Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, pitääkö odottaa harkinta-ajan päättymistä ennen treffailua?

Vierailija
24.12.2019 |

Tälläinen jonkinlainen moraalinen kysymys aattoaamuun.. tai mitä nyt ihmiset ylipäätään ajattelee asiasta? Toki jokainen tekee just niinkuin haluaa loppupeleissä.

Itse olen eronnut viime jouluna. Avioeropaperit kuitenkin laitoin menemään vasta nyt tänä syksynä, ei siksi että asiassa olisi mitään epäselvää, vaan siksi että ei ollut voimia aiemmin kun oli muita asioita eron jälkeen hoidettava ja järjesteltävä, eikä se paperi tuntunut silloin mitenkään tähdelliseltä - tai en alkuun edes ajatellut koko asiaa. Mutta siis "virallisesti" ero astuu voimaan vasta joskus alkukeväästä. Itse koen olevani ihan valmis uuteen suhteeseen ja kaipaankin jo seuraa, kun on tässä yksin jo pitkään ollut eron jälkeen ja sitä ennenkin kauan... mietin tässä pitäisikö nyt ootella sitä virallista eroa vai ei.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuohon ole moraalillista ohjetta. Itse kun aloitin nettideittailut, olin ollut asumuserossa vuoden verran ja harkinta aika oli alkanut kuukautta aikaisemmin. Netti profiileissa oli rehellisesti tieto että olen asumuserossa, tämä tietenkin tiputti paljon kumppaniehdokkaita pois mutta löysin täydellisen kumppanin siihen hetkeen.

Oma kokemus on että vaikka et olisi laastaria etsimässä, helposti siitä ensimmäisestä suhteesta avioeron (jos oli pitkä) jälkeen tulee harjoittelu suhde. Koska edeltävässä suhteessa on kasvettu yhteen ja arvot ovat muokkautuneet samanlaisiksi. Asiat ovat olleet itsestään selvyyksiä joita ei ymmärrä vasta kuin seuraavassa uudessa suhteessa, ja näin ollen uusi suhde saattaa olla tuhoon tuomittu (vaikka et menisi kiireellä suhteeseen).

Oma kokemus taas että edellisessä suhteessa nimenomaan kasvettiin erilleen ja arvot oli aivan erilaiset. Siksi se on ex-suhde. 

Vierailija
22/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aikanaan ero tuli voimaan perjantaina ja lauantaina menin kihloihin. Eli seurustelin jo harkinta-ajalla. Siitä vaan seurustelun sokkeloon :D

Tuttu meni kihloihin ennen virallista eroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan minkäänlaisia moraalisia esteitä.

Ei muuta kuin deittailemaan! :)

Elämä on lyhyt, älä anna sen lipua ohitse!

Hyvää Joulua <3

Vierailija
24/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvitse! Moni aloittaa treffailun jo ennen kuin edes koko avioerohakemus on vireillä!

Vierailija
25/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki oma asunto ensin. Sitten varaudu siihen, että kaikki eivät usko tuota "eropaperit vireillä" -selitystä, koska monet pettäjät käyttää sitä "syynä" teoilleen, vaikka suhteessa menisikin hyvin. Eli kannattaa miettiä miten asian kertoisi uskottavasti.

Tämä.

Tuttu mies oli oikeasti eroamassa, mutta ei ollut vie papereita lähettänyt, eikä muuttanut pois. Hänellä oli vaikea löytää fiksua seuraa nettideiteistä, koska tottakai kaikki vähänkin ajattelemaan kykenevät epäilivät hänen pettävän. Kun oli paperit vireillä ja asui jo muualla, niin hän löysi melkein heti uuden puolisonsa, jonka kanssa on nyt nsimidissa ja uusi lapsikin.

Eli tilanne kannattaa selkeyttää, jos haluaa löytää jonkun kunnollisen uuden kumppanin.

Vierailija
26/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun moraalini ei taipuisi eikä taipunut deittailuun harkinta-ajalla. Siitähän se nimikin, viimeinen mahdollisuus rauhassa miettiä toteutuuko ero vai ei. Riippumatta siitä asutaanko erillään vai yhdessä.

Vierailija
27/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte menneet terapiaan. Vaihtamalla ei parane.

Vierailija
28/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun moraalini ei taipuisi eikä taipunut deittailuun harkinta-ajalla. Siitähän se nimikin, viimeinen mahdollisuus rauhassa miettiä toteutuuko ero vai ei. Riippumatta siitä asutaanko erillään vai yhdessä.

Niin. Toisaalta oma moraali sanoo että olisi väärin sanoa että harkitsen (esim. exää kohtaa väärin), koska asiassa ei ole enää mitään harkittavaa, eikä se päätös tule muuttumaan. Harkinnat tehtiin jo kauan ennen erilleenmuuttoa. ap

Vierailija
29/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkelo kirjoitti:

Ei todellakaan minkäänlaisia moraalisia esteitä.

Ei muuta kuin deittailemaan! :)

Elämä on lyhyt, älä anna sen lipua ohitse!

Hyvää Joulua <3

Kiitos samoin <3 ap.

Vierailija
30/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei deittailua ennen virallista eroa, se on reilun pelin henki. Sen verran pitää olla rotia.

Vierailija
31/33 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä deittisivusto - https://hespac.com/datefi.htm Liittyminen on ilmaista ja suurinta osaa sivuston ominaisuuksista pääsee käyttämään ilmaiseksi.Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa.

Vierailija
32/33 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni panee menemään ilman harkinta-aikaakin. Ei muuta kun pomppimaan kull.. päälle kun se mr.  kipinä löytyy.

Vierailija
33/33 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tietenkään itse olin jo avoliitossa kun ennen harkinta-ajan päättymistä

t. mies kun veistos

Niin minäkin. 

T. Nainen kuin paistos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän