Olen syntynyt väärälle vuosisadalle, vähintään vuosikymmenelle.
Olen alle 25-vuotias naisihminen. En pidä samoista asioista kuin ikäiseni. Ahdistaa bileet, en tykkää yhtään ja en innostu lainkaan alkoholista. Rasittavaa muiden rasittavat vitsit vaikka viininjuonnista tms.
En jaksa sosialisoida ryhmässä.
Haluaisin asua jossain rauhallisessa korvessa, kirjoitellaan kirjeitä, runoja, maalata lukea jne. Käsitykseni hauskanpidosta ja huumorista on erilainen kuin muilla.
En välitä nykyajan kaikista teknologiasta.
Pidän kyllä joistain nykyaikaisista jutuista, mutta henkisesti olen syntynyt eri vuosisadalle.
Haluaisin asua vanhassa 1800-luvun perinnehirsitalossa. Kuitenkin olen mukavuudenhaluinen joten tiettyjä mukavuuksia haluaisin ja tietyistä mukavuuksista pidän.
Ärsyttää kun nykyaikana pitäisi olla kokoajan tavoitettavissa. Ihmiset vetää herneet nokkaan jos et jaksa vastata viesteihin/kuulumisiin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös alkoholittomuus ole juuri alle 30v juttuja? Jos olisit syntynyt 1700-luvulle, olisit naisparka jonkun piika tai muuten vain miehen omaisuutta. Olen tyytyväinen, että saan elää 2000-luvulla, koska voin päättää jutuistani itse, eikä ikäluokkani käytä pahemmin alkoholia.
Mistä olen ehdottomasti samaa mieltä on se, että pitää olla jatkuvasti tavoitettavissa. Joskus tekisi mieli vetäytyä keskelle umpimetsää muilta piiloon.Historiallisesti tuohon omaisuus juttuun ei ole mitään näyttöä.
Pahoitteluni väärästä tiedosta.
Mutta etpä naisena olisi ilman isääsi tai aviomiestäsi tehnyt juuri mitään. Muistaakseen vasta 1910-luvulla naiset saivat käydä palkkatöissä ilman aviomiehen lupaa. Millaista on mahtanut olla meno silloin 1700-luvulla? Tuskin yhtään liberaalimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös alkoholittomuus ole juuri alle 30v juttuja? Jos olisit syntynyt 1700-luvulle, olisit naisparka jonkun piika tai muuten vain miehen omaisuutta. Olen tyytyväinen, että saan elää 2000-luvulla, koska voin päättää jutuistani itse, eikä ikäluokkani käytä pahemmin alkoholia.
Mistä olen ehdottomasti samaa mieltä on se, että pitää olla jatkuvasti tavoitettavissa. Joskus tekisi mieli vetäytyä keskelle umpimetsää muilta piiloon.Historiallisesti tuohon omaisuus juttuun ei ole mitään näyttöä.
Pahoitteluni väärästä tiedosta.
Mutta etpä naisena olisi ilman isääsi tai aviomiestäsi tehnyt juuri mitään. Muistaakseen vasta 1910-luvulla naiset saivat käydä palkkatöissä ilman aviomiehen lupaa. Millaista on mahtanut olla meno silloin 1700-luvulla? Tuskin yhtään liberaalimpaa.
Ei tarvinnut töissä käydä kun kaikki tuli nenän eteen kuin prinsessalle illallinen.
Tilanne ei ole muuttunut tuon suhteen yhtään mitenkään. Jos haluaa vai istua sohvalla rustaamassa runoja ja tekemättä mitään tulojensa eteen, pitää joko periä rahaa tai mennä rikkaisiin naimisiin. Muuten pitää tehdä töitä ruokansa eteen ja iltaisin runoillaan, jos jaksetaan.
PS. Jos olisit elänyt pari sataa vuotta sitten, vain varakkaiden perheiden tytöt osasivat kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olen ehdottomasti samaa mieltä on se, että pitää olla jatkuvasti tavoitettavissa. Joskus tekisi mieli vetäytyä keskelle umpimetsää muilta piiloon.Suomessa ei ollut orjuutta.
Pompoteltavana tavallinen piika varmaan usein oli, mutta eiköhän se mikromanageri ollut normaalisti talon emäntä, joka johti kotitaloutta isännän ollessa tekemässä miesten juttuja.
Isojen talojen piiat olivat itseasiassa vielä kohtuullisen hyvässä asemassa verrattuna suureen osaan kansasta, koska heille tyypillisesti riitti ruokaa ja työt olivat suurelta osin suhteellisen miellyttäviä verrattuna jossain metsätorpassa asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on peruslakiin perustuva itsemääräämisoikeus elää sellaista elämää kuin sinä haluat, mutta riittääkö oma kanttisi?
Nykyään olisi helppo muuttaa maalle ja elää yksinkertaista, hidasta elämää, jos saisi rahat siihen jostain.
No en minä tiedä paljon siihen sitä rahaa vaaditaan? Jos ei ole pakko omassa asua niin esimerkiksi meillä päin rempatut rivarikaksiot on vuokraltaan 250-300e sisältäen veden ja sähkön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on peruslakiin perustuva itsemääräämisoikeus elää sellaista elämää kuin sinä haluat, mutta riittääkö oma kanttisi?
Nykyään olisi helppo muuttaa maalle ja elää yksinkertaista, hidasta elämää, jos saisi rahat siihen jostain.
No en minä tiedä paljon siihen sitä rahaa vaaditaan? Jos ei ole pakko omassa asua niin esimerkiksi meillä päin rempatut rivarikaksiot on vuokraltaan 250-300e sisältäen veden ja sähkön.
Syödäkin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syödäkin pitäisi.
Nyt voimme leipäjonoon.
Minä haluaisin vain takaisin 90-luvulle. Jos heräisikin jonain aamuna vuonna 95, kun maailman asiat, mukaan lukien teknologia, eivät olleet vielä kehittyneet niin väärään suuntaan. Kaiken olisi voinut suunnitella toisin...
Jos tämä 2000-luku olisikin ollut pelkkää unta, dystopiaa.
Ysärillä tekniikkaa oli sopivasti, mutta ei liikaa. Ihmiset olivat maanläheisempiä ja kaikkia nykyajan mielettömiä trendejä ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin vain takaisin 90-luvulle. Jos heräisikin jonain aamuna vuonna 95, kun maailman asiat, mukaan lukien teknologia, eivät olleet vielä kehittyneet niin väärään suuntaan. Kaiken olisi voinut suunnitella toisin...
Jos tämä 2000-luku olisikin ollut pelkkää unta, dystopiaa.
Ysärillä tekniikkaa oli sopivasti, mutta ei liikaa. Ihmiset olivat maanläheisempiä ja kaikkia nykyajan mielettömiä trendejä ei ollut.
Naapuri yrittäjä lahtas perheensä ja itsensä.
Suomessa ei ollut orjuutta.
Pompoteltavana tavallinen piika varmaan usein oli, mutta eiköhän se mikromanageri ollut normaalisti talon emäntä, joka johti kotitaloutta isännän ollessa tekemässä miesten juttuja.