Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks sanotaan että kyllä töitä saa jos vaan haluaa

Vierailija
25.12.2019 |

Jossa työttömiä on enemmän kuin työpaikkoja, miten jokainen voi saada työpaikan jos vaan haluaa?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saavat töitä jotka kovimmin hakevat. Kaikki eivät kuulu niihin koviten hakeviin.

Vierailija
2/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa yrittäjäksi niin siinäpä on työpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa 10 avointa paikkaa ja kaikkiin pitäisi olla joku erityis osaaminen esim. Opettaja, sosiaalijohtaja tmv.

Vierailija
4/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että jätetään mainitsematta sellainen pikkuseikka kuin palkka.

Tekemätöntä työtä kyllä piisaa, mutta palkanmaksajista on puutetta. Tämän todistaa se, että esimerkiksi marjoja poimimaan rahdataan ulkomaalaisia, mutta suomalaisille ei enää makseta marjoista sitä vertaa, että kannattaisi poimia myyntiin.

Vierailija
5/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kyllä saa jos ei pyydä siitä palkkaa.

Vierailija
6/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa 10 avointa paikkaa ja kaikkiin pitäisi olla joku erityis osaaminen esim. Opettaja, sosiaalijohtaja tmv.

Ongelma on juuri siinä, että nykyään ei enää haluta palkata tavallisia ihmisiä vaan pitää olla joku "erityisosaaja". Turhat vaatimukset pois ja työttömyysongelma olisi ratkaistu.

Vierailija
7/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siivoojaks tai muihin ikäväksikoettuihin duuneihin pääsee melkein kuka koska vaan. Palkalla pärjää, kun elää niukasti. Eihän tällanen elämä mitään unelmaa oo, joten mielummin useimmat on yhteiskunnan elätteinä.

Vierailija
8/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mistä tiedät montako työpaikkaa on vapaana? Tarkistitko vain mol.fi:n avoimien ilmoitusten määrän ja sitten luulet, että siinä oli kaikki työpaikat, koska kaikki työpaikathan ilmoitetaan mol.fi:ssä?

Vierailija
9/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siivoojaks tai muihin ikäväksikoettuihin duuneihin pääsee melkein kuka koska vaan. Palkalla pärjää, kun elää niukasti. Eihän tällanen elämä mitään unelmaa oo, joten mielummin useimmat on yhteiskunnan elätteinä.

Olet väärässä, vaaditaan lähes aina kokemusta alalta ja ajokorttia.

Minulla ei ole ajokorttia eikä kokemusta alalta niin en ole päässyt siivoojaksi vaikka olen hakenut.

m26

Vierailija
10/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska niin se oli näiden viisastelijoiden nuoruudessa, puoli vuosisataa takaperin. Silloin tosiaan töitä sai kun meni työpaikalle ja pyysi. Suurimpaan osaan riitti koulutukseksi kansakoulu. Töitä oli niin paljon tarjolla, että duunareille alettiin maksamaan siitä että tulevat loman jälkeen takaisin samaan firmaan (lomaltaPALUUraha). Palkkaakin sai sen verran että suorittavan portaankin duunari pystyi sillä maksamaan talon, auton ja mökin. Silloin työttömyys oli ihan yksilön oma valinta. Niistä ajoista kuitenkin on jo aikaa, ei nouse savu tehtaiden piipuista, eikä modernissa tietoyhteiskunnassa pelkällä alimman tason koulutuksella pitkälle pötkitä.

Vierailija
11/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-50 vuotta sitten töitä saikin, kun vain lakki kourassa meni jonnekin verstaalle ja pyysi päästä töihin.

Vierailija
12/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ajokorttia eikä kokemusta alalta niin en ole päässyt siivoojaksi vaikka olen hakenut.

m26

Kyllä N-cleanille ainakin pääsee ilman noita.

Työtahti on kuitenkin niin nopea etten itse ainakaan kestänyt.

Vierailija
13/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän se on. Pitää vain haluta tarpeeksi. Esim. niin paljon, että käyttää muutaman vuoden (uudelleen)kouluttautumiseen.

Se on sitten ihan eri asia onko siinä aina järkeä.

Vierailija
14/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m26

Minulla on varsinaiselta alaltani aina joskus lomautuskausia ja olen joutunut hakeutumaan siksi aikaa muihin töihin. Olen saanut erilaisia töitä vailla alan koulutusta tai aiempaa kokemusta siivoojana (kauppoja, kerrostalorappuja ja eräs hoivakoti), varhaisjakelijana, pikkukaupan kassamyyjänä (ei koskaan enää, pelotti olla illalla yksin), metsänistutushommissa (tosi rankkaa!), mansikkamaalla ja torilla mansikkamyyjänä ja autonvuokraamoketjun autonpalauttajana (siis auto palautetaan toiseen pisteeseen ja jonkun täytyy ajaa se oikeaan lähtöpisteeseen takaisin).

Palkka ei noissa ole ollut kehuttava, mutta olen tehnyt niitä lähinnä kiinnostuksesta ja kokemuksen kartuttamisen takia. Kaikki työt olen saanut ihan vain suoraan kysymällä työpaikoista.

Turvana on aina ollut tieto siitä, että oikea työni jatkuu parin kolmen kuukauden päästä. Lisäksi lomautusten yhteydessä on pidetty aina myös palkalliset kesälomat pois, joten olen päässyt lomallekin välillä. 

Minusta on ihan aiheellista, että asiantuntijatyöhön vaaditaan tietty koulutus, jota ilman ei vakityöhön pääse. En haluaisi, että minua hoitaisi kouluttamaton sairaanhoitaja tai lastani opettaisi joku kadulta tempaistu "opettaja" tai tuistani päättäisi joku kaltaiseni epäosaaja.

N 43

Vierailija
15/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se on. Pitää vain haluta tarpeeksi. Esim. niin paljon, että käyttää muutaman vuoden (uudelleen)kouluttautumiseen.

Uudelleenkouluttautuminen ei välttämättä auta mitään, jos ikä on väärä (=työnantajien mielestä liian vanha)

Vierailija
16/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on juuri siinä, että nykyään ei enää haluta palkata tavallisia ihmisiä vaan pitää olla joku "erityisosaaja". Turhat vaatimukset pois ja työttömyysongelma olisi ratkaistu.

Ihan hirveen hieno juttu. jatkossa lapsetkin kouluttaa opettaja, joka ei itse osaa välttämättä edes lukea, kun sehän on turha vaatimus.

Vierailija
17/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m26

Minä taas pääsin, tosin osa-aikaiseksi. Mutta kun pärjäsin, sain lisätunteja ja nyt tulen jopa toimeen palkalla.

Vierailija
18/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska niin se oli näiden viisastelijoiden nuoruudessa, puoli vuosisataa takaperin. Silloin tosiaan töitä sai kun meni työpaikalle ja pyysi. Suurimpaan osaan riitti koulutukseksi kansakoulu. Töitä oli niin paljon tarjolla, että duunareille alettiin maksamaan siitä että tulevat loman jälkeen takaisin samaan firmaan (lomaltaPALUUraha). Palkkaakin sai sen verran että suorittavan portaankin duunari pystyi sillä maksamaan talon, auton ja mökin. Silloin työttömyys oli ihan yksilön oma valinta. Niistä ajoista kuitenkin on jo aikaa, ei nouse savu tehtaiden piipuista, eikä modernissa tietoyhteiskunnassa pelkällä alimman tason koulutuksella pitkälle pötkitä.

Lomaltapaluuraha, pekkaset sun muut semmoiset ovat sopimuksia siitä, että ne maksetaan palkankorotusten sijasta. Jos noita ei olisi ollut, työnantaja olisi joutunut maksamaan korkeampaa palkkaa. 

50 vuotta sitten duunarit eivät todellakaan saaneet rahaa niin paljon, että sillä olisi maksanut talon, mökin ja uudet autot. Asuntolainaa sai korkealla korolla 15 vuodeksi, ja se tarkoitti elämistä vedellä, leivällä, perunalla ja nakkikastikkeella (ja todellakin sillä koulun ruualla) koko tuon ajan. Jouluksi sai pari lahjaa, synttäriksi yhden lahjan, ja muuna vuotena ei saanut kerrassaan yhtään mitään koskaan. Kuljettiin ruosteisilla romuläjillä ja vaihdettiin ne hiukan uudempiin romuläjiin, kun vanha ei enää kulkenut. Se mökki oli koko suvun omistuksessa oleva perintömökki, jossa oli ulkohuussi. Muistan kyllä ne huussintyjennystalkoot. Minua ei harmittanut lainkaan, kun isovanhemmat myivät sen homeisen rähjän pois ja suku jäi mökittä. Ihan mieluusti sen sijaan kotopuolessa kuljin fillarilla viisi kilsaa paikalliselle soramontulle uimaan pitkin kesää, vaikka se tarkoittikin sitä, että kun oli polkenut takaisin kotiin, oli taas ihan hikinen.

Vierailija
19/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kaikista sosiaalisimmat saavat töitä, niin se menee.

Vierailija
20/59 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudelleenkouluttautuminen ei välttämättä auta mitään, jos ikä on väärä (=työnantajien mielestä liian vanha)

👆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme