Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kenelläkään sellaista "vaistoaa" , että näette heti ihmisestä jos hän valehtelee?

Vierailija
24.12.2019 |

Hyvä ystäväni väitti, että sellaisia ihmisiä on joille ei pysty kukaan valehtelemaan.
He vaan näkevät heti jos on joku valehtelee, on jokin juoni, keksitty juoru tms.
Kertoi, että joillakin on luonnostaan vahva ihmistuntemus.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla vaimoilla on.

Vierailija
2/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa helppoa elämä jos olisi tuollainen lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen. Huomaan myös jos joku on puhunut selän takana musta pahaa ja yrittää esittää normaalia kasvotusten.

Vierailija
4/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on. Näen teeskentelyn, joten myös valehtelun, mutta niitä ei erota toisistaan. Ja kun niin monet teeskentelee, niin ei siitä ole muuta hyötyä kuin että voi ajatella: tuo ei ole sitä miltä näyttää.

Vierailija
5/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tod hyvä, varmaan ikä eli kauan ehtinyt kyttäileen ihmisiä, sekä työt ihmisten parissa kehittäneet silmää ja korvaa.

MUTTA.

Olen ihan sympatiseerannut herra Haavistoa aina: mahdottoman suuri pettymys kun paljastui kieroksi valehtelijaksi.

Niissä viime pätkissä näkyikin hänestä kyllä ulos, että yritti liikaa selittelyjä.

Ja olen ihan kehunutkin häntä, vaikka virheitä halveeraan äärimmäisen paljon muuten.

Vierailija
6/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aika vaikea valehdella. Olen pienestä pitäen ollut aika taitava tekemään tulkintoja ihmisen sanattomasta viestinnästä (ilmeet, eleet, olemus). Joskus tulee vain selittämätön tunne että henkilö yrittää viilata linssiin.

Olen lapsena ollut syrjitty ja kiusattu, ehkä sillä on ollut vaikutusta tämän taidon kehittymiseen.

Vierailija
7/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika hyvä vaisto. Ihan tuntemattomista on vaikea huomata tuleeko suusta sammakoita. Mutta tuttujen on turha edes yrittää 😃

Vierailija
8/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Se on joskus aika raskastakin, kun kivana pitämäni ihminen keksii juttuja muista. Usein äänen sävy ja jopa kieli muuttuu, esim. joillakin omasta murteesta kirjakielen suuntaan. Myös olen aavistanut asioita. En ole mikään ennustaja enkä osaa kertoa kellekään rakkauselämästä tai tulevasta. Mutta esim. arvasin eräässä paikassa varkaan ennen muita. Muut sanoivat etteivät olisi uskoneet, minä olin jo parille epäilykseni kertonut.

Vierailija
9/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha spekuloida. Ethän sinä koskaan saisi tietää sitä, jos joku on onnistunut valehtelemaan.

Vierailija
10/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt tiettyjen ihmisistä kanssa suoraan valheet. Mutta nyt puhutaan vain n.1% ihmisistä joita olen tavannut.

Vierailija
11/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisia ihmisiä olisi niin niiden pitäisi mennä rikostutkijoiksi ! En usko, että esimerkiksi psykopaateista tai sosiopaateista voi kukaan erottaa valehtelua kun he varmaan uskovat itsekin omia valheitaan.

Vierailija
12/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen taas tullut siihen tulokseen, että mitä todempaa puhut, niin ihmiset pitää sinua valehtelijana, mutta jos vastaavasti kertoo juttuja tyyliin, että on lentänyt ontolla nauriksella Jupiterin kuiden lomassa - se on ihan normaali juttu...

Vierailija
13/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaisia ihmisiä olisi niin niiden pitäisi mennä rikostutkijoiksi ! En usko, että esimerkiksi psykopaateista tai sosiopaateista voi kukaan erottaa valehtelua kun he varmaan uskovat itsekin omia valheitaan.

Aivan totta tämä.

Mutta,suuresta osasta ihmisiä, ei kaikista. Ja jos on ihan facetoface niin paremmin.

/5

Vierailija
14/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja myös luonnehäiriöiset.

Vierailija
15/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen myös näin. Olen vallan hyvä valehtelija, pystyn teeskentelemään kaikenlaista, paitsi tunnereaktioita - joiden puuttuminen tekee hyvän valehtelijan, kun mikään ei kavalla. En sentään ole psykopaatti, mutta dissosioin. Irti tunteista oleminen tekee minusta myös erinomaisen työssäni (joka ei tosin ole valehtelua).

Vierailija
16/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen myös näin. Olen vallan hyvä valehtelija, pystyn teeskentelemään kaikenlaista, paitsi tunnereaktioita - joiden puuttuminen tekee hyvän valehtelijan, kun mikään ei kavalla. En sentään ole psykopaatti, mutta dissosioin. Irti tunteista oleminen tekee minusta myös erinomaisen työssäni (joka ei tosin ole valehtelua).

Mikä työ?

Vierailija
17/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtöisin väkivaltaisesta päihdekodista, joten havaitsen kevyesti kaiken epämääräisen toiminnan. Jos jokin poikkeaa hiukankin normaalista, on se hälytysmerkki. Ja hyvä hälytysmerkki on ollutkin myöhempää elämää ajatellen. Mieheni on vakaa kuin tankki, mutta jos jotain poikkeavaa sattuisi, olisin antennit ojossa heti ja lähtisin pois tilanteesta (kokonaan ja iäksi).

Vierailija
18/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty kaikki on heti sitä mieltä että juuri itse on mestari huomaamaan valheet. Todellisuudessa varmasti paljon harvempi on oikeasti hyvä erottamaan totuuuden valheesta, ne tilanteet vaan jää mieleen kun on ollut oikeassa.

Vierailija
19/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ?

Epäsuosittu byrokraatti. En taida tarkentaa.

Vierailija
20/47 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tekee väärin kärsii itse omista valheistaan. Parempi kärsiä totuudessa.