Kamalaa, kaksi lasta ja isä hukkui hotellin uima-altaaseen
Brittiperheen isä ja 9- ja 16v lapset löytyivät hukkuneina :( miten ihmeessä tällainen on voinut sattua. Jutussa kerrotaan että 9v on joutunut ensin vaikeuksiin ja isä ja 16v menneet apuun.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006354375.html?utm_campaign=tf-HS&ut…
Kommentit (33)
Tämä kuulostaa sellaiselta logiikkapähkinältä. Tyttö, isä ja teini hukkuivat hotellin uima-altaaseen. Altaan reunalla oli suolakurkku, isällä oli kädessään helminauha ja koira haukkui suihkuhuoneen komerossa. Mitä oli tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Veden kanssa voi aina sattua, mutta tämä kuulostaa perin oudolta jos ei ole tahallista.
Yritetty pelastaa ja lopulta hukuttu itsekin?
Todennäköisesti joku WT-perhe jossa kukaan ei koskaan elämänsä aikana ole aikaisemmin ollut uimassa. On kuviteltu että altaassa oleminen olisi helppoa, ilman että on mitään perustietoa vedessä olemisesta. Uimataitoinen ihminen ei edes pysty käsittämään, miten kyvytön voi joku toinen olla helpossakin tilanteessa.
Mun mielestä ihan helposti voi tapahtua. Auttamaan mennyt isä humalassa, teini menee paniikkiin kun tajuaa että nyt ne molemmat kuolevat. Tai olivat täysin uimataidottomia, ei muissa maissa välttämättä koulussa opeteta. Tai hukkuva vetää pelastajaa veden alle. Tai isä ja teini menneet yhdessä pelastamaan ja teinikin alkanut hukkua jolloin isä yrittänyt pelastaa molempia lapsiaan. Mahdollisuuksia on monia... Surullinen juttu.
Jos on se imulaite, niin eikö sen ympärille voida rakentaa jotain metalliverkkoa, niin, että lähelle ei pääse. Omat pelkoni on niin kovat, että ei olla lasten kanssa etelänlomilla käyty.
Suomessakin näkee näitä niin uimataidottomia turistiperheitä kylpylöissä, että ensin a) v*tuttaa kun ne tumpelot valtaavat laumana koko altaan, vaikkeivat osaa kunnolla uida, sitten vaan b) alistut ja lähdet pois, kun eihän sitä touhua jaksa edes sivusta katella.
Ulkomaisissa lehdissä on juttua, kuinka poliisin sukeltajat kutsuttiin paikalle noutamaan ruumiit altaasta ja altaan pumppusysteemiä tutkitaan.
Hukkuvaahan ei saisi ilman apuvälineitä mennä pelastamaan, koska voi paniikissa hukuttaa auttajan koittaessaan itse pysytellä pinnalla. Jos tähän vielä lisätään uimataidottomuus tai/ja alkoholi niin siinä on katastrofin ainekset kasassa.
Iltalehden kommenteissa veikattiin näin:
Todennäköinen aiheuttaja on väärin kytketystä allasvalosta altaaseen tullut sähkö. Pari vuotta sitten Turkissa kuoli samasta syytä kolme lasta ja heitä pelastamaan menneet aikuiset
Tuskin kukaan ollut kännissä/uimataidoton/idioottibritti mitä ikinä selitätte. Toi vois käydä kenelle tahansa, miettikää mitä puhutte tai karma tulee teille hoitaa vielä saman kohtalon...
Parempihan tuo oli että kaikki kuolivat. Miettikää millainen suru olisi ollut jos isä tai lapsi joutuisi todistamaan toisen kuoleman ja kärsimään lopunelämäänsä.
Toi sähkö tuli mullakin ensimmäisenä mieleen.
Olikohan tasokaskin paikka.Kamala juttu.
Vierailija kirjoitti:
Parempihan tuo oli että kaikki kuolivat. Miettikää millainen suru olisi ollut jos isä tai lapsi joutuisi todistamaan toisen kuoleman ja kärsimään lopunelämäänsä.
Perheen äiti oli paikalla ja näki lastensa ja miehensä kuolevan. Mutta se kai sitten on sinusta okei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen äiti oli paikalla ja näki lastensa ja miehensä kuolevan. Mutta se kai sitten on sinusta okei?
Olen ollut jo pitkään masentunut ja negatiivinen. Minulle on sanottu, että positiivinen ajattelu auttaa kaikessa. Nytkin yritin vain ajatella positiivisesti mutta metsään taisi mennä.... Olen pahoillani jos jotakuta inhotti tuo toteamukseni, joka ei välttämättä ollutkaan niin loppuun asti ajateltu. 😔
"britti" (kuvassa "oululaismies". Ja kännissä ei pitäisi mennä veden ääreen.