Avioero, pitääkö odottaa harkinta-ajan päättymistä ennen treffailua?
Tälläinen jonkinlainen moraalinen kysymys aattoaamuun.. tai mitä nyt ihmiset ylipäätään ajattelee asiasta? Toki jokainen tekee just niinkuin haluaa loppupeleissä.
Itse olen eronnut viime jouluna. Avioeropaperit kuitenkin laitoin menemään vasta nyt tänä syksynä, ei siksi että asiassa olisi mitään epäselvää, vaan siksi että ei ollut voimia aiemmin kun oli muita asioita eron jälkeen hoidettava ja järjesteltävä, eikä se paperi tuntunut silloin mitenkään tähdelliseltä - tai en alkuun edes ajatellut koko asiaa. Mutta siis "virallisesti" ero astuu voimaan vasta joskus alkukeväästä. Itse koen olevani ihan valmis uuteen suhteeseen ja kaipaankin jo seuraa, kun on tässä yksin jo pitkään ollut eron jälkeen ja sitä ennenkin kauan... mietin tässä pitäisikö nyt ootella sitä virallista eroa vai ei.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mulla aikanaan ero tuli voimaan perjantaina ja lauantaina menin kihloihin. Eli seurustelin jo harkinta-ajalla. Siitä vaan seurustelun sokkeloon :D
Tuttu meni kihloihin ennen virallista eroa.
Ei todellakaan minkäänlaisia moraalisia esteitä.
Ei muuta kuin deittailemaan! :)
Elämä on lyhyt, älä anna sen lipua ohitse!
Hyvää Joulua <3
No ei tarvitse! Moni aloittaa treffailun jo ennen kuin edes koko avioerohakemus on vireillä!
Vierailija kirjoitti:
Hanki oma asunto ensin. Sitten varaudu siihen, että kaikki eivät usko tuota "eropaperit vireillä" -selitystä, koska monet pettäjät käyttää sitä "syynä" teoilleen, vaikka suhteessa menisikin hyvin. Eli kannattaa miettiä miten asian kertoisi uskottavasti.
Tämä.
Tuttu mies oli oikeasti eroamassa, mutta ei ollut vie papereita lähettänyt, eikä muuttanut pois. Hänellä oli vaikea löytää fiksua seuraa nettideiteistä, koska tottakai kaikki vähänkin ajattelemaan kykenevät epäilivät hänen pettävän. Kun oli paperit vireillä ja asui jo muualla, niin hän löysi melkein heti uuden puolisonsa, jonka kanssa on nyt nsimidissa ja uusi lapsikin.
Eli tilanne kannattaa selkeyttää, jos haluaa löytää jonkun kunnollisen uuden kumppanin.
Minun moraalini ei taipuisi eikä taipunut deittailuun harkinta-ajalla. Siitähän se nimikin, viimeinen mahdollisuus rauhassa miettiä toteutuuko ero vai ei. Riippumatta siitä asutaanko erillään vai yhdessä.
Olisitte menneet terapiaan. Vaihtamalla ei parane.
Vierailija kirjoitti:
Minun moraalini ei taipuisi eikä taipunut deittailuun harkinta-ajalla. Siitähän se nimikin, viimeinen mahdollisuus rauhassa miettiä toteutuuko ero vai ei. Riippumatta siitä asutaanko erillään vai yhdessä.
Niin. Toisaalta oma moraali sanoo että olisi väärin sanoa että harkitsen (esim. exää kohtaa väärin), koska asiassa ei ole enää mitään harkittavaa, eikä se päätös tule muuttumaan. Harkinnat tehtiin jo kauan ennen erilleenmuuttoa. ap
Tuhkelo kirjoitti:
Ei todellakaan minkäänlaisia moraalisia esteitä.
Ei muuta kuin deittailemaan! :)
Elämä on lyhyt, älä anna sen lipua ohitse!
Hyvää Joulua <3
Kiitos samoin <3 ap.
Ei deittailua ennen virallista eroa, se on reilun pelin henki. Sen verran pitää olla rotia.
Hyvä deittisivusto - https://hespac.com/datefi.htm Liittyminen on ilmaista ja suurinta osaa sivuston ominaisuuksista pääsee käyttämään ilmaiseksi.Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa.
Moni panee menemään ilman harkinta-aikaakin. Ei muuta kun pomppimaan kull.. päälle kun se mr. kipinä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
ei tietenkään itse olin jo avoliitossa kun ennen harkinta-ajan päättymistä
t. mies kun veistos
Niin minäkin.
T. Nainen kuin paistos
Oma kokemus taas että edellisessä suhteessa nimenomaan kasvettiin erilleen ja arvot oli aivan erilaiset. Siksi se on ex-suhde.