Suku uhriutui kiukuttelemaan..
Miehen sisarusperhe joka kutsunut vuosittain anopin joulunviettoon luokseen ei kutsunutkaan häntä tänä vuonna. Anoppi otti äkkilähdön ulkomaille (syynä ettei joulukutsua tullut) ja nyt miehen suku keksinyt alkaa vihoittelemaan minulle siitä etten vuoroltani kutsunut anoppia joulun viettoon. Siitäkin huolimatta ettei perheemme vietä joulua kotona vaan kyläilemme sukuni tiluksilla. Anoppi ei suostu puhumaan minulle nyt lainkaan, en vain käsitä miksi tämä joulu on nyt sellainen että asia tällä kertaa häiritsee? Ja jos aiemmin vaivannut niin miksei silloin jo ottanut asiaa esille? Ja miksi kutsuminen olisi minun tehtävä, enhän ole hänen lapsensa?
Muilla vastaavasta kokemusta? Huolettaa että tällä vaikutuksia joulunkin jälkeen :/
-ap
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on loukkaantunut, kun ymmärsi ettei ole tervetullut rakkaimpiensa luokse jouluna.
Onhan se aikamoista, jos lasten ja lastenlasten olemassaolosta huolimatta joutuu viettämään joulun yksin ilman että kukaan edes muistaa asiaa.
Aika moni meistä on itse siinä anopin asemassa 30v päästä. Minusta kannattaisi miettiä, miten silloin toivoisi itseään kohdeltavan, ja kohdella samoin muita.
Mulla on viisi lasta ja SILTI olen sitä mieltä että on ihan ookoo että olen vanhana ”anoppi-iässä” jouluja yksin jos olen leski. Ei lapsilla ole velvoitetta ottaa mua jouluksi ja ymmärrän hyvin että vieras on aina rasite. Olen ihan varsutunut tähän enkä todellakaan ala kiukuttelemaan ja martyyroimaan. Kuka muka haluaa olla pelkästä velvollisuudesta hanpaita kiristellen kutsuttu vieras? En minä ainakaan.
Joulu yksin on ihan hyvä joulu sekin.Minusta mummujen, isomummojen, anoppien ja pappojenkin toki jos niitä on, kuuluu olla joulun ja muidenkin juhlien kunniavieraita. Aivan kestämätön ajatus, että oma ihana mummuni tai äitini, joka on elämänsä rakastanut ja hoitanut perhettään, (ja järjestänyt joulun lapsille ja vanhuksille aikanaan) jätettäisiin kutsumatta jouluna. Eikä se ole rasite vaan ilo.
Yhäkin ap itse vieraana jouluna toisella paikkakunnalla eikä järjestäjä. Onko sinusta ok jos vietät joulua jonne kutsut liudan ihmisiä ja vieraasi keksivät kutsua kotiisi lisää väkeä joita et ennestään välttämättä tunne?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyläilette sukusi tiluksilla? Eikä teillä ole pääsyä taloon lainkaan? Aika outo joulu jossain pellonpientareella.
Miniä on ottanut sielläkin talon haltuunsa 🙄 eli ap paistaa joulumakkaroita ja syö eväitä pellonpientareella.
haha, no ihan itse te olette suvun ja anopin kans tekemisissä koska itse niin haluatte.
Ymmärsinkö nyt oikein?
- miehen sisarus on tähän asti kutsunut anopin jouluksi, mutta yhtäkkiä tänä jouluna ei? Miksi ei?
- anoppi ei ole pyytänyt että saako tulla jouluksi teille, vaan varannut lennot ulkomaille
- te olette aina joulun poissa sinun sukulaistesi luona
- silti sukulaiset ovat loukkaantuneet SINULLE asiasta, haukkuvat sinua, eivätkä anna lahjoja (WTF??)
Onko taustalla jotain muuta ongelmaa mikä nyt purkautuu tällä tavalla? Onko sukulaisten kanssa ollut aikaisemmin mitään kummallisia episodeja?
Sinuna ärähtäisin kunnolla sukulaisille, ja jättäisin pitkäksi aikaa omaan arvoonsa. Välit viilenisi pysyvästi mikäli anteeksipyyntöä ei kuulu myöhemminkään.
Älä alistu, nöyristele tai pyytele anteeksi keneltäkään. Jos välit menee, niin menköön, ei tuollaista sekopääsakkia muutenkaan kaipaa elämäänsä.
Minulla tulee heti mieleen yksi skenaario miksi tämä nyt sukua ja anoppia närppii.
Anoppi ollut ”aina” joulun miehesi siskolla. Ts. luultavasti tuossa perheessä on ollut skismaa siitä että ”aina sun äiti meille tulee, nyt jo 15v peräjälkeen, tänä jouluna mennään kyllä mun vanhemmille”. Näin siis ap:n miehen siskon mies eikä anoppi pääse jouluilemaan tyttärelleen.
Samanaikaisesti ap:n perheessä on ollut samanlainen tilanne tavallaan. Joka jouluaatto ok vietetty ap:n suvun kanssa. Ei ap:n miehen äidin.
Nyt kun ap:n miehen sisko on nähtävästi hyvissä ajoin ilmoittanut että ovat menossa muualle, äiti ei voi tulla meille jouluksi, ovat odottaneet ja toivoneet että ap:n mies perheineen ottaisi anopin vastuulleen edes tämän yhden kerran. Ollaan vihjailtu sinnepäin ap:n sitä tajuamatta (tai hänen miehen sitä tajuamatta) ja anoppi siitä vimmastuneena varannut ulkomaanmatkan ettei ihan yksin köki kotona.
Voi hyvin olla että ap:n mies on vielä ajatuksissaan pahentanut tilannetta sillä on mahdollista että siskonsa/äitinsä on kertonut että ”sirkkuleena lähtee cxx:n jouluksi eli äiti ei mene sinne, eli mites teidän joulu?”. Johon mies on vastannut sen enempää miettimättä: ”no me mennään kultamussukka ap:n vanhemmille kuten aina kun se ap niiiiiin haluaa aina äidilleen”. Ja siitä ovat sitten ottaneet herneen nenään. Että edes kerran ei voi ap:n perhe joustaa omasta joulusta vaikka anoppi on kaikki muut joulut ollut siskon huushollissa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö nyt oikein?
- miehen sisarus on tähän asti kutsunut anopin jouluksi, mutta yhtäkkiä tänä jouluna ei? Miksi ei?
- anoppi ei ole pyytänyt että saako tulla jouluksi teille, vaan varannut lennot ulkomaille
- te olette aina joulun poissa sinun sukulaistesi luona
- silti sukulaiset ovat loukkaantuneet SINULLE asiasta, haukkuvat sinua, eivätkä anna lahjoja (WTF??)
Onko taustalla jotain muuta ongelmaa mikä nyt purkautuu tällä tavalla? Onko sukulaisten kanssa ollut aikaisemmin mitään kummallisia episodeja?
Sinuna ärähtäisin kunnolla sukulaisille, ja jättäisin pitkäksi aikaa omaan arvoonsa. Välit viilenisi pysyvästi mikäli anteeksipyyntöä ei kuulu myöhemminkään.
Älä alistu, nöyristele tai pyytele anteeksi keneltäkään. Jos välit menee, niin menköön, ei tuollaista sekopääsakkia muutenkaan kaipaa elämäänsä.
Kyllä ymmärsit oikein. Anoppi ei kysellyt yhteistä joulua mutta pahoitti silti mielensä ja muukin suku. Aiempina vuosina anoppi ollut miehen sisaren perheessä mutta syytä en tiedä miksei tänä vuonna kutsua sinne tullut. Ehkä unohtivat kutsua ja äkkilennosta kuultua purkaneet oloaan minuun. Olen kaiketi helppo kohde kun en ole kovinkaan läheinen miehen sisaren kanssa
-ap
Että semmonen anopin joulu pilalla-provo tällä kertaa?
1/5
Miehen sisaruksen perhe ja anopin sisko perheineen ainakin suutaan soittaneet minulle lennon lähdettyä. Anoppi myös ottanut minut pois lahjalistaltaan tänä vuonna mutta ehkä parempi niin jos se hänelle tuo joulurauhaa. Aaton olen vastaamatta heidän yhteydenottoihin jos ei ääni kellossa asiallisemmaksi muutu
-ap