Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käy länsimaille ja tavallisille ihmisille?

Vierailija
21.12.2019 |

Nyt ei saa sairaaloissakaan käydä laulamassa joululauluja. Miksi yhtäkkiä kaikki asiat pitäisi mennä jokaikisen vähemmistön mukaan? Lisäksi ainoastaan vähemmistöjä komppaavat mielipiteet ovat enää sallittuja. Sairasta.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis oikea termi ihmiselle, joka ei usko mihinkään jumalaan, mutta joka ei ole kristinuskoa vastustava?

Minun Oman Tekopyhyyteni Mukaan Elävä Ihminen eli MOTMEI.

Vierailija
42/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Ketä se haittaa, jos lapsia tutustutetaan kristinuskoon? En ymmärrä. En minäkään usko Jumalaan, mutta ei minua itseänikään haittaa mennä uskovaisen ihmisen seurassa kirkkoon. Ei siellä palamaan syty tai mitään. Voin myös laulaa virsiä ja lausua isä meidän rukousta. Miksen voisi? Onhan sitä nyt vaikka mitä muutakin satua ja teatteria johon voi ottaa osaa, vaikka ei niitä todeksi usko. Naurettavaa touhua uskonnon vastustaminen.

Painu suvakkihoro takaisin Betlehemiin lässyttämään! Kristinusko ei kuulu Suomeen!

Et varmaan arvaisi, että äänestän persuja. Meitä on moneksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis oikea termi ihmiselle, joka ei usko mihinkään jumalaan, mutta joka ei ole kristinuskoa vastustava?

Kiitos! Tämähän kuulostaa hyvältä. Olette kaikki uskonnonvastustajat totaalisia idiootteja. Tuollaisella hyökkäävällä asenteella saatte vain vihaa aikaan. Minä asetun mieluummin uskovien puolelle, joten epäonnistuitte.

Vierailija
44/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Ketä se haittaa, jos lapsia tutustutetaan kristinuskoon? En ymmärrä. En minäkään usko Jumalaan, mutta ei minua itseänikään haittaa mennä uskovaisen ihmisen seurassa kirkkoon. Ei siellä palamaan syty tai mitään. Voin myös laulaa virsiä ja lausua isä meidän rukousta. Miksen voisi? Onhan sitä nyt vaikka mitä muutakin satua ja teatteria johon voi ottaa osaa, vaikka ei niitä todeksi usko. Naurettavaa touhua uskonnon vastustaminen.

Ei kuulu. Suomalaiset ovat perinteisesti pakanallista kansaa joka pakkokäännytettiin ja edelleen vuonna 2019 pakkosyötetään samaa uskontoa vaikka EDELLEENKÄÄN lähellekään kaikki eivät sitä halua!

Ei ketään haittaa jos lapsia tutustutaan eri uskontoihin, kuten kristinuskoon tai islaminuskoon, juutalaisuuteen tai wiccalaisuuteen. Ei tippaakaan. Mutta, palvontaan osallistuminen on aivan eri asia kuin tutustuminen. Jos sinä kerran voit palvoa kristittyjen jumalaa, käytkö sinä samalla tavalla polvistumassa allahille? Minä en tee kumpaakaan, eikä minun tarvitse koska minulla on oikeus olla harjoittamatta mitään uskontoa, ellen itse halua. Ei ole kyse siitä että tarvitsisi vastustaa mitään neutraalia, vaan siitä että kristityt yrittävät pakottaa muille omaa uskoaan tavalla joka on lainvastainen, niin monessa kohtaa että oksettaa. Kouluihin, sairaaloihin, työpaikoille... Käykää hyvät ihmiset omillanne siellä palvomassa jos haluatte. Ihmeellinen ajatus että on nillittämistä pitää laista kiinni. Millainen meteli siitä nousisi jos suomalaiseen kulttuuriin perinteisesti kuulunut SDP menisi kouluille värväämään ihmisiä?

Ei minulla ole mitään syytä mennä palvomaan allahia kun en tunne ketään muslimia, enkä sellaisiin tilanteisiin koskaan joudu. Absurdi ajatus. En edelleenkään ymmärrä miksi tämä on joillekin niin vakava ongelma. En ole koskaan uskonut Jumalaan ja lähinnä teini-iässä kirkolliset tilaisuudet tuntuivat hankalinta. Aikuisena ajatusmaailma ei ole enää niin mustavalkoista. Kunnioitetaan toinen toisiamme. Hyviä ihmisiä kaikki tuntemani uskovaiset ovat.

Kyse onkin siitä että kristityt rikkovat jatkuvasti lakia. Kouluissa varsinkin on tärkeää olla yhdenvertainen ja samanarvoinen muiden kanssa, oli uskonnollinen (tai poliittinen) suuntautuminen mikä hyvänsä. Se, että sinusta on absurdi ajatuskin että joutuisit pakolla allahin palvontamenojen keskelle, se on ikävä kyllä isolle osalle ateisteja (ja muita ei-kristittyjä uskovaisia) arkipäivää erilaisissa koulun juhlissa.

Vierailija
45/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei puhuta siitä, että nykyisin kristittyjä vainotaan? Onko se uskonnonvapautta?

Millä tavalla Suomessa/länsimaissa vainotaan kristittyjä? Uskonnonvapaus ja sen vaatimien asioiden toteuttaminen ei ole vainoa vaikka kristitystä saattaakin tuntua kurjalta kun ei saa enää sortaa muita.

Vierailija
46/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jo alkaa tuntumaan siltä että ateistit ovat tyhmempiä kuin uskovaiset. Onneksi ateistitkaan eivät ole heterogeeninen joukko, jotka yhdessä kuorossa vastustavat kaikkea kirkkoon liittyvää. Lakkaan kuitenkin jatkossa kutsumasta itseäni ateistiksi, koska en selvästikään jaa samaa ideologiaa näiden uskonnonvastustajien kanssa. Mikä on siis oikea termi ihmiselle, joka ei usko mihinkään jumalaan, mutta joka ei ole kristinuskoa vastustava?

Uskonnoton. Enkä minäkään kristinuskoa vastusta ajatuksena, ainoastaan sitä että sitä pakkotuputetaan lainvastaisesti. Minusta jokainen uskokoon ihan mihin haluaa, mutta miksi se on nillittämistä kun huomautetaan ettei lakia saa rikkoa (kristitytkään)?

Vierailija
47/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Tämähän kuulostaa hyvältä. Olette kaikki uskonnonvastustajat totaalisia idiootteja. Tuollaisella hyökkäävällä asenteella saatte vain vihaa aikaan. Minä asetun mieluummin uskovien puolelle, joten epäonnistuitte.

Siis sinusta on hyökkäämistä se että sairaiden annetaan sairastaa rauhassa? Kukaan ei kieltänyt laulamista sairaalassa, ainoastaan että sairaalahuoneissa makaavat ovat asiasta kärsineet ja haluavat olla rauhassa. Jonka lisäksi on myös se tosiseikka että uskonnonvapautta on rikottu siinäkin asiassa.

Mitä hyökkäämistä siinä on, että huomautetaan toisten toimivan lainvastaisesti? Asetu rauhassa kenen puolelle haluat, minä kuitenkin toivoisin että seurataan Suomen lakia.

Vierailija
48/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli omat, ihan ikiomat pakanauskonnot kunnes lähi-idästä tuli pakollinen valloittajauskonto nimeltään kristinusko. Se ei kuulu Suomeen sen enempää “omana” kuin islaminuskokaan.

Siis se, että kristinuskoa on ollut Suomessa yli 1000 vuotta, on sinulle yhdentekevää? Että kristinusko "ei kuulu Suomeen"? Kuinka kauan Suomessa oli ne "ihan ikiomat pakanauskonnot" ennen kristinuskon tuloa? 

Tuskin mikään tarkemmin katsottuna on alkuperäistä. Kaikki muuttuu aikojen myötä: uskonto, tavat, kieli, yhteiskunta jne. En silti menisi leimaamaan jotain asiaa ei-suomalaiseksi, jos se on ollut Suomen maaperällä useiden sukupolvien ajan.

Vierailija
49/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Suomalaiset ovat perinteisesti pakanallista kansaa joka pakkokäännytettiin ja edelleen vuonna 2019 pakkosyötetään samaa uskontoa vaikka EDELLEENKÄÄN lähellekään kaikki eivät sitä halua!

Ei ketään haittaa jos lapsia tutustutaan eri uskontoihin, kuten kristinuskoon tai islaminuskoon, juutalaisuuteen tai wiccalaisuuteen. Ei tippaakaan. Mutta, palvontaan osallistuminen on aivan eri asia kuin tutustuminen. Jos sinä kerran voit palvoa kristittyjen jumalaa, käytkö sinä samalla tavalla polvistumassa allahille? Minä en tee kumpaakaan, eikä minun tarvitse koska minulla on oikeus olla harjoittamatta mitään uskontoa, ellen itse halua. Ei ole kyse siitä että tarvitsisi vastustaa mitään neutraalia, vaan siitä että kristityt yrittävät pakottaa muille omaa uskoaan tavalla joka on lainvastainen, niin monessa kohtaa että oksettaa. Kouluihin, sairaaloihin, työpaikoille... Käykää hyvät ihmiset omillanne siellä palvomassa jos haluatte. Ihmeellinen ajatus että on nillittämistä pitää laista kiinni. Millainen meteli siitä nousisi jos suomalaiseen kulttuuriin perinteisesti kuulunut SDP menisi kouluille värväämään ihmisiä?

Ei minulla ole mitään syytä mennä palvomaan allahia kun en tunne ketään muslimia, enkä sellaisiin tilanteisiin koskaan joudu. Absurdi ajatus. En edelleenkään ymmärrä miksi tämä on joillekin niin vakava ongelma. En ole koskaan uskonut Jumalaan ja lähinnä teini-iässä kirkolliset tilaisuudet tuntuivat hankalinta. Aikuisena ajatusmaailma ei ole enää niin mustavalkoista. Kunnioitetaan toinen toisiamme. Hyviä ihmisiä kaikki tuntemani uskovaiset ovat.

Kyse onkin siitä että kristityt rikkovat jatkuvasti lakia. Kouluissa varsinkin on tärkeää olla yhdenvertainen ja samanarvoinen muiden kanssa, oli uskonnollinen (tai poliittinen) suuntautuminen mikä hyvänsä. Se, että sinusta on absurdi ajatuskin että joutuisit pakolla allahin palvontamenojen keskelle, se on ikävä kyllä isolle osalle ateisteja (ja muita ei-kristittyjä uskovaisia) arkipäivää erilaisissa koulun juhlissa.

En minä edelleenkään ymmärrä mitä haittaa on mennä ei uskovana kirkkoon. Useasti olen kirkossa käynyt ja kohteliaasti hautajaisissa yms. tilaisuuksissa toimin etiketin mukaan, ja laitan kädet ristiin kun rukoillaan. Kyllä minä tiedän etten usko Jumalaan, eikä kirkossa käynti muuta asiaa mitenkään. Voihan sitä kohteliaasti esittää mukana. Joutuuhan sitä monessa muussakin tilanteessa valkoisia valheita kertomaan.

Vierailija
50/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muslimimaissa ei ole tätäkään ongelmaa.

Ehdotatko ratkaisuksi meillä käännytystä vai haikailetko väestönvaihtoa?

Vierailija
51/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on taas ymmärretty väärin. En tiedä kuinka teille joka asiasta väärinymmärtäville käy. Sairaaloissa SAA edelleenkin käydä laulamassa joululauluja. Siellä julkisissa tiloissa, kuten auloissa yms.

Kielto tuli siksi, että potilaat häiriintyivät kun heidän oviaan käytiin luvatta availemassa ja heille laulettiin vaikka olisivat halunneet vain levätä rauhassa. Lisäksi vielä se, että se on uskonnollista tuputtamista. En minäkään haluaisi vakavasti sairaana kuunnella minkään uskonnon tuputusta, en kuunnella kuinka ihana ja hieno jumala/muhammed/halla-aho on. Haluaisin keskittyä siellä siihen miksi siellä sairaalassa ylipäänsä ollaan.

Ja missään nimessä niissä huoneissa ei oleskele ketään joka haluaisi kuulla joululauluja mutta ei pääse sinne aulaan. Keneltäkään ei siis kannata edes kysyä haluatteko kuulla, vaan mennään sen (todennäköisen) vähemmistön toiveen mukaan. Mutta siinä ei ole mitään uutta. Täällä eletään jo kaikessa vähemmistöjen mielen mukaan. Seuraavaksi kielletään jouluruoat koska joku inhoaa lanttulaatikon tuoksua.

Kaikki, kaikki on kohta kiellettyä.

Pitäisikö tupakointi sallia sairaalahuoneissa koska osa, mahdollisesti enemmistö, potilaista tupakoi? Ei täällä eletä vähemmistöjen mielen mukaan vaan pyritään mahdollisimman neutraaliin ympäristöön jotta kaikille jää tilaa. Usko pois vähemmistöilläkin on preferenssejä ja mielipiteitä, jos täällä elettäisi niiden mukaan niin meininki olisi hyvin erilainen.

Vierailija
52/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että nuslimit eivät vaadi näitä asioita vaan kulttuurimarxistit. Mätä tulee sisältäpäin keskuudestamme.

Vierailija
53/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sata vuotta tai reilut vielä niin länsimainen kantaväestö on vähemmistö, joka tanssii rauhanuskonnon ja kauniiden alkuperäiskulttuurien pillin tahdissa. Tällöin vasemmiston uusin kulttuurivallankumous on saavuttanut kliimaksinsa.

Ihan länsimaisten itsensä kehittämiä neurooseja nämä. Muut muka loukkaantuvat tai estävät.

Ulkomailta tulleet ei välttämättä tiedä tai välitä pskan vertaa.

Täällä tuntuu omasta takaa riittävän kotoisan (Lähi-idästä tuodun) uskon vihaajia. Ihan kuin se tarttuisi yhdestä virren pätkästä.

Vierailija
55/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä perzepuoluelaisilla ei mene millään jakeluun - koska ette halua asiaa ymmärtää, vaan mussutatte koko ajan maa han muutt ajista. - että tuota uskonnon tuputtamista eivät vastusta muun uskoiset, vaan me ateistit. Me kantikset. Me, joita on jo väestöstä läjes kolmasosa eli me, jotka emme kuulu kirkkoon, emmekä niin ollen välitä kuunnella veisuuta. Kuuntele ihan itse korvakuulokkeilla mitä haluat, mutta anna muiden levätä ja toipua rauhassa ilman uskonnon tuputusta!

https://yle.fi/uutiset/3-10596566

Nyky-yhteiskunta ei enää tuputa uskontoa, niin kuin se teki vaikka 80-luvulla.

Tuputus on korvien välissä.

Vierailija
56/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti on taas ymmärretty väärin. En tiedä kuinka teille joka asiasta väärinymmärtäville käy. Sairaaloissa SAA edelleenkin käydä laulamassa joululauluja. Siellä julkisissa tiloissa, kuten auloissa yms.

Kielto tuli siksi, että potilaat häiriintyivät kun heidän oviaan käytiin luvatta availemassa ja heille laulettiin vaikka olisivat halunneet vain levätä rauhassa. Lisäksi vielä se, että se on uskonnollista tuputtamista. En minäkään haluaisi vakavasti sairaana kuunnella minkään uskonnon tuputusta, en kuunnella kuinka ihana ja hieno jumala/muhammed/halla-aho on. Haluaisin keskittyä siellä siihen miksi siellä sairaalassa ylipäänsä ollaan.

Ja missään nimessä niissä huoneissa ei oleskele ketään joka haluaisi kuulla joululauluja mutta ei pääse sinne aulaan. Keneltäkään ei siis kannata edes kysyä haluatteko kuulla, vaan mennään sen (todennäköisen) vähemmistön toiveen mukaan.

Keneltä haluat kysyä? Jos sairaalahuoneessa on neljä potilasta ja heistä kaksi haluaa kuunnella ja kaksi ei, niin kenen mukaan mennään? Vaikuttaa siltä, että sinä haluat kuunnella niiden mielipidettä, jotka ovat kanssasi samaa mieltä.

Voidaan tietysti laittaa ne neljä potilasta tappelemaan toisiaan vastaan ja sitten eloonjääneet saavat kertoa, hoilaako kuoro vai ei. 

Tällöin mennään kaikista sairaimman ehdoilla tai sen mukaan, onko joku nukkumassa. Terveimmät voidaan siirtää saliin kuuntelemaan lauluja/ tai katsomaan telkkaria. Pointti on kuitenkin se, että huoneeseen ei mennä, jos joku nukkuu tai on niin kipeä, ettei jaksa kuunnella/ei halua kuunnella lauluja.

Vierailija
57/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan kauheaa että joku laulaa paikassa, jossa halutaan ehkä olla rauhassa? Pitäisi olla erillinen tila esityksiä varten ja ihmiset itse valitsevat menevänsä sinne?

Vierailija
58/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta puuttuu selvästi kyky empatiaan. Ettekö ymmärrä, että nämä ihmiset ovat sairaita ja huonovointisia, joten siksi he eivät jaksa ja halua kuunnella näitä lauluja? Joukossa on sekä uskovia että uskonnottomia, sairaudet ja väsymys kun eivät kysele kenenkään uskontoa/uskonnottomuutta.

Vierailija
59/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli omat, ihan ikiomat pakanauskonnot kunnes lähi-idästä tuli pakollinen valloittajauskonto nimeltään kristinusko. Se ei kuulu Suomeen sen enempää “omana” kuin islaminuskokaan.

Siis se, että kristinuskoa on ollut Suomessa yli 1000 vuotta, on sinulle yhdentekevää? Että kristinusko "ei kuulu Suomeen"? Kuinka kauan Suomessa oli ne "ihan ikiomat pakanauskonnot" ennen kristinuskon tuloa? 

Tuskin mikään tarkemmin katsottuna on alkuperäistä. Kaikki muuttuu aikojen myötä: uskonto, tavat, kieli, yhteiskunta jne. En silti menisi leimaamaan jotain asiaa ei-suomalaiseksi, jos se on ollut Suomen maaperällä useiden sukupolvien ajan.

Samalla logiikalla Suomessa on ollut islaminuskokin. Jo tataareista iso osa oli islaminuskoisia, pieni osa ortodokseja. Kuitenkin haluatte että mennään sinne kristittyjen kirkkoon? Samalla tavalla Suomessa on läpi aikakausien ollut pakanoita jotka ovat uskoneet omiin jumaluuksiinsa. Se on samalla tavalla suomalaista. Kuten uskonnottomuuskin. Miksi siis joku yksittäinen uskonto saa niin suuren aseman, että kun sen [uskojien] rikkomasta laista nostetaan häly, niin se on “vainoamista” tai “hyökkäämistä”?

Vierailija
60/60 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kommentoin sinulle noin, koska puhut vain kristityistä (kts. lauseesi "ihminen, joka ei usko jumalaan, mutta ei ole kristinuskoa vastustava"). Minä ole uskonnonvastustaja, mutta minä suhtaudunkin kaikkiin niihin samalla tavalla. Sinä haluat kristinuskon edustajille erikoisoikeuksia. 

Tämän vaikutelman saan viesteistäsi. Sinua tuntuu harmittavan, ettei luterilainen kuoro voi vain kulkea pitkin käytäviä ja aukoa huoneiden ovia, jotta pääsee laulamaan sängyssä makaaville. Jos sinulle sopii se, että sairaaloissa lauletaan myös muiden uskontojen lauluja ihan tuosta vaan lupia kysymättä, niin siinä tapauksessa otan sanani takaisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi