Vagibalance ratiopharm + raskaus?
Voiko kyseistä tuotetta käyttää raskauden aikana? Apteekista sanoi, että voi, mutta pakkaus sanoo, että keskusteltava hoitohenkilökunnan kanssa.
Kommentit (13)
Itse ainakin olen käyttänyt ja siis lääkärin suosituksesta. Sehän on vain maitohappobakteerivalmiste.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin lääkäriltä tai hoitajalta.
En taida joulun aikaan saada ketään kiinni ja en tiedä onko haittaa, jos tulehdusepäily pääsee pitkittymään :/
Ap
Kiitos. En löydä tai keksi myöskään miksi ei voisi käyttää :)
Ap
Vaimoni käytti tuota ja lapsi syntyi tummaihoisena. En suosittele.
Voi käyttää, todennäköisesti suositus johtuu siitä, että pitäisi keskustella, voiko siellä olla jotain muuta hoitoa vaativaa vaivaa, joka voisi esim lisätä keskenmenon riskiä. Itse tuotteesta ei ole haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi käyttää, todennäköisesti suositus johtuu siitä, että pitäisi keskustella, voiko siellä olla jotain muuta hoitoa vaativaa vaivaa, joka voisi esim lisätä keskenmenon riskiä. Itse tuotteesta ei ole haittaa.
Kiitos selventävästä vastauksesta! Täytyy laittaa ensi yöksi.
Hyvää joulua teille! :)
Ap
Vanha ketju, mutta laitan kokemuksen tästä, jos joku sattuu lukemaan: laitoin illalla ensimmäisen tabletin ja aamulla luulin, että lapsivettä alkoi valua, kun tuli läntti sänkyyn ja nestettä valui reisille. Piti käydä tarkastamassa tilanne päivystyksessä.
Kannattaa siis varautua, että voi aiheuttaa voimakasta vaikka ilmeisesti harmitonta vuotoa.
Tabletti sulaa yön aikana ja valuu ulos. Ei siis aiheuta mitään vuotoa, vaan kyse on sulaneesta tabletista.
Kysyisin lääkäriltä tai hoitajalta.