Julkisen alan pienipalkkaiset naiset: VAIHTAKAA ALAA!
Olen ollut opetusalalalla nyt 15 vuotta ja aivan lopen uupunut surkeisiin työoloihin, huonoon johtamiseen, joustamattomaan työaikaan ja siihen, että palkka ei tästä enää nouse vaikka eläkeikään on vielä 25 vuotta. Niinpä jäin opintovapaalle ja kouluttaudun uudelle alalle. Olen nyt opetellut koodaamaan. Elämäni paras päätös vaihtaa alalle, jossa työnantajat kilpailevat osaajista ja tekevät kaikkensa, että saavat pidettyä työntekijät firmassa. Löytyy joustoa niin työajoissa, itseä kiinnostavissa työtehtävissä ja tiimeissä sekä nousujohteinen palkkakehitys. Oikeasti, suosittelen tätä alanvaihtoa kaikille julkisen puolen pienipalkkaisille naisille. Se on selvää, että nykyinen meno ei tule sairaaloissa, oppilaitoksissa ja kunnan virastoissa muuttumaan.
Kommentit (3)
Löysään työtahtiin ja megalomiin tottuneet julkkarit eivät pärjäisi päivääkään yksityisellä.
ei tänne riesaksi kirjoitti:
Löysään työtahtiin ja megalomiin tottuneet julkkarit eivät pärjäisi päivääkään yksityisellä.
Julkisen puolen löysää tahtia ei ole ainakaan sairaaloissa ja kouluissa ollut enää vuosikausiin. Totta on että lomat meillä opettajilla on pitkät, mutta yksityisellä puolella saa helposti palkatonta joka kyllä paremmalla palkalla kompensoituu. Ja ne palkattomat lomat voi pitää muulloinkin kuin kaikkein kalleimpaan loma-aikaan. Ap
Samaa olen sanonut. Ja alanvaihto kannattaa pienemmälläkin palkalla, jos sillä pääsee helppoon ja mukavaan työhön. Pelkkää kärsimystä tuntuu olevan hoitajien ja opettajien elämä.