Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin tilaaminen Saksasta on kyllä näppärää. Voi tarkastella tuotteita ajan kanssa netistä ja sitten posti tuo ne sinulle kotiin. :)

Vierailija
23.12.2019 |

Kaikki käy niin helposti etten enää lainkaan vaivaudu Alkoon saamaan huonoa palvelua kalliiseen hintaan.

Kommentit (219)

Vierailija
81/219 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tilanneilla ollut kuljetusvaurioita ja mitä niiden kanssa käynyt?

Tilasin Saksasta viiniä ja olutta. Pakettipojat toi. Olin ottanut lisämaksullisen kuljetusvakuutuksen.

Kuljetuksessa oli noin 45 euron edestä tuhoutunutta viiniä.

Otin yhteyttä Pakettipoikiin. Kuulemma reklamaatio-osasto käsittelee. Kolme viikkoa meni.

Otin yhteyttä uudelleen Pakettipoikiin. Kuulemma reklamaatio-osasto käsittelee.

Nyt reilu kaksi viikkoa mennyt tuosta eli yhteensä yli 5 viikkoa.

Mitään ei kuulu.

Valitsen itse jatkossa aina jonkin muun firman kuljetukselle.

Vierailija
82/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe taas esillä IS:

Timo ja Aki tilaavat alkoholinsa vallan ulkomailta – taulukko näyttää, kuinka paljon sillä voi säästää

Alkoholin tilaaminen ulkomailta on laillista, kun hoitaa verot ja kuljetuksen. Tulliylitarkastajan mukaan etämyynnin säännöksistä ei juuri tiedetä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007965431.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko ne minulle oikein kotiiin.

Vierailija
84/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo. Tai jos asut omakotitalossa, saattavat jättää ovelle, jos annat luvan tehdä niin.

Vierailija
85/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla tilanneilla ollut kuljetusvaurioita ja mitä niiden kanssa käynyt?

Tilasin Saksasta viiniä ja olutta. Pakettipojat toi. Olin ottanut lisämaksullisen kuljetusvakuutuksen.

Kuljetuksessa oli noin 45 euron edestä tuhoutunutta viiniä.

Otin yhteyttä Pakettipoikiin. Kuulemma reklamaatio-osasto käsittelee. Kolme viikkoa meni.

Otin yhteyttä uudelleen Pakettipoikiin. Kuulemma reklamaatio-osasto käsittelee.

Nyt reilu kaksi viikkoa mennyt tuosta eli yhteensä yli 5 viikkoa.

Mitään ei kuulu.

Valitsen itse jatkossa aina jonkin muun firman kuljetukselle.

Update. Nyt mennyt 8 viikkoa ensimmäisen reklamaation tekemisestä, kun Pakettipojat oli särkeneet viinejä matkalla. Siihen nopeasti vastattiin, että reklamaatio-osasto käsittelee.

Siitä kaksi viikkoa, uusi yhteydenotto. Ei mitään.

En tästä muuten meteliä pitäisi, mutta olen ottanut ja maksanut lisämaksullisen kuljetusvakuutuksen.

En voi suositella Pakettipoikia kuljetusfirmaksi. Valitkaa jokin muu jos tilaatte Saksasta.

Vierailija
86/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo. Tai jos asut omakotitalossa, saattavat jättää ovelle, jos annat luvan tehdä niin.

Varmaan tietyillä alueilla ei kannata pyytää jättää olutlaatikoita portin pieleen tai oven eteen.

Reiska ja Kake ilahtuisi kovin, kun ilmaista juomaa olis tarjolla, sen kuin kantaa vaan poies.

Vierailija
87/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jo innostuin mutta sitten lopahti kun pitäis itse osata tilata kuljetus ja hoitaa verot. En osaa.

Kannattaa suosia EU:n sisällä verkkokauppoja jotka hoitavat kuljetuksen silloin ei tarvitse maksaa valmisteveroja eikä häslätä tulli-ilmoituksia kuten EU:n sisämarkkinoilla kuuluukin olla. Etämyynti on termi tässä.

Valitettavasti useimmat alkoholin verkkokaupat taitavat mainostaa juuri päinvastaista toimintatapaa joilloin EU:n hengen vastaisesti homma jää ostajan vastuulle ja harteille. Etäosto on kyseessä tällöin. Jos harrastaa etäostoa on järkevämpää matkustaa paikan päälle.

EU:n ulkopuolelta muutoinkin.

Juuri noin. Kannattaa vähän googlailla kauppoja ja kuljetuksia.

Vierailija
88/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jo innostuin mutta sitten lopahti kun pitäis itse osata tilata kuljetus ja hoitaa verot. En osaa.

kun olet maksanut tilauksen se ohjautuu automaattisesti rahdintarjoajan sivuille. Tiedot menee myös automaattisesti. Ei tarvitse kuin maksaa.

Juuri noin. Helppoa se on, jos vaan on halua tilata.

Vierailija
89/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Discandoosta olen tilannut useamman kerran, edullista ja kätevää, ainoa ongelma että jos minulla on liikaa juomaa tulee tissuteltuakin liikaa, siksi en nyt ole tilannut aikoihin. Alkon monopoli on sairas ja alkoholin hinnat Suomessa täyttö ryöstöä.

Vierailija
90/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasti tuli meillekin juuri alkostore24:sta. Oliko se nyt sitten etuosto, kun kuljetuksen itte hommasin. Enäähän suoraan alkostore24 sivulta he eivät ohjaa kuljetukseen. Veroja ei maksanut miten se edes käytännössä tapahtuisi?

Vierailija
91/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasti tuli meillekin juuri alkostore24:sta. Oliko se nyt sitten etuosto, kun kuljetuksen itte hommasin. Enäähän suoraan alkostore24 sivulta he eivät ohjaa kuljetukseen. Veroja ei maksanut miten se edes käytännössä tapahtuisi?

*Etäosto

Vierailija
92/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kai aika vaikea tulkinta, mikä on etuosto ja mikä ei.

Vierailija
93/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Discandoosta olen tilannut useamman kerran, edullista ja kätevää, ainoa ongelma että jos minulla on liikaa juomaa tulee tissuteltuakin liikaa, siksi en nyt ole tilannut aikoihin. Alkon monopoli on sairas ja alkoholin hinnat Suomessa täyttö ryöstöä.

Alkc.fi tilasin ja nopeasti ja ehjänä tuli lasti.

Vierailija
94/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäkää jotain suuntaa? Jos tilaa vaikka parilla satasella viinejä, niin miten rahtinsa hinta määräytyy? Kilojen mukaan ilmaisesti. Onko jossain laskuri? Kiinnostaa kokeilla.

Vierailija
95/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäkää jotain suuntaa? Jos tilaa vaikka parilla satasella viinejä, niin miten rahtinsa hinta määräytyy? Kilojen mukaan ilmaisesti. Onko jossain laskuri? Kiinnostaa kokeilla.

Painon mukaan. Ainakin Netprisin sivuilta näet koko ajan tilausta tehdessäsi, paljonko on toimitusmaksu. 

Vierailija
96/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla sivustoilla on ainakin haluamani shamppanja kalliimpaa kuin Alkossa. Ei taida olla vaan reittiä halpaan shamppanjaan! :(

Vierailija
97/219 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla sivustoilla on ainakin haluamani shamppanja kalliimpaa kuin Alkossa. Ei taida olla vaan reittiä halpaan shamppanjaan! :(

Sama huomio. Shamppanjaa ei halvalla taida saada mistään.

Onko Alko halvin?

Vierailija
98/219 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kuohuviinejä tai shamppanjaa tilaisi postitse muutenkaan.

Vierailija
99/219 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painon mukaan. Ainakin Netprisin sivuilta näet koko ajan tilausta tehdessäsi, paljonko on toimitusmaksu. 

Se on kätevä siksikin että voi ja kannattaa sovittaa tilattu määrä siten ettei maksa tyhjästä. Meillä jäi viimeksi tilaus 100g vaille seuraavasta rahtihintaportaasta eli aika nappiin meni.

Vierailija
100/219 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ehdotellaan kuljetusten itsemaksua? Silloin riski joutua maksamaan lisää turhasta.

Etämyynnissä myyjä hoitaa kaiken.