Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mies ei saa olla liian välittävä" - onko totta?

Vierailija
22.12.2019 |

Nanosekunnissa poistetussa ketjussa esitettiin teoria joka hullunkurisuudessaan vaikuttaa yllättävän järjelliseltä. Yritän referoida tässä:

Siis käytös joka demonstroi välittämistä, saa miehen tuntumaan vähemmän kyvykkäältä. Ja toisin päin. Eli käytös joka demonstroi kyvykkyyttä, saa miehen tuntumaan vähemmän välittävältä.

Esimerkiksi jos mies ilmoittaa että riidasta keskustellaan myöhemmin koska nyt hänellä on muuta tekemistä, osoittaa että miehellä on muutakin pääomaa kuin nainen eikä hän pelkää naisen menettämistä vaan uskaltaa jättää tunteista puhumisen tuonnemmaksi. Toisaalta mies vaikuttaa siltä ettei välitä.

Jos taas mies jää keskustelemaan tunteista naisen sitä halutessa, hän osoittaa että välittää. Mutta toisaalta mies käyttäytyy takertuvasti, ehkä peläten menettävänsä naisen jos lähtee puhumatta asioita selviksi, ja osoittaen ettei hänellä ole muuta pääomaa.

Vertauksena esitettiin "biologisessa kontekstissa" mies joka lähte metsästysretkelle ja tuo ehkä riistaa vs mies joka poimii kukkia ja sovittelee mutta ei kaada isoa saalista. Eli mies joka kykenee muttei kenties välitä vs mies joka välittää muttei kenties kykene.

Eli miehen elämä on - kirjoittajan mielestä - tasapainoilua näiden välillä.

Samaan kategoriaan ehkä kuuluu se jos mies on liian tasainen eikä "osaa riidellä", vaikka osaakin keskustella.

Mitä mieltä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin saan naisia kun olen kohtelias, mutta välinpitämätön. Jos taas yritän auttaa naista ja tehdä niin kuin he pyytävät, en saa naista, saan kaverin joka käyttää hyväksi. Taiteilua on ainakin minun elämäni.

Kerrotko jonkun esimerkin, siis mitä nainen esim. on pyytänyt ja mitä olet tehnyt, ja sitten "menettänyt" tämän naisen? Kiinnostaa!

Vierailija
22/28 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap osuu maaliin.

Juju on siinä että jokaisella naisella on erilainen käsitys siitä missä kohtaa se optimaalinen balanssi on.

Mutta noinhan se on. Jos mies on liian välinpitämätön, suhteesta puuttuu luottamus. Jos mies on liian välittävä, nainen ei kunnioita miestä tai syty koska mies tuntuu liian koiranpentumaiselta ja varovaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaa sana on väärä. En itse ainakaan pidä miehistä jotka ilmoittavat, tulee vaikutelma ihmisestä joka on joustamaton ja jopa tylyhkö. Jos sanoo että minulla nyt muuta tekemistä, jutellaan myöhemmin niin parempi. Miehen puhetyylistä tulee aistia kunnioittava suhtautuminen. Mies ei sanele, hän kysyy tai sanoo kohteliaasti. Se ei vähennä miehisyyttä, päinvastoin lisää sitä. En siedä sanelemista, en miehiltä enkä muiltakaan.

Vierailija
24/28 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä niputetaan aika paljon ominaisuuksia, jotka eivät lainkaan välttämättä kulje käsi kädessä. Välittävä mies ei välttämättä ole kiltti, pehmeä, tasainen, lempeä jne. Toisaalta se välinpitämätön ei välttämättä ole muilta ominaisuuksiltaan mitenkään stereotyyppisen maskuliininen. Minun mieheni on välittävä, muttei vastaa lainkaan aloituksessa maalailtua kuvaa kiltistä ja heikosta nössömiehestä, oikeastaan päinvastoin. Hän on niin vahva, ettei hänen tarvitse kovettaa itseään läheisilleen.

Vierailija
25/28 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se, että mitä tämä välittävä sana kenellekkin tarkoittaa. Jos sillä tarkoitetaan aitoa luontevaa välittämistä niin hyvä. Mikäli siinä on vivahteita holhoamisesta, määräilemisestä välittämisen varjolla niin ei hyvä. Normaali välittäminen on luontevaa, siitä ei tarvitse edes puhua. Sehän on ilman muuta selvää. Mikäli mies tuo jatkuvasti puheissaan esiin välittämisen niin kyse voi olla holhoamisesta, ohjailemisesta. Paras on molemminpuolinen kunnioitus.

Vierailija
26/28 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap osuu maaliin.

Juju on siinä että jokaisella naisella on erilainen käsitys siitä missä kohtaa se optimaalinen balanssi on.

Mutta noinhan se on. Jos mies on liian välinpitämätön, suhteesta puuttuu luottamus. Jos mies on liian välittävä, nainen ei kunnioita miestä tai syty koska mies tuntuu liian koiranpentumaiselta ja varovaiselta.

Tämä.

Tuo kertoo hyvin mihin suuntaan vaaka on kallellaan, sen tietyn naisen kanssa.

Minä olen useimmille naisille liian välittävä. En pysty tajuamaan kuinka röyhkeää käytöstä naiset sietävät, enkä sitä kuinka jotkut haluavat riitelyä ja sovintoseksiä.

Kuitenkin kerran sytytin naisen joka haluaa miehen spektrin toisesta päästä. Olen kertonut tarinan palstalla jo mutta kerrotaan uudestaan:

Nainen pyysi minut juomille, mutta alkoikin käyttäytymään kylmäkiskoisesti. Ei katsekontaktia, oli kuin olisin näkymätön. Siten nainen vaati että tarjoan hänelle juoman. Minua väsytti pitkän työpäivän jälkeen, enkä voi sietää pelejä. Ostin juoman, toin pöytään, ilmoitin että treffit olivat ns. tässä ja siirryin oluelle viereiseen pöytään jonkun random porukan kanssa. Sen jälkeen nainen tuli kuhertelemaan viereen ja vaatimalla vaati että tulisin yöksi hänen luokseen. Kun ilmoitin että ei, nainen alkoi itkemään. Kun sitten herrasmies heräsi ja yritin vähän lohdutella, nainen poistui kylmäkiskoisesti paikalta.

No, se oli ääritapaus.

Yleensä kuitenkin treffeillä käy niin että nainen luottaa minuun tosi helposti, mutta se kunnioitus ja himo puuttuu. Jos esitän vähemmän välittävää, menee paremmin.

Enää en jaksa esittää, toivon löytäväni naisen joka oikeasti pitää välittävästä miehestä joka ei ole perinteisellä tavalla kovin maskuliininen.

Vierailija
27/28 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap osuu maaliin.

Tämä.

Minä olen useimmille naisille liian välittävä. En pysty tajuamaan kuinka röyhkeää käytöstä naiset sietävät, enkä sitä kuinka jotkut haluavat riitelyä ja sovintoseksiä.

Kuitenkin kerran sytytin naisen joka haluaa miehen spektrin toisesta päästä. Olen kertonut tarinan palstalla jo mutta kerrotaan uudestaan:

Nainen pyysi minut juomille, mutta alkoikin käyttäytymään kylmäkiskoisesti. Ei katsekontaktia, oli kuin olisin näkymätön. Siten nainen vaati että tarjoan hänelle juoman. Minua väsytti pitkän työpäivän jälkeen, enkä voi sietää pelejä. Ostin juoman, toin pöytään, ilmoitin että treffit olivat ns. tässä ja siirryin oluelle viereiseen pöytään jonkun random porukan kanssa. Sen jälkeen nainen tuli kuhertelemaan viereen ja vaatimalla vaati että tulisin yöksi hänen luokseen. Kun ilmoitin että ei, nainen alkoi itkemään. Kun sitten herrasmies heräsi ja yritin vähän lohdutella, nainen poistui kylmäkiskoisesti paikalta.

No, se oli ääritapaus.

Yleensä kuitenkin treffeillä käy niin että nainen luottaa minuun tosi helposti, mutta se kunnioitus ja himo puuttuu. Jos esitän vähemmän välittävää, menee paremmin.

Enää en jaksa esittää, toivon löytäväni naisen joka oikeasti pitää välittävästä miehestä joka ei ole perinteisellä tavalla kovin maskuliininen.

Vietnamissa sain huomiota ilman mitään machoilua. Sääli vaan etten voi tuoda ketään, ellei ole kunnollisia tuloja. Joudun tekemään paljon osa-aika töitä :(

Aivan ihania naisia olivat tästäkin huolimatta

Vierailija
28/28 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ap osuu maaliin.

Tämä.

No, se oli ääritapaus.

Tsekkaa seurakunnat! Siellä on enemmän vapaita naisia kuin miehiä, eikä himon mukaan mennä vaan ihan vakavalla mielellä etsitään kunnon aviomiestä. Kirkossa tosin "joudut" ehkä alkaa käymään =) Mutta toisaalta kiität jo maan päällä kun sait hyvän vaimon, ja mikä tärkeintä taivaan portilla, kun Jeesus sanoo sinulle, että tervetuloa rakas lapseni <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi