Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suku uhriutui kiukuttelemaan..

Ap
23.12.2019 |

Miehen sisarusperhe joka kutsunut vuosittain anopin joulunviettoon luokseen ei kutsunutkaan häntä tänä vuonna. Anoppi otti äkkilähdön ulkomaille (syynä ettei joulukutsua tullut) ja nyt miehen suku keksinyt alkaa vihoittelemaan minulle siitä etten vuoroltani kutsunut anoppia joulun viettoon. Siitäkin huolimatta ettei perheemme vietä joulua kotona vaan kyläilemme sukuni tiluksilla. Anoppi ei suostu puhumaan minulle nyt lainkaan, en vain käsitä miksi tämä joulu on nyt sellainen että asia tällä kertaa häiritsee? Ja jos aiemmin vaivannut niin miksei silloin jo ottanut asiaa esille? Ja miksi kutsuminen olisi minun tehtävä, enhän ole hänen lapsensa?
Muilla vastaavasta kokemusta? Huolettaa että tällä vaikutuksia joulunkin jälkeen :/
-ap

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika härskiä touhua. Toivottavasti tajuavat pahoitella jälkikäteen

Vierailija
2/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oon ite muuttanut hevonv&%¤#n sukuni läheltä niin ei oo moisia ongelmia. =D Ei käy kateeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin myös anopille joululahjan josta raivostui vaikkei ole lahjaa nähnytkään. Ei halua minulta kuulemma mitään. En pakota ottamaan vastaan, ihmettelen kylläkin asennetta sillä häneltä perheellemme säkillinen lahjoja vaikka tietää että meillä asunnossa tilapulaa

-ap

Vierailija
4/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeksi lapsellista anoppiasi. Ei todellakaan olis ollu sun vastuulla kutsua vaan miehen jos jonkun. Ja mitä kiukuttelee. Varmaan tiesi ettette myöskään ole kotona. Todella lapsellista aikuiselta ihmiseltä. En sinuna pahoittaisi mieltäni.

Vierailija
5/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä omaan arvoonsa tuollaiset tyypit ja nauti joulustasi.

Vierailija
6/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske ääliömiehesi hoitaa itse oma sukunsa. Ei ole sun ongelma.

Vierailija
7/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitänyt puoliani asiassa ja nyt hänellekin nuristu

-ap

Vierailija
8/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan kutsunut äitiään joulunviettoon tai ollut kiinnostunut siitä missä hän on? Ilmeisesti olis nyt jäänyt yksin? Onhan tuo aika törkeää äitiäkin kohtaan, ihmekään jos pahoitti mielen.

Vierailija
9/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo kokonaisuudessaan meni? Kysyikö anoppi, voisiko viettää joulua teidän kanssanne?

Vierailija
10/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyläilette sukusi tiluksilla? Eikä teillä ole pääsyä taloon lainkaan? Aika outo joulu jossain pellonpientareella.

Vierailija
11/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysynyt mukana. Anoppi viettänyt joulut muiden lastensa luona ja nyt ei kutsuttukaan. Veti herneet kun miniä, jonka luona ei tähänkään asti ole joulujaan viettänyt ei kutsunut häntä.

Vierailija
12/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottaisi ikinä anoppia jouluksi (hirveä ihminen) enkä edes omaa äitiäni (vielä hirveämpi). Sen sijaan appeni (lempeä ja mukava) voisin ottaa.

Jos joku on kohdellut sinua paskasti vuosia tai vuosikymmeniä (kuten äitini), ei ole kyllä MITÄÄN velvollisuutta ottaa jouluksi.

Sen sijaan kiltti ja mukava on sitten eri asia.

Vierailija
13/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on loukkaantunut, kun ymmärsi ettei ole tervetullut rakkaimpiensa luokse jouluna.

Onhan se aikamoista, jos lasten ja lastenlasten olemassaolosta huolimatta joutuu viettämään joulun yksin ilman että kukaan edes muistaa asiaa.

Aika moni meistä on itse siinä anopin asemassa 30v päästä. Minusta kannattaisi miettiä, miten silloin toivoisi itseään kohdeltavan, ja kohdella samoin muita.

Vierailija
14/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on loukkaantunut, kun ymmärsi ettei ole tervetullut rakkaimpiensa luokse jouluna.

Onhan se aikamoista, jos lasten ja lastenlasten olemassaolosta huolimatta joutuu viettämään joulun yksin ilman että kukaan edes muistaa asiaa.

Aika moni meistä on itse siinä anopin asemassa 30v päästä. Minusta kannattaisi miettiä, miten silloin toivoisi itseään kohdeltavan, ja kohdella samoin muita.

Mulla on viisi lasta ja SILTI olen sitä mieltä että on ihan ookoo että olen vanhana ”anoppi-iässä” jouluja yksin jos olen leski. Ei lapsilla ole velvoitetta ottaa mua jouluksi ja ymmärrän hyvin että vieras on aina rasite. Olen ihan varsutunut tähän enkä todellakaan ala kiukuttelemaan ja martyyroimaan. Kuka muka haluaa olla pelkästä velvollisuudesta hanpaita kiristellen kutsuttu vieras? En minä ainakaan.

Joulu yksin on ihan hyvä joulu sekin.

Vierailija
15/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä32390 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyläilette sukusi tiluksilla? Eikä teillä ole pääsyä taloon lainkaan? Aika outo joulu jossain pellonpientareella.

Ollaan aattona perinteisesti parin tunnin ajomatkan päässä suvun tiluksilla jonka isovanhempani omistaa. Siellä isovanhempani sekä vanhempani ja veljeni perhe. Semmoinen kaksikerroksinen omakotitalo omalla tontilla. Koska ajomatka pari tuntia käydään kyläilemässä muttei yövytä siellä.

Anoppi ei kysellyt joulunvietostamme eikä me häneltä. Aiempina vuosina ollut samoin ja lähetetty jouluna toisillemme whats upissa jouluiset kuvatervehdykset ja paketit ojennettu jouluviikolla vaikkei aatto olisikaan. Koko aihe nousi esille vasta kun lentolippu oli hankittu ja kuultiin anopin suunnanneen lentokentälle

-ap

Apn anoppi on törkeä öykkäri koska kiukuttelemalla hän viestii että Apn olisi pitänyt peruuttaa oma joulunsa, jöttää menemättä suvun tiluksille, ja keskittyä palvelemaan anoppia.

Vierailija
16/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan aattona perinteisesti parin tunnin ajomatkan päässä suvun tiluksilla jonka isovanhempani omistaa. Siellä isovanhempani sekä vanhempani ja veljeni perhe. Semmoinen kaksikerroksinen omakotitalo omalla tontilla. Koska ajomatka pari tuntia käydään kyläilemässä muttei yövytä siellä.

Anoppi ei kysellyt joulunvietostamme eikä me häneltä. Anoppi antanut ymmärtää ettei perusta joulunvietosta. Aiempina vuosina ollut samoin ja lähetetty jouluna toisillemme whats upissa jouluiset kuvatervehdykset ja paketit ojennettu jouluviikolla vaikkei aatto olisikaan ja se vaikuttanut riittäneen. Koko aihe nousi esille vasta kun lentolippu oli hankittu ja kuultiin anopin suunnanneen lentokentälle

-ap

Vierailija
17/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää tarkemmin keitä tämä suku sisältää? Onko miehelläsi muita sisaruksia vai miksi oletettiin teidän huolivan anoppi vaikkei koko asiasta oltu aiemmin puhuttu?

Vierailija
18/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kumpi nyt on vihainen suku vai anoppi? Kun musta tuntuu, että anoppi elää täysillä ja on ihan tyytyväinen tilanteeseen, kun kerran lähti reissuunkin (eikä edes ilmeisesti vastaa puhelimeen) ja pitää hauskaa.

Sukulaisperheellä huono omatunto kun ei kutsunutkaan anoppia ja yrittää vierittää pahan mielen teidän niskaan.

Onneksi sun ap ei tartte välittää mistään tosta draamasta, jatkat vaan eloa normisti ja miehes hoitaa välejä jos jotain hoidettavaa on.

Vierailija
19/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin on helpompi olla vihainen sulle, kuin omille lapsilleen. Onhan se rankkaa tajuta, ettei ole jouluna toivottu vieras. Mutta et silti ole tuollaista kohtelua ansainnut. Omien vanhempien ja appivanhempien ikääntyessä täytyy ottaa vastaan yhä enemmän kaikenlaista kiukuttelua ja kummailua, se kuuluu valitettavasti ikääntymiseen. Parempi toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. Hyvää joulua!

Vierailija
20/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on viisi lasta ja SILTI olen sitä mieltä että on ihan ookoo että olen vanhana ”anoppi-iässä” jouluja yksin jos olen leski. Ei lapsilla ole velvoitetta ottaa mua jouluksi ja ymmärrän hyvin että vieras on aina rasite. Olen ihan varsutunut tähän enkä todellakaan ala kiukuttelemaan ja martyyroimaan. Kuka muka haluaa olla pelkästä velvollisuudesta hanpaita kiristellen kutsuttu vieras? En minä ainakaan.

Joulu yksin on ihan hyvä joulu sekin.

Minusta mummujen, isomummojen, anoppien ja pappojenkin toki jos niitä on, kuuluu olla joulun ja muidenkin juhlien kunniavieraita. Aivan kestämätön ajatus, että oma ihana mummuni tai äitini, joka on elämänsä rakastanut ja hoitanut perhettään, (ja järjestänyt joulun lapsille ja vanhuksille aikanaan) jätettäisiin kutsumatta jouluna. Eikä se ole rasite vaan ilo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme