Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hop on - hop off -työntekijät eli opportunistiset työpaikkashoppailijat

Vierailija
23.12.2019 |

Meille on taas palkattu joku "nuori uranainen" töihin. Kurkkasin henkilön LinkedIn-profiilia ja mietin että ei ole taas työnantaja paljoakaan miettinyt että minkälaisen tyypin on palkannut. Edelliset työsuhteet ovat olleet 5kk, 9kk, 9kk, 4kk, 4kk, 13kk, 4kk, 7kk, 5kk. Ja nyt sitten varmaan pysyy meillä huomattavasti pitempään, right.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onbgelma: epäonnistutaan surkeasti kannusteiden tarjoamisessa. Ratkaisu: syytetään henkilöstön vaihtuvuudesta opportunismia. Hah!

Vierailija
42/55 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä työntekijää syytä vaan työnantajaa. Jos muualta saa paremman palkan eikä nykyinen työpaikka ole kovin mukava, niin tietenkin vaihdetaan. Hyvä työnantaja saa pidettyä työntekijänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onbgelma: epäonnistutaan surkeasti kannusteiden tarjoamisessa. Ratkaisu: syytetään henkilöstön vaihtuvuudesta opportunismia. Hah!

Aika harva työnantaja loistaa mitenkään kannusteiden suhteen. Meillä on 100 € ePassin saldoa vuodessa ja 38 lomapäivää 15 palvelusvuoden jälkeen ja that's about it. Ja palkkaa maksetaan työsopimuksessa mainitun vapaa-ajan menetyksen mukaan, ei suhteessa saavutuksiin, vastuisiin tai oikeasti tehtyjen työtuntien määrään. Puoliso sai sentään kaksi suklaarasiaa työnantajaltaan.

Vierailija
44/55 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hua vei pois kirjoitti:

Meiltä lähti juuri yksi suuren luokan pskanpuhuja ja drama king toiseen firmaan. Työnantaja ei kuulemma ymmärtänyt hänen ylivertaisia kykyjään ja älykkyyttään kun ei vajaassa kolmessa vuodessa ollut nimittänyt häntä Johtajaksi.

Noo, saas nähdä. Onneksi Suomi on pieni maa ja ko. hörhön uudessa työpaikassa on pari tuttua. Saadaan siis jatkossakin nauraa hänen touhuilleen.

Suomi: työpaikkakiusaajien kuvattu maa.

Vierailija
45/55 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeraan työpaikkaa vaihtavista moni vain peittelee puutteellista osaamistaan ja kyvyttömyyttään sillä, että lähteepois ennen kuin aletaan jotain oikeasti vaatimaan.

Vierailija
46/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkeraan työpaikkaa vaihtavista moni vain peittelee puutteellista osaamistaan ja kyvyttömyyttään sillä, että lähteepois ennen kuin aletaan jotain oikeasti vaatimaan.

Vuoden vaihteen kunniaksi LinkedIn-päivitykset ovat taas täynnä näitä "Jätän haikein mielin nykyiset tehtäväni ja siirryn intoa täynnä...."

Vierailija
47/55 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/55 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi, uudet mahdollisuudet. Tänä vuonna palkkaa maksettiin vähän yli 50 tuhatta, ensi vuoden tavoite vähintään 55000 €.

Vierailija
49/55 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkaa suositellaan vaihtamaan noin kahden vuoden välein. Ne, jotka pysyvät pidempään samassa hommassa tulevat yleensä saaman vähemmän palkkaa uransa aikana.

Ei välttämättä työpaikka, mutta työtehtävä kyllä että pääsee neuvottelemaan itselleen parempi palkka.

Vierailija
50/55 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein tätä nuorena ennen perheen perustamista. Silloin ei kyllä ollut mitään nettitietoa edellisistä töistä.

Olen joitakin lähtemisiä katunut, mutta pääasiassa olen saanut paljon kokemusta ja tietotaitoa, jota mulla ei muuten olisi.

Vierailija
51/55 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vastentahtoisesti paljon lyhyitä pätkiä, mutta nyt viimeisessä työssäni olen ollut kohta 4 vuotta ja pää hajoaa kohta. Kun on nainen ja täyttänyt 40 vuotta, tuntuu että niin vain ei työpaikkaa vaihdeta.

Nuorena taas olisin halunnut vakityön, mutta miehet meni aina ohi. Nainen ei ole ikinä sopivan ikäinen työelämässä.

Vierailija
52/55 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret eivät halua olla 40 vuotta samassa työpaikassa työnantajan orjana ja heittopussina. Nuoret haluavat myös elää, ja se on oikein.

Ja eläminen tarkoittaa sinulle jatkuvaa työpaikan vaihtamista?

😄

Vierailija
53/55 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vastentahtoisesti paljon lyhyitä pätkiä, mutta nyt viimeisessä työssäni olen ollut kohta 4 vuotta ja pää hajoaa kohta. Kun on nainen ja täyttänyt 40 vuotta, tuntuu että niin vain ei työpaikkaa vaihdeta.

Nuorena taas olisin halunnut vakityön, mutta miehet meni aina ohi. Nainen ei ole ikinä sopivan ikäinen työelämässä.

5,5 vuoden jälkeen olen vaihtamassa takaisin keikkoihin.

Se on nyt entistä helpompaa ja saan parempaa palkkaa kuin ennen.

Elämäntilanne vaatii helpompia oman ajan järjestelyjä ja pidänkin tätä enemmän välitilana.

Vierailija
54/55 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret eivät halua olla 40 vuotta samassa työpaikassa työnantajan orjana ja heittopussina. Nuoret haluavat myös elää, ja se on oikein.

Ja eläminen tarkoittaa sinulle jatkuvaa työpaikan vaihtamista?

😄

Ja menestyminen sitä, että onnistuu sitä uutta työnantajaa "kusettamaan" saamalla paikan.

Vierailija
55/55 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme