Toivotko aina toisille hyvää?
otsikossa kysymys. Oletko vilpittömästi iloinen toisten puolesta?
Kommentit (26)
En. Kerran toivoin yhdelle kuolemaa ja se toteutui. Sen jälkeen en ole uskaltanut toivoa kovin pahoja asioita kenellekään.
En. Toisinaan olen pahantahtoinen, kateellinen, vahingoniloinen jne.
Kyllä, paitsi niille joiden tiedän olevan mulkkuja ja/tai rikollisia.
Pääpiirteisesti, kyllä. On tyyppejä joille toivon pikaista poistumista!
Pahoille ihmisille toivon pahaa, hyville hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, paitsi niille joiden tiedän olevan mulkkuja ja/tai rikollisia.
Eli asetat itsesi ylemmäksi tuomariksi?
Joskus olen kateellinen. En kuitenkaan halua pahaa kenellekään. Lähinnä syytän itseäni siitä että minusta ei ollut parempaan.
Kyllä. Pyrin aina ajattelemaan sekä ihmisistä että tilanteista positiivisesti. Joskus se on hankalampaa kuin yleensä, mutta tähän asti aina lopulta onnistunut. Minusta hyväntahtoisuus on yksi tärkeimmistä asioista maailmassa.
Toivon pahaa niille, jotka tahallaan satuttavat toisia.
En todellakaan. Haluaisin monen ihmisen jäävän rekan alle.
En nyt aina niin erityisen hyvää, mutta en pahaakaan. Neutraalia lähinnä. Toivon, että typeryyksiä tekevät ihmiset oppisivat tekemään paremmin. Raiskaajille ja muille sekopäille toivon ansionsa mukaan.
En varsinaisesti, mutta en nyt varsinaisesti pahaakaan. Ainakaan tähän mennessä kukaan olisi kohdellut minua niin paskasti että haluaisin hänelle mitään erityisen pahaa. Kuolla saisivat pois, mutta se ei ole minusta pahaa.
Ylipäänsä en ole kiinnostunut muiden ihmisten pahoin- tai hyvinvoinnista. Minulle he ovat täysin samantekeviä. Vaikka koko sukuni ja perheeni yhtäkkiä kuolisi, niin tuskin kummemmin kaipaisin.
Toivon hyvää kaikille. Parasta esimerkiksi pahantekijöille olisi, että parantaisivat tapansa, joten heillekin toivon vain hyvää.
Kateutta en tunne. En koe, että muiden onni olisi itseltä pois. Ihan siis vakavissani voin sanoa, etten koskaan ole ollut kellekään kateellinen mistään.
Vierailija kirjoitti:
En. Toisinaan olen pahantahtoinen, kateellinen, vahingoniloinen jne.
Vanhinkoilo on paras ilo, täytyy myöntää että itsekin olen joskus sitä ollut.
yleisesti virhevassareille toivon sitä hyvää liiankin kanssa.
Runsaasti hyviä sattumuksia ja rikkautta heidän itsensä väkisin tuottamilta hyväntekijöiltä.
Siihen vaaditaan vähän tuuria.
Muuten toivon ihan oikeaa hyvää kaikille.
Toiselle hyvän toivominen ja toisen puolesta iloisena oleminen on eri asiat.
En, en toivo kenellekään hyvää. En myöskään pahaa. En toivo mitää, koska sillä ei ole väliä. Mikään ei muutu vaikka minä kuinka toivoisin.
Mutta hyvinkin olen toisten puolesta iloinen, tai surullinenkin, jos on aihetta.
Kyllä.