Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kenelläkään sellaista "vaistoaa" , että näette heti ihmisestä jos hän valehtelee?

Vierailija
24.12.2019 |

Hyvä ystäväni väitti, että sellaisia ihmisiä on joille ei pysty kukaan valehtelemaan.
He vaan näkevät heti jos on joku valehtelee, on jokin juoni, keksitty juoru tms.
Kertoi, että joillakin on luonnostaan vahva ihmistuntemus.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se visuaalisuus se juttu siinä.

Vierailija
42/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aika vaikea valehdella. Olen pienestä pitäen ollut aika taitava tekemään tulkintoja ihmisen sanattomasta viestinnästä (ilmeet, eleet, olemus). Joskus tulee vain selittämätön tunne että henkilö yrittää viilata linssiin.

Olen lapsena ollut syrjitty ja kiusattu, ehkä sillä on ollut vaikutusta tämän taidon kehittymiseen.

Jos sä teet niitä tulkintoja tuon kiusaamiskokemuksen takia herkästi, on ehkä mahdollista että osittain oletat asioita mitä muut ei tarkoita oikeasti?

Tunnen ihmisen joka usein kokee tilanteissa jotain mitä muut ei, näkee rivien välissä asioita mitä siellä ei ole jne.

Varmasti olet hyvä ihmistuntija ja tottunut olemaan ns varuillaan. Tämä mun tuntema henkilö on välillä tosi raskasta seuraa, saa asetella sanansa tarkkaan ettei tule väärinkäsityksiä ja silti niitä tulee. Huokaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen tietää. Toiset vain haluaa kieltää totuuden, mutta jokainen tietää ja tuntee sisimmässään totuuden. Tosin tämä kovettaa ihmistä, samaa peliä voi pelata useampikin ja kaikki eivät ole niin hyviä havaitsemaan kuin pelkästään pelaamaan. Ikäviä loppuja voi olla näillä tarinoilla. Lehdistäkin luettuja.

Vierailija
44/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni sumutti täysin sisartaan valehtelemalla minusta ja omista asioistaan ja sisar hehkutti kuinka hyvä ihmistuntija hän on, tunnistaa heti valehtelijat ja vaikeat ihmiset. Ei havainnut missään vaiheessa veljensä loputonta valehtelua eikä edes uskonut vaikka useampi hänelle asiasta kertoi. Siis koska on olevinaan niin hyvä ihmistuntija. Lähinnä säälitti hänen hyväuskoisuus ja se, että veli käytti häntä hyväkseen.

Mulle tulee tästä aloituksesta mieleen loputtomasti puhuva, jokseenkin löppäsuinen entinen työkaveri, joka tykkäsi kehua vaistollaan, joka kertoi toisten raskauden heti alusta...

Yhteisten työvuosien aikana 50 hengen porukassa peräti 3 naista julkisti vauvauutisen, jonka jälkeen tämä mestarivaistoaja hihkui "tiesinhän minä! Sen näki silmistä!" Kaikesta puhetulvasta huolimatta tästä tiedosta hän oli aina visusti vaiti etukäteen, eikä paljastanut tietojaan muille, edes sivulauseessa. ;)

Vierailija
45/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se visuaalisuus se juttu siinä.

Tarkennatko?

Vierailija
46/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen tietää. Toiset vain haluaa kieltää totuuden, mutta jokainen tietää ja tuntee sisimmässään totuuden. Tosin tämä kovettaa ihmistä, samaa peliä voi pelata useampikin ja kaikki eivät ole niin hyviä havaitsemaan kuin pelkästään pelaamaan. Ikäviä loppuja voi olla näillä tarinoilla. Lehdistäkin luettuja.

Totuus riippuu ihan siitä keneltä kysytään.

Vierailija
47/47 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näen ihmisestä teeskentelyn tai epänormaalin käytöksen välittömästi. Esimerkiksi narsististyyppiset piirteet huomaan ihmisessä ensimmäisen minuutin aikana. En osaa sormella osoittaa niitä piirteitä, mutta minulla tulee selkäpiitä karmiva tunne ihmisestä, jos hän on jollain tapaa epänormaali, valehtelee tai pelaa omaan pussiin. Esimerkiksi äitini viimeisin exä oli tällainen. Hälytyskelloni kilkattivat samantien ensitapaamisella ja kerroin siitä välittömästi muillekin. Mies osoittautui kuin osoittautuikin manipuloivaksi hulluksi, joka pelasi taidokkaasti omaan pussiinsa koko suhteen ajan. Pahinta oli, että äiti otti asian aina hyökkäyksenä, kun hänelle kerroin, että minulla on kamala tunne tuosta tyypistä, enkä pidä hänestä. Nyt joudun katsomaan, kun äiti rakentaa maailmaansa uudelleen, kun ei kuunnellut ajoissa.

Toinen samanlainen selkäpiintuntemuksia herättävä henkilö oli ystäväpiiriini kuulunut nainen, joka myös osoittautui sekopääksi. En koskaan pitänyt hänestä, koska hän oli jotenkin luonnoton. Jokin hänessä sai minut joka kerta varpailleni. Ennen pitkää hänenkin piirteensä paljastuivat, kuten näillä tapauksilla aina on tapana. Ja kuten edellä todettua, näiden ihmisten toiminnan seuraamisessa on pahinta juuri se, etteivät muut usko, ennen kuin on liian myöhäistä. Joudut aina lopulta katsomaan raunioita jälleenrakentavia ihmisiä.