Helsingin pitäjän kirkko käännytti pois ovelta
Kauneimmat joululaulut oli täynnä, jo ennen kuin olivat alkaneetkaat. Näin että järjestysmies ei päästänyt edes nuorta isää sylilapsen kanssa seisomapaikalle :/
Ymmärrän, mutta surullista ettei kirkkoon pääse.
Kommentit (47)
Porukka meni hakemaan joulumieltä kirkkotilaisuudesta. Eipä sitten kukaan hoksannut, että olisi saanut paremman joulumielen sillä, että olisi luovuttanut paikkansa isäparalle ja piltilleen.
"minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä pienimmistä, sen olette jättäneet tekemättä minulle" sanoi eräskin.
Vierailija kirjoitti:
Porukka meni hakemaan joulumieltä kirkkotilaisuudesta. Eipä sitten kukaan hoksannut, että olisi saanut paremman joulumielen sillä, että olisi luovuttanut paikkansa isäparalle ja piltilleen.
"minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä pienimmistä, sen olette jättäneet tekemättä minulle" sanoi eräskin.
Eli sitä tekee väärin, kun sanoo isälle, että älä vie lastasi hapatuksen piiriin, lapsi ei ole itse valinnut tuota tietä?
Joulumieli tulee siitä, että tietää maksaneensa kirkollisveron ja siten auttaneensa seurakunnan köyhiä ja vähäosaisia. Jos joku haluaa sanankuulolle lapsensa kanssa, niin normaalijumalanpalveluksessa on aina tilaa.
Isän sylilapsineen olisi kannattanut saapua ajoissa. Täynnä mikä täynnä, minkäs sille tekee.
Miksi sille isälle oisi kenenkään pitänyt antaa paikkansa? Lapsi ei joululauluista tajua ja jos isä oli nuori niin eiköhän vaimo, äiti tai anoppi ollut hänetkin paikalle pakottanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sitä tekee väärin, kun sanoo isälle, että älä vie lastasi hapatuksen piiriin, lapsi ei ole itse valinnut tuota tietä?
Joulumieli tulee siitä, että tietää maksaneensa kirkollisveron ja siten auttaneensa seurakunnan köyhiä ja vähäosaisia. Jos joku haluaa sanankuulolle lapsensa kanssa, niin normaalijumalanpalveluksessa on aina tilaa.
Mulle ei kyllä ole ikinä joulun yhteydessä tullut kirkollisvero mieleen
Mene ajoissa sinne joulukirkkoon, puoli tuntia ainakin. Saat valita paikan. Joka joulu sama juttu kun ihmiset jotka yleensä eivät kirkossa käy, tulee viime tipassa ja sitten valittavat.
Ennakoi.
Kuinka niin?