Kuinka paljon teillä on kertynyt eläkettä?
Kertokaa myös ikänne. Itse kävin tarkistamassa työeläkeotteen ja siellä luki n.166e/kk, toki summa on arvio. Olen 27v.
Kommentit (37)
186 euroa, 25 vuotta. Alin eläkeikä 67 vuotta, 9 kuukautta. Jos sinne asti jaksan niin eläke tulee olemaan 3500/kk. Tonnin enemmän mitä nykyään edes tienaan, miten tämä on mahdollista?
1.1.2020 jään eläkkeelle. Eipä paljon tulossa, n.1850€. Osaan kyllä elää vaatimattomasti ja myyn auton pois, en tarvitse enää työmatkojen jäätyä pois.
Ihanaa, kun ei tarvitse enää suorittaa😊
En ole viitsinyt katsoa, niin surkea summa. Jotain 170 €:n luokkaa. Ikää 40-vuotta.
Mulla ei tule ikinä olemaan varaa jäädä eläkkeelle. :( Huonopalkkaisessa työssä ollut koko ikäni, vaikka alalla pitäisi olla hyvä tulostaso. Vaan kun ei ole. It-asiantuntijan tittelillä ja 15 vuoden työkokemuksella kuukausipalkka on 2500 euroa. Ei toivoakaan, että joskus saisi palkankorotuksen, ainoastaan saadaan indeksikorotukset ja nekin hyvin vastahakoisesti. Eläkekertymä on ehkä 400 euroa/kk. Työelämässä pitäisi jaksaa vielä 20 vuotta.
En muista mutta sen muistan että jos tulotason säilyy samana ja olen töissä 65v asti. Kertymä on 950€ kk.
Miettikääpä miehet tätä kuinka pieni naisten eläke usein on ja miksi he valkkaavat miehiä usein rahan takia.
mies51v
Pieni tulee olemaan. Hankkinut sijoitusasunnon turvaamaan eläkepäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Koko työurani olen ollut keskipalkkainen nainen, palkka nyt 58v iässä 3600 e/kk. Eläke noin 6 v kuluttua on kokonaista 1600 e/kk, vaikka työvuosia siihen mennessä on karttunut 41 kpl.
Minä saan nyt tuon verran työkyvyttömyyseläkettä, laskettu siitä, että olisin ollut vanhuuseläkkeen alkamiseen saakka sh:n työssä.
Reilu 40v mies ja reilusti alle 100€/kk. Pieni palkka, joten ei eläkkeet kartu. En aio jäädä eläkkeelle vaan teen itsarin ennen eläkeikää.
Kävin äsken verkossa katsomassa uteliaisuuttani.
9,11 euroa
T: 33v mies, pitkäaikaistyötön
1500 €/kk nyt 46 vuotiaana. Noin sata euroa vuodessa suurenee. Aion jäädä varhain pois työelämästä säästöjen turvin.
tUO ON VAROTTAVA ESIMERKKI SIITÄ KUN ÄÄNESTETÄÄN KAPITALISTEJA HERÄTKÄÄ DUUNARIT EI PORVARIT AATTELE EITÄ
Jotain 60 euroa. 36 vuotta. Tosin oon ollut ulkomailla töissä yli puolet aikuisiästäni. Täällä siitä kertyy joku könttäsumma kuukausittain jaettavaksi eläkkeellä ja sekään ei ole kuin jotain 7000 euroa nyt. Ehkä olis paras vaan kuolla ennen vanhuutta.
Vierailija kirjoitti:
tUO ON VAROTTAVA ESIMERKKI SIITÄ KUN ÄÄNESTETÄÄN KAPITALISTEJA HERÄTKÄÄ DUUNARIT EI PORVARIT AATTELE EITÄ
Kommunisti ne minun verorahani on vienyt, eikä eläkettä ole kertynyt. Kapitalismissa olisin voinut hajauttaa saman rahan osakkesiin.
Täh joku mättää pahasti eläkkeissä ite saan eläkettä tukineen 1400e ja oon 33. Sä saat pari juttua enempi. Eläkkeitä olisi varaa nostaakin eläkeyhtiöiden tuotoilla. Siellä varat nousee joka vuosi eli rahaa on