Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero, pitääkö odottaa harkinta-ajan päättymistä ennen treffailua?

Vierailija
24.12.2019 |

Tälläinen jonkinlainen moraalinen kysymys aattoaamuun.. tai mitä nyt ihmiset ylipäätään ajattelee asiasta? Toki jokainen tekee just niinkuin haluaa loppupeleissä.

Itse olen eronnut viime jouluna. Avioeropaperit kuitenkin laitoin menemään vasta nyt tänä syksynä, ei siksi että asiassa olisi mitään epäselvää, vaan siksi että ei ollut voimia aiemmin kun oli muita asioita eron jälkeen hoidettava ja järjesteltävä, eikä se paperi tuntunut silloin mitenkään tähdelliseltä - tai en alkuun edes ajatellut koko asiaa. Mutta siis "virallisesti" ero astuu voimaan vasta joskus alkukeväästä. Itse koen olevani ihan valmis uuteen suhteeseen ja kaipaankin jo seuraa, kun on tässä yksin jo pitkään ollut eron jälkeen ja sitä ennenkin kauan... mietin tässä pitäisikö nyt ootella sitä virallista eroa vai ei.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse odotella, anna mennä vaan!

Iloista joulua!

Vierailija
2/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kai se ratkaisee, oletko oikeasti prosessoinut eron, sen syyt, ja miksi päädyit ’väärän’ ihmisen kanssa yksiin joko yksin tai ammattilaisen kanssa. Jos et ole, on riski, että toistat virheesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kertoo tilanteen avoimesti treffailukumppanilleen, niin ok. Itse en treffailisi tuossa tilanteessa olevaa.

Vierailija
4/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos rakastutkin varattuun? Sitten onkin miettimistä.

Vierailija
5/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko ollu ihan yksin koko ajan? Ilman seksi seuraakaan?

Minä eronnut vasta vajaa 5kk sitten, vielä en kaipaa seurustelua mutta seksiä haluan.

Vierailija
6/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan selkeä asia se että kun eropaperit on lähetetty ja asia on keskusteltu niin silloin on vapaa tekemään mitä haluaa.

Jos kumpikin haluaa asiaa vielä miettiä niin sitten on toisin mutta muussa tapauksessa ero on ero.

Pitäisin vähän kummallisena että ex-puoliso haluaa minusta eroon mutten kuitenkaan saisi aloittaa uutta suhdetta?

Vierailija
7/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikanaan ero tuli voimaan perjantaina ja lauantaina menin kihloihin. Eli seurustelin jo harkinta-ajalla. Siitä vaan seurustelun sokkeloon :D

Vierailija
8/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse odotella. Ex oli jo kihloissa seuraavan ex vaimonsa kanssa ennen kuin kakkosvaihe oli alkanut. Kukaan ei ihmetellyt.

Vierailija
9/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse odotella. Ex oli jo kihloissa seuraavan ex vaimonsa kanssa ennen kuin kakkosvaihe oli alkanut. Kukaan ei ihmetellyt.

Niinpä. Ihmettelikö kukaan eroakaan? Ei varmaan. Jos tuon kierteen haluaa katkaista, kannattaa siihen käyttää vähän aikaakin.

Vierailija
10/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jo uusi rakas ennen kuin virallisesti erosin.

Vierailija
11/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli jo uusi rakas ennen kuin virallisesti erosin.

Pistetään paremmaksi: mulla oli useita rakastajia koko avioliiton ajan!

Vierailija
12/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään itse olin jo avoliitossa kun ennen harkinta-ajan päättymistä

t. mies kun veistos

Vierailija
13/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollai, kun ero ei ole yllätys, niin hyvin voi alkaa treffailla. Mutta, jos tänään ilman ennakkovarotusta (aikasemmin viritetty keskustelua onko meillä tulevaisuutta), laittaisi paperit, niin hyvä olisi edes vähän aikaa antaa tilanteen tekeytyä ennen treffejä. Voihan sitä vaikka omakin ajatus selkiytyä pienen etäisyyden myötä.

Vierailija
14/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ihmettelikö kukaan eroakaan? Ei varmaan. Jos tuon kierteen haluaa katkaista, kannattaa siihen käyttää vähän aikaakin.

Ei hän halua, nykyisen ex vaimon kohdalla oli tuskin ero sanan O kirjainta sanottu kun miehellä lauloi jo kaikki deittisovellukset ja kävi entiset panot läpi ilmoittaen että on vapaa mies. Panolta minäkin sen sain kuulla, että on eronnut.  Ei kukaan ihmetellyt eroa, ei ikinä ole ihmetellyt. Aikoinaan ei ihmetelty muuta kuin sitä, että miksi olen hänen kanssaan. Jopa ex anoppi tiesi, että hänen poikansa on hirveä puoliso.

Vierailija
15/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää odottaa. Kai sen tiedät ?

Vierailija
16/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko ollu ihan yksin koko ajan? Ilman seksi seuraakaan?

Minä eronnut vasta vajaa 5kk sitten, vielä en kaipaa seurustelua mutta seksiä haluan.

Kyllä, ihan yksin :D Mutta halusin käsitellä eron ensin yksikseni, märehtiä ja murehtia ja möllöttää ja oppia olemaan yksin. Ja nyt koen että ero on käsitelty ja voisin alkaa tapailla muita niin että olen valmis seurusteluunkin, JOS sopiva sattuisi kohdalle. ap

Vierailija
17/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa treffailla. Avioliittohan on tuossa tilanteessa pelkkä paperi!

Itselleni (ja exälle) oli ihan selvää, että ero tapahtui silloin kun asiasta sovittiin. Paperit laitettiin tästä muutaman kk:n päästä vetämään ja noin vuosi erin jälkeen avioero oli juridisesti virallinen. Yksi treffikumppani tosin kommentoi tuossa välissä, että "sähän oot varattu". Ööö... whatever...

Vierailija
18/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki oma asunto ensin. Sitten varaudu siihen, että kaikki eivät usko tuota "eropaperit vireillä" -selitystä, koska monet pettäjät käyttää sitä "syynä" teoilleen, vaikka suhteessa menisikin hyvin. Eli kannattaa miettiä miten asian kertoisi uskottavasti.

Vierailija
19/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki oma asunto ensin. Sitten varaudu siihen, että kaikki eivät usko tuota "eropaperit vireillä" -selitystä, koska monet pettäjät käyttää sitä "syynä" teoilleen, vaikka suhteessa menisikin hyvin. Eli kannattaa miettiä miten asian kertoisi uskottavasti.

Öh, kyllä tässä on ollut oma asunto ja omat lusikat jo vuoden.. ap

Vierailija
20/33 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuohon ole moraalillista ohjetta. Itse kun aloitin nettideittailut, olin ollut asumuserossa vuoden verran ja harkinta aika oli alkanut kuukautta aikaisemmin. Netti profiileissa oli rehellisesti tieto että olen asumuserossa, tämä tietenkin tiputti paljon kumppaniehdokkaita pois mutta löysin täydellisen kumppanin siihen hetkeen.

Oma kokemus on että vaikka et olisi laastaria etsimässä, helposti siitä ensimmäisestä suhteesta avioeron (jos oli pitkä) jälkeen tulee harjoittelu suhde. Koska edeltävässä suhteessa on kasvettu yhteen ja arvot ovat muokkautuneet samanlaisiksi. Asiat ovat olleet itsestään selvyyksiä joita ei ymmärrä vasta kuin seuraavassa uudessa suhteessa, ja näin ollen uusi suhde saattaa olla tuhoon tuomittu (vaikka et menisi kiireellä suhteeseen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan