Missä iässä nainen vielä raskautuu luomusti?
Kommentit (46)
Minä sain esikoiseni 47-vuotiaana. En tiedä muita, jotka olisivat tulleet raskaaksi tässä iässä.
35-vuotta on sellainen maaginen raja, jota ennen pitää aloittaa yrittäminen, jos lapsen haluaa. Sen jälkeen hedelmällisyys heikkenee rajusti.
Opiskelukaverini äiti tuli raskaaksi 50 v... ihan luomusti, kuvitteli aluksi vaihdevuosien alkaneen.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti tunnen ihmisen, joka on tullut raskaaksi 48-vuotiaana. Äitini tutun sukulainen tuli raskaaksi 55-vuotiaana.
MYös minä olen tuntenut. Tuli raskaaksi 1950-luvulla maaseudulla, joten aivan varmasti luomusti. Toisen tiedän, joka sai lapsensa 52-vuotiaana, samalla vuosikymmenellä.
Sukukirjoista paljastuu menneillä vuosikymmenillä luomusti lapsen saaneita.
Nez kirjoitti:
Mahdollisuus raskautua voi loppua jo 25-vuotiaana mutta se voi loppua vasta 50-vuotiaana myös. On myös mahdollista että ei ikinä pysty. Ainut mistä tietää että aika alkaa loppua, on se että kierto lyhenee. Ja sit on jo kiire.
Kierto lyhenee?
Minulla on ollut kierto alkujaan 22pv ja nykyään 17-18, kuukautiset kestää 2-3pv, niukkaa. Lääkärit sanoo että normaalia. Ikä 27. O.o
Mun arkikokemuksen mukaan tuo 43 vuotta pitää hyvin paikkansa. Yhden tiedän saaneen 47-vuotiaana viimeisen ja toisen 50-vuotiaana.