja kaljaan ja sitten märistään somessa kun tuet ei riitä lasten joululahjoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan neurologisesti poikkeavista.

Vierailija
24/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa 10 avointa paikkaa ja kaikkiin pitäisi olla joku erityis osaaminen esim. Opettaja, sosiaalijohtaja tmv.

Kyllähän niitä toiveita on työnantajilla, mutta ei sellaisia hakijoita läheskään ole kuin mitä ilmoituksissa etsiskellään. Meillä on ollut yli 50 paikkaa avoinna tänä vuonna, ja osaan on tullut vain yksi hakemus ja sekin mahdollisesti talon sisältä. On siis eräissä tapauksissa palkattu se ainut hakija.

Vierailija
25/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siivoojaks tai muihin ikäväksikoettuihin duuneihin pääsee melkein kuka koska vaan. Palkalla pärjää, kun elää niukasti. Eihän tällanen elämä mitään unelmaa oo, joten mielummin useimmat on yhteiskunnan elätteinä.

Olet väärässä, vaaditaan lähes aina kokemusta alalta ja ajokorttia.

Minulla ei ole ajokorttia eikä kokemusta alalta niin en ole päässyt siivoojaksi vaikka olen hakenut.

m26

Minulla on varsinaiselta alaltani aina joskus lomautuskausia ja olen joutunut hakeutumaan siksi aikaa muihin töihin. Olen saanut erilaisia töitä vailla alan koulutusta tai aiempaa kokemusta siivoojana (kauppoja, kerrostalorappuja ja eräs hoivakoti), varhaisjakelijana, pikkukaupan kassamyyjänä (ei koskaan enää, pelotti olla illalla yksin), metsänistutushommissa (tosi rankkaa!), mansikkamaalla ja torilla mansikkamyyjänä ja autonvuokraamoketjun autonpalauttajana (siis auto palautetaan toiseen pisteeseen ja jonkun täytyy ajaa se oikeaan lähtöpisteeseen takaisin).

Palkka ei noissa ole ollut kehuttava, mutta olen tehnyt niitä lähinnä kiinnostuksesta ja kokemuksen kartuttamisen takia. Kaikki työt olen saanut ihan vain suoraan kysymällä työpaikoista.

Turvana on aina ollut tieto siitä, että oikea työni jatkuu parin kolmen kuukauden päästä. Lisäksi lomautusten yhteydessä on pidetty aina myös palkalliset kesälomat pois, joten olen päässyt lomallekin välillä. 

Minusta on ihan aiheellista, että asiantuntijatyöhön vaaditaan tietty koulutus, jota ilman ei vakityöhön pääse. En haluaisi, että minua hoitaisi kouluttamaton sairaanhoitaja tai lastani opettaisi joku kadulta tempaistu "opettaja" tai tuistani päättäisi joku kaltaiseni epäosaaja.

N 43

Kuka sinua sitten elätti, kun teit noita hanttihommia? Olisin kyllä liittynyt liittoon mieluummin kuin häärännyt tuollaisia.

Vierailija
27/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkojen aukiolo ei ole missään tilastossa. Voit lähteä vaikka ulkomaille töihin.

Itsensä voi työllistää helposti esim. Siivojaana, henkilökohtaisena avustajana, mainosten/postin jakaja, taksin kuljettajana, tiskarina. Työttömyyskorvauksella voi myös opiskella uuden ammatin nopeasti; esim. Lähihoitajista ja kokeista kokoajan puutetta.

Lisäksi voi työttömänä tehdä sivubisnestä esim. Lasten ja lemmikkien vahtimista. Marjojen poimintaa. Talveksi voi lähteä hiihtokeskukseen töihin.

Oman yrityksen voi perustaa helposti. Työn perässä voi myös helposti muuttaa.

Ihan omaa saamattomuutta jos töitä ei löydy. Ulkomailla työttömät ovat k usessa koska sosiaaliturvaa ei ole. Siksi pitää vähintään kerjätä kadulla jos haluaa jotain saada. Eikä ole leipäjonoja toisin kuin Suomessa on joka nurkilla. Ihmiset vaan on täällä osa niin laiskoja ettei jaksa edes sinne kävellä vaan tuet tuhlataan sipsiin ja kaljaan ja sitten märistään somessa kun tuet ei riitä lasten joululahjoihin.

Päivän typerin kommentti. Onnittelut.

t. Työtön

Vierailija
28/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siivoojaks tai muihin ikäväksikoettuihin duuneihin pääsee melkein kuka koska vaan. Palkalla pärjää, kun elää niukasti. Eihän tällanen elämä mitään unelmaa oo, joten mielummin useimmat on yhteiskunnan elätteinä.

Olet väärässä, vaaditaan lähes aina kokemusta alalta ja ajokorttia.

Minulla ei ole ajokorttia eikä kokemusta alalta niin en ole päässyt siivoojaksi vaikka olen hakenut.

m26

Minulla on varsinaiselta alaltani aina joskus lomautuskausia ja olen joutunut hakeutumaan siksi aikaa muihin töihin. Olen saanut erilaisia töitä vailla alan koulutusta tai aiempaa kokemusta siivoojana (kauppoja, kerrostalorappuja ja eräs hoivakoti), varhaisjakelijana, pikkukaupan kassamyyjänä (ei koskaan enää, pelotti olla illalla yksin), metsänistutushommissa (tosi rankkaa!), mansikkamaalla ja torilla mansikkamyyjänä ja autonvuokraamoketjun autonpalauttajana (siis auto palautetaan toiseen pisteeseen ja jonkun täytyy ajaa se oikeaan lähtöpisteeseen takaisin).

Palkka ei noissa ole ollut kehuttava, mutta olen tehnyt niitä lähinnä kiinnostuksesta ja kokemuksen kartuttamisen takia. Kaikki työt olen saanut ihan vain suoraan kysymällä työpaikoista.

Turvana on aina ollut tieto siitä, että oikea työni jatkuu parin kolmen kuukauden päästä. Lisäksi lomautusten yhteydessä on pidetty aina myös palkalliset kesälomat pois, joten olen päässyt lomallekin välillä. 

Minusta on ihan aiheellista, että asiantuntijatyöhön vaaditaan tietty koulutus, jota ilman ei vakityöhön pääse. En haluaisi, että minua hoitaisi kouluttamaton sairaanhoitaja tai lastani opettaisi joku kadulta tempaistu "opettaja" tai tuistani päättäisi joku kaltaiseni epäosaaja.

N 43

Kuka sinua sitten elätti, kun teit noita hanttihommia? Olisin kyllä liittynyt liittoon mieluummin kuin häärännyt tuollaisia.

Minä kuulun liittoon. Ihan itse itseni elätin. Vakihommassa saan tuplasti palkkaa mitä noissa väliaikaisissa hanttihommissa, ja osaan säästää pahan päivän varalle. Minusta vain ei ole siihen, että istun kotona märehtimässä, ettei ole töitä. Mieluummin teen töitä ja elätän itseni, kun kerran siihen kykenen. Olen myös huomannut, että uusien töiden saamista helpottaa huomattavasti se, että on aiemmin ollut tuommoisissa väliaikaisissa töissä ja on ollut hyvä syy niihin, siis se lomautus. Ei ole mikään elämän läpi haahuilija vaan ihminen, joka haluaa tehdä mitä tahansa työtä ja elättää itsensä ja lapsensa. Olen tässä harkinnut trukkikortin hommaamista seuraavaa lomautuskautta ajatellen.

Vierailija
30/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat niin tottuneita mukavuuteen ja helppoon elämään, ettei sellaista työtä edes harkita, joka ei olisi kivaa, hauskaa, kiinnostavaa, kehittävää, motivoivaa ja kohtuullisen hyväpalkkaista. Viimeksi mainitusta kiitos yhteiskunnan tulonsiirroille. Sen sijaan karummista oloista ja vaikkapa sodan jaloista paenneille eivät tällaiset keinotekoiset esteet haittaa työntekoa. Mutta tietenkään mitään minimipqlkkojen alituksia en hyväksy, enkä sitä ettei hyvälle tekijälle makseta minimiä enempää.

Vierailija
32/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse olen noiden lueteltujen ominaisuuksien vastakohta ja minä en ole 23 vuoteen hakenut töitä vaan minut on aina pyydetty uuteen työhön.

Vierailija
33/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottari kirjoitti:

Suomalaiset ovat niin tottuneita mukavuuteen ja helppoon elämään, ettei sellaista työtä edes harkita, joka ei olisi kivaa, hauskaa, kiinnostavaa, kehittävää, motivoivaa ja kohtuullisen hyväpalkkaista. Viimeksi mainitusta kiitos yhteiskunnan tulonsiirroille. Sen sijaan karummista oloista ja vaikkapa sodan jaloista paenneille eivät tällaiset keinotekoiset esteet haittaa työntekoa. Mutta tietenkään mitään minimipqlkkojen alituksia en hyväksy, enkä sitä ettei hyvälle tekijälle makseta minimiä enempää.

Ulkomailta lisää halpatyövoimaa 🤦‍♂️. Kyllä ulkomaalaisetkin ennemmin tai myöhemmin tahtovat kunnon palkkaa ja perustavat esimerkiksi pizzerian tai muuttavat toiseen maahan.

Vierailija
34/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa 10 avointa paikkaa ja kaikkiin pitäisi olla joku erityis osaaminen esim. Opettaja, sosiaalijohtaja tmv.

Ongelma on juuri siinä, että nykyään ei enää haluta palkata tavallisia ihmisiä vaan pitää olla joku "erityisosaaja". Turhat vaatimukset pois ja työttömyysongelma olisi ratkaistu.

Ihan hirveen hieno juttu. jatkossa lapsetkin kouluttaa opettaja, joka ei itse osaa välttämättä edes lukea, kun sehän on turha vaatimus.

Miksi pitää vetää kaikki äärimmäisyyksiin? Joko maisteri tai sitten lukutaidoton?

Vanhemman ikäluokan opettajat eivät muuten Suomessakaan yleensä ole maistereita tai muuten yliopiston käyneitä, ja ihan hyvin silti opettavat.

Lisäksi jos tehtäisiin sellainen muutos, että opettaja ei itse suunnittele opetustaan (mikä on maailmalla se yleisin ratkaisu), niin silloin koulutusta voitaisiin lyhentää entisestään jopa vain ammattikoulutasoiseksi.

Vierailija
35/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työstökapteeni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta itse olen noiden lueteltujen ominaisuuksien vastakohta ja minä en ole 23 vuoteen hakenut töitä vaan minut on aina pyydetty uuteen työhön.

Sepä hyvä, mutta ei vähennä syrjäytymistä.

Vierailija
36/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo opiskeli nuorena lähihoitajaksi ja vaihtoi reilun kymmenen vuoden päiväkotirupeaman jälkeen kaupan ja varaston alalle. Viimeisten 10 vuoden aikana on hakenut seitsemään eri paikkaan ja tullut valituksi joka kerta. Yhdessä tehtiin cv ja henkilökuvaus hänestä ja hyvin on työnhaku tuottanut tulosta.

Vierailija
38/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vanhemmat työttömiä, päihdeongelmaisia ja mitä lie.

Vierailija
39/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vanhemmat työttömiä, päihdeongelmaisia ja mitä lie.

Sitten ihmetellään näitä kolmissakymmenissä olevia tyyppejä, joilla ei ole töistä ja siellä olemisesta mitään käsitystä. Kiusataan ja haukutaan toisten aikuisten toimesta.

Vierailija
40/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo opiskeli nuorena lähihoitajaksi ja vaihtoi reilun kymmenen vuoden päiväkotirupeaman jälkeen kaupan ja varaston alalle. Viimeisten 10 vuoden aikana on hakenut seitsemään eri paikkaan ja tullut valituksi joka kerta. Yhdessä tehtiin cv ja henkilökuvaus hänestä ja hyvin on työnhaku tuottanut tulosta.

Aukoton CV tuottaa tulosta. Mutta jos CV:ssä onkin aukko, niin sitten alkaa tulla hylkäystä hylkäyksen perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme